{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.007 visninger | Oprettet:

Bil rejse til Italien {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Vi har besluttet os tage på ferie i Italien (Milano og Venedig).

Er der nogen der har erfaring med rejse til Italien som kan anbefale hvordan vi kommer dernede?

Skal man have miljømærker?
Er der nogen ting man skal være ekstra OBS på?
Evt vej-afgift?
Hotel som i kan anbefale?
mm.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil rejse til Italien
  • #3   9. jul 2016 Bare afsted, Noter et par storbyer på vej derned, og så kør efter dem, så slipper du for at høre på GPS damen.

Køb vignette hjemme fra (Til Østrig), eller køb dem så tidligt som muligt på strækningen på tanken, folk holder i lange baner for at købe dem når de nærmer sig grænsen.

Hvis du skal køre inde i selve stor byerne, så skal du have miljø mærke på bilen, ikke hvis du bare køre igennem på motorvej. Det kan du købe hos FDM

Der er nogle vejafgifter i Italien, du trækker en billet og skal aflevere den når du køre af, så prisen afhænger af hvor langt du køre. Men det er nu ikke så slemt, og jeg gad ikke køre landevej for at spare de få hundrede kr.
    Og når du når det sidste stykke hvor der er kø, så lad være med at tage nødsporet som så mange idioter gør, politiet holder der altid smiley

Vi synes at det er mest hyggeligt på leje mobilehomes eller hytter på campingpladser langs Lido'en øst for Venedig eller Gardasøen. Der er et ret vildt vandland ved Lido di Jesolo - http://www.aqualandia.it/ . Vi plejer ikke at overnatte på vej derned, men vi er 2 der køre. Se evt last minut på friferie.dk - nogen gange er der vilde tilbud at hente smiley

Du skal have refleksveste til alle passager i bilen

Hav en dunk olie og kølervæske med i bilen og tjek det en gang imellem.

Til turen vil jeg bare sige, tag det stille og roligt, lad være med at skyde den overdrevet af. Du bruger bare mere benzin og skal tanke oftere, og du kommer alligevel til at holde i kø. Vi har kørt derned 5 gange i vores Aygo, den køre 700-800km på en tank, og vi ser altid de samme tosser komme blæsende forbi med 160kmt, igen og igen og igen smiley - Og i sidste ende har man MÅSKE sparet 1 time eller 2 hvis man er heldig.
    Hvis du kan så kør mandag, tirsdag eller torsdag. Da lørdag er faste skifte dage på mange hoteller og campingpladser.
    Drik ikke for meget koffein, man bliver skør i bolden og skal strinte hele tiden. Sørg også for at få noget ordentlig mad og vand, junk, slik og sodavan hele vejen derned kan man godt blive dårlig af.

Go' tur. Vi har desværre ikke råd i år smiley #SULife

• #4   9. jul 2016 God tur smiley

• #6   9. jul 2016 skal selv køre på lørdag. vi skal også være i det nordlige italien (maranello omegn) Som Morten D siger, så lad være med at give den overdrevet gas. der er alt for meget trafik og danskere der bare trækker ud smiley der er meget vejarbejde mod Hamborg, derfor kører vi kl. 3 natten til lørdag og håber på at være forbi inden trafikken dernede af bliver helt gal.. God tur smiley

• #7   9. jul 2016 Hvis du kører til Milano først, så vær opmærksom på, at en vignetten til motorveje i Schweiz koster ca. kr. 250 - den gælder så et helt år, men det har man ikke glæde af, hvis man ikke skal dertil resten af året.
    Mig bekendt er der ikke miljømærker i italienske byer, men møder man et skilt med tekst "Zona Traffico Limitato-ZTL. Kører du ind mellem kl. 8:00 og 18:00 bliver din nr. plade fotograferet og du får en bøde når du kommer hjem.
    I langt de fleste større byer i Tyskland skal man have grøn mærkat, den kan købes hos FDM og tyske tankstationer.
    Trafikken på motorvejen ved Milano er meget intens og der er lange køer hele dagen. Hvis du ikke har ærende i Milano så hold dig væk.
    Pga af flygtninge situationen i Italien er der også risiko kører i Brenner passet - mange anbefaler Felber-Tauber tunelen i Østrig i stedet. Da jeg kørte hjem fra Italien sidste efterår, var grænsen mellem Østrig og Tyskeland ved Kufstein overflydt med lastbiler, som skulle kontrolleres, igen for flygtninge.

• #8   9. jul 2016 kan i anbefale denne rute??

profilbillede
  • #10   10. jul 2016 Angående overnatning derned så er vores bibel helt sikkert Linksundrechts der autobahn som har fast plads i handskerummet. Der findes ikke bedre overnatninger og mad end et godt gasthaus. Den fåes og så som app.

• #11   10. jul 2016 Hvad med penge?? kan man nøjes med Dankort hele vejen eller skal man også have kontanter med sig???

