{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis uheldet er ude på autobahn, hvad gør man så?
  • #1   28. jun 2016 Dit eget vejhjælp selskab med udlandsdækning smiley jeg ville helt klart tegne et vejhjælp abonnement hvis jeg skulle ud og køre så lang en tur smiley

• #2   28. jun 2016 Det nummer dui har fået opgivet til din autohjælp .. Så fixer de normalt resten eller giver dig et andet nummer til noget lokal autohjælp de har aftale med...

Også er der noget med at du bliver RØVPULET af tysk politi hvis du står ud af bilen uden den gule/grønne refleks vest

• #4   28. jun 2016 Har DAH med udlandshjælp, men var lidt i tvivl om det var dem man skulle ringe til hvis uheldet skulle ske.

Der er jo også det røde kort .

• #7   28. jun 2016 Har du kasko på bilen, så har du altid vejhjælp udenfor Danmark med det røde kort.
    Det er ingen grund til at tegne vejhjælp med udlandsdækning hvis der er kasko på bilen.

• #8   28. jun 2016 Hvad mener I med det røde kort om jeg må spørge? Det har jeg aldrig hørt om smiley

• #9   28. jun 2016 Det er det man skal have i bilen når du kører ud af Danmark, det skal vises ved uheld, da forsikringsoplysninger står på det

Har du kun ansvar, så er det det grønne kort du skal medbringe

• #11   28. jun 2016 Når, så giver det mening, tak! smiley

• #13   28. jun 2016 Vores oplevelse.
    Efter overnatning på en østrigs rasteplads skulle turen gå videre men bilen begyndte at lugte brændt. Det var så blæser motoren som var stået af. vi ringer til sos/rødtkort får fat i en dansktalende forklarer problemet og de sender hjælp. Jeg tager selv blæse motoren af inden de hjælpen kommer.
    Han spørger om jeg selv kan montere en ny. Vi sønnen & jeg bliver så kørt mod værksted/ reservedel. Auto hjælpen prøver om han kan skaffe en brugt eller uorg blæser men der vil gå en dag ekstra inden den kan nå frem. vi bliver kørt til vw / audi de skaffer en org blæser inden for 1 time til 1500 kr.
    Vi bliver kørt tilbage til bilen jeg monterer blæseren og vi er køre klar igen.
    så 10,30 ringe vi efter hjælp 13,30 kørte vi igen på vejen. Så en god oplevelse

• #15   29. jun 2016 Kom lige i tanke om den gang vi sku køre til tyrkiet med vores gamle vectra cdx 94 årgang. Hvor vi stoppede på en tank station i Grækenland, de kom til at tanke diesel (næsten fuld tank) på en benziner. Hold da kæft hvor vi kom op og skændes med hele stationen GRR... Så pas på, hvis de skal tanke op for din bil så tjek godt efter inden det er forsent

• #16   29. jun 2016 SOS international smiley

• #18   29. jun 2016 Jeg har fået sådan en App (rødt kort fra SOS) til min smart-phone - så skal jeg bare trykke på den og den finder ud af hvor jeg er henne og trykker jeg på et symbol for autohjælp tilkaldes der autohjælp og de kan nemt finde, hvor jeg er henne.

• #20   30. jun 2016 Ringer man fx til Falcks Europa Vejhjælp så lander man her i Vejle hvor jeg arbejder, dog ikke i den afdeling men. De er så "tovholder" på redningen og sørger for at ringe til det lokale firma vi har en aftale med mere som så kommer ud til dig/jer og henter bilen og fragter den/jer videre osv.

• #21   30. jun 2016 Dd
    Ja for biler uden kasko. Ellers er der ingen grund til at betale for europa vejhjælp.

• #22   30. jun 2016 Bagermester, er hvad man gør det til. Jeg ville hellere have europa vejhjælp og faktisk kunne bestemme hvad der skal ske med min bil, kontra at jeg ikke rigtigt kan gøre fra eller til med et eller andet statslige organ

• #23   30. jun 2016 Du er da ikke dårligt stillet ved SOS.
    Typisk Falck, får deres kunder til at være dobbelt dækket uden at rådgive dem ordenligt.

• #24   30. jun 2016 Bagermester, du skal ikke tro at SOS ikke gør det samme. Altså dem der tegner abb hos SOS med europadækning.

Faktisk har de færreste danskere brug for vejhælp da man mange gange får det med gratis med en ny bil, og får 1 år gratis hver gang at man møder til service.

• #26   30. jun 2016 Morten, ved godt SOS ikke er et statslig organ. Men er en privat aktør på autohjælpsområdet ligesom Falck. Men det jeg mente er at hvis at man kun har kasko så kan man vel ikke bare selv bestemme hvor ens bil skal slæbes hen ligesom man kan hvis at man har et selvstændigt vejhjælps abb??

• #27   30. jun 2016 DD
    nu taler vi jo om vejhjælp udenfor Danmark. Det har man automatisk/gratis når man har kasko på bilen.

Sos tilbyder kun vejhjælp udenfor Danmark hvis du kun har ansvar.

Bilforhandlernes vejhjælp har visse begrænsninger, som bla. er til nærmeste mærkeværksted. Så der dækker den alm vejhjælp lidt mere.

• #29   30. jun 2016 Takker for alle svarene.

Jeg mailede lige til FDM/dansk autohjælp og fik dette svar.

Tak for din henvendelse.

FDM vejhjælp dækker i det geografiske Europa. Får du brug for hjælp ringer du på +45 70 27 91 12. Kan skaden ikke klares på stedet, så bugseres bil, fører og passagerer til nærmeste værksted.

Vær opmærksom på, at såfremt du har kasko på køretøjet, så er det din kaskoforsikring, der dækker dig i udlandet. I dette tilfælde skal du derfor kontakte Rødt Kort i stedet på +45 70 10 50 52. Fritrækninger dækkes dog udelukkende af FDM vejhjælp, uanset om du har kasko på køretøjet eller ej.

Du kan læse mere om FDM vejhjælps abonnementsbetingelser og dækningsområde her:

Men hvad ved en punktering - kan ikke lige tyde svaret her.

• #31   30. jun 2016 Ok tak.

God sommer til jer derude smiley

• #32   4. jul 2016 Morten D, nu er det jo bare ikke alle der har kaskodækning. Jeg havde det fx ikke på mine 2 sidste biler da jeg næsten skulle betale bilen nuværende værdi hver år bare for kaskoforsikringen alene, og så valgte jeg at spare det op i stedet for.

• #34   4. jul 2016 Jeg har brugt sos tre gange.
    Den sidste gang, var regning så stor, at jeg næsten ikke fik min gamle w124 med hjem fra Italien. Men fedt med en sprit ny udlejningsbil, der havde AC og 3 gange så langt på literen.

Første gang, fik jeg og mine to kammerater flybilletter hjem fra Østrig, da min 6 år gamle Audi A4 ikke ville trække. Det var en søndag. Så sparede 2000 kr i diesel.

De var pivflinke hos SOS.

Kommentér på:
Hvis uheldet er ude på autobahn, hvad gør man så?

Annonce