{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis uheldet er ude?!
  • #1   6. dec 2010 Det er din kasko forsikring som skal dække.

• #2   6. dec 2010 Det lige så meget hans ansvar og holde taget fri for så meget sne

• #3   6. dec 2010 Har selv samme dilemma.

Hvis der er en forsikring på bykningen der dækker det så ja. Men ellers ikke. Ved ikke om bilens forsikring dækker sådan noget..
    Min er stilstands forsikret (normal kasko) men må bare ikke køre. 400,- om året.

• #4   6. dec 2010 den står uden forsikring vinteren over, derfor jeg spørger :b

• #5   6. dec 2010 Tvivler på han er godkendt til opbevaring og betaler moms osv .
    Så ham får du nok ikke meget ud af .

Men mindre han er det

• #6   6. dec 2010 medmindre ejeren har tegnet en spec. forsikring der dækker at din bil inden i hans lade så nej. så er det din egen kasko som skal dække.

• #7   6. dec 2010
    Dan P: Jamen så længe du ikke har forsikring på din bil, så er bilen ikke forsikret.... Det giver lidt sig selv. Jeg tvivler på at der er noget der dækker, hvis taget braser sammen.

• #8   6. dec 2010 Dan : Så få den stilstands forsikret hurtigst muligt.. Det har jeg på min Buick og Scirocco om vinteren..

• #9   6. dec 2010 Dennis :: nej det er jeg sgu godt klar over..
    - men nu står den jo i hans lade, det er mere der mit dilema er..

hmm han skulle efter signe opbevare campingvogne men om han har tegnet en speciel forsikring til det aner jeg ikke.

• #10   6. dec 2010 MB :: må da lige få ringe til GF og snakke med dem..
    for de 400,- du skrev du gav for det, er det så bare en hel alm kaskoforsikring ? - bortset fra at man ikke må køre i den

• #11   6. dec 2010 Yep.. Det er det jeg giver hos Alm.Brand. Den er 100% som en almindelig kasko forsikring. Dog må du bare ikke køre i den, og nogle forsikrings selskaber kræver nummerpladerne..
    Jeg plejer at afmelde Scirocco'en da den så er lidt billigere for mig at have. Så betaler jeg heller ikke vægtafgift om vinteren. Så spare nogel tusind på det..

• #12   6. dec 2010 dan P.... ja det er sådan det fungere, men for at du kan få det kræver det at din bil er indregistreret...

• #13   6. dec 2010 Min gamle kollega stod i denne situration sidste år. han havde sin nabos Mini flyvemaskine opbevaret i hans lade, og laden kolapsede på grund af alt den sne der kom inden for kort tid.
    Naboens fly er i dag skrottet og han har ingen dækning fået, hvilket er surt.

• #14   6. dec 2010 Hvis en bil er kaskoforsikret er det ALTID i første udgangspunkt bilens forsikring som går ind og dækker..
    Men der vil selvfølgelig blive set på andre muligheder for erstatning..

Men i det her tilfælde er det altså blot en indboforsikring som skal til for at alt i laden erstattes..
    Det kræver selvfølgelig at laden også er en del af den tegnede forsikring..
    Tænker mest på at den overhovedet er oplyst til forsikringsselskabet og forsikret på de rigtige betingelser..
    Men da en lade jo bruges til opbevaring er det jo selvfølgelig iorden i det fleste tilfælde.. (:

Og så er det sku ligemeget om ejer betaler moms og hvad jeg nu ellers lige hurtigt fik læst at nogle havde skrevet..
    Man må stille i sin bolig hvad man vil..
    Jeg må da godt have en vens bil holdende i min garage, hvis jeg havde sådan en..
    Og fordi jeg ikke betaler moms, ja så skulle min forsikring ikke dække?? smiley

Haha.. Må le.. (o:

Det er kun hvis din opbevaring er på kontrakt at han selvfølgelig skal betale moms af de indtjente penge..
    Men i så fald er du stadig dækket, medmindre andet er angivet i lejekontrakten.. (:

• #15   6. dec 2010 MB .
    De par tusinde kroner du sparer om året på at afmelde bilen, betaler du jo sådan set så bare til nye nummerplader? smiley

Folk som afmelder en bil vinteren over forstår jeg virkelig ikke, når det ikke koster meget mere end en sodavand at have en aftale med forsikringsselskabet at der ikke bliver kørt i bilen..

Mest af alt fordi at jeg har to biler holdende som der bliver betalt normalt til og jeg frit kan køre i dem begge, selvom jeg kun bruger den ene for tiden..

• #16   6. dec 2010 NO^DICKHILL : Hurtigt regnestykke. Jeg betaler omkring 7400,- i kaske og ca 4000,- i vægt afgift. Det er

Det er 5900,- halvårligt. Og derfra trækker du nummerplader og stilstands forsikring. Så kan nu nok regne ud at jeg spare nogle tusind..
    4400,- ;o)

• #17   6. dec 2010 Du kunne jo også spørge udlejeren om han er forsikret... det er da klart det nemmeste...

• #18   6. dec 2010 NO^DICKHILL !

Der er du fuldkommen fejl på den,,,,

Mange bønder kan ikke få deres lader forsikret ved tyveri og deslige da det IKKE hører til indbo, ligesom en kælderrum eller en garage,, og ikke mindst andres ejendele som han tjener penge på at opbevare...

Værksteder betaler også mange forskellige forsikringer for folks biler, derfor er mange begyndt at indhegne deres udstillinger osv.
    Der skal også betales forsikringer for medarbejdere, og ikke mindst kunder der opholder sig i værkstedet, hvis noget skulle ske,, og der er en indbo ikke nok..

Hvad angår landmandens lader osv. så har det senest i sommers været i medierne, fordi de ikke kan få dækket det der står der....

• #19   6. dec 2010 Hvad han tjener på det og om han opgiver det, er uvedkommende for forsikringen,, det er noget for told og skat...

Og nej, hvis han lejer ud til campingvogne og biler, så skal reten nok dækkes af forsikringen i tilfælde at at det braser sammen, og så har han sgu et forklaringsproblem eller kunderne hvis forsikringen skal dække, de er jo ikke født igår....

Kommentér på:
Hvis uheldet er ude?!

Annonce