• #12   10. jul 2016 Sørg for at at have småmønter med til Toiletbesøgene.

• #13   10. jul 2016 Vi skal til Østrig den 19.07.2016
    Det er tirsdag fordi de siger der er mange i Weekenden der køre afsted.

Jeg havde engang glemt mit Visa kort
    Så kan man ikke få rigtige penge selv om man har danske med.
    Vi har altid nogle Euro med til ophold, for ikke alle tager mod Visa

• #14   10. jul 2016 Vi regner med at tage afsted natten mellem fredag og lørdag.

Turen skal helst være behagelig for alle. Er der nogen der kan anbefale evt køleboks??? Eller andre gadgets??

Det er første gang jeg skal kører med bil i udlandet.

• #16   10. jul 2016 Johnny j,

Øh nej, som sagt der er første gang jeg skal kører i bil så langt.

Har selv en Mazda 3 skyactiv 2015, 2.0 motor, 120hk

• #17   10. jul 2016 Jeg har ikke nogen reservedæk, kun lappe grej. De nye biler har ingen reservedæk. Hvad er jeres erfaringer? Har i reservedæk eller nøjes i med lappe-grej????

• #22   10. jul 2016 Rødt kort kan klart anbefales. Jeg har snart hentet mange i Sverige med defekter biler, via DAH smiley

Det giver så mange fordele for jer når i står ude i udlandet med en bil der har givet op!

profilbillede
  • #24   10. jul 2016 Ja, jeg ved at en almindelig tur uden abb. koster fra 1800-2800.- (+ tillæg i weekenden) alt efter bilstørrelse (hvilken størrelse transport der skal bestilles) bare i Danmark. smiley

Har man intet abonnement, så er der ingen faste priser, det er stationslederen fra den station der nu bliver sendt der bestemmer prisen på udkaldet smiley

Det koster så jorden ryster, bare til Sverige og retur hvis ikke man er dækket, fuldstændigt åndssvagt sted at sparer hvis man spørger mig. smiley

• #25   10. jul 2016 Jeg har vejhjælp fra mazda som dækker hele Europa samt Codan forsikring som også dækker hele Europa. Vi har rejseforsikring fra SOS. Vi burde være dækket godt ind smiley

• #26   10. jul 2016 Er der andre ting vi skal have med udover tøj og mad, køleboks??? Vi har også en lille dreng på 6 år.

• #28   10. jul 2016 underholdning til knægten, noget film osv ville være godt smiley

• #29   10. jul 2016 Skal jeg have noget værktøj med i bilen?

• #32   10. jul 2016 Tommy A, jeg har ingen reservedæk. Skal jeg bruge en hjulnøgle og donkraft????

• #33   10. jul 2016 Morten D,

Jeg har 2 vejhjælp, så jeg godt dækket ind. Tager det lang tid før der dukker vejhjælp??

Jeg kan godt følge dig i at man ikke skal tage den risiko ved motorvejen. Men hvis man ikke har lyst til at vente flere dage på vejhjælp, så bliver man vel nød til at gøre det selv, selvom det er på motorvejen.

• #36   10. jul 2016 Morten D,

Hvad så med de andre lande??? Vil man kunne forvente det samme ventetid som i Tyskland????

• #37   10. jul 2016 Ved ikke hvordan de gør det i andre lande, men tror der er en generel responstid på max 1 time normalt. Det er samme respons tid vi kører med, og vi servicere også en del udenlandske kunder også, der er på ferie i Danmark.

Er ganske enig i den med motorvejen, bliv i bilen til i kan blive transporteret væk. De kører nok lige så tosset som os danskere i udlandet også, og det kan ofte være på et hængende hår bare i Danmark at bugsere biler i nødsporet!

Folk har INTET RESPEKT over for os der render derude, selvom vi ikke kan få mere selvlysende tøj på eller flere gule blink - det er helt åndsvagt siger jeg dig, vi render altid med et øje på vejen og et øje på bilen.
    Det er skræmmende menneskeliv ikke betyder mere for bilister!

• #38   10. jul 2016 Siden 1960 har vi kørt meget på ferie og hver gang gennem Tyskland

Der sker sikkert ikke noget for dig med sådan en god regulær bil du har.

• #39   10. jul 2016 Jeg kørte gennem Venedig for et par år siden... tog en omvej igennem Schweiz, og så jeg kørt igennem flotte landskaber såsom Davos og Stelvio Pass.. det var bestemt det værd.. når man kommer i 3000 højdemeter i juli måned med sne omkring en selv..

• #41   11. jul 2016 lol... jeg kørte forbi Venedig, hvor jeg gjorde hold undervejs smiley

Trådstarter se de her billeder fra min tur, puha er det allerede 6 år siden..

http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/off-topic/14638-motorcykelrute_i_bil

• #42   11. jul 2016 Mirza A,

wow nogle flotte billeder.

• #43   11. jul 2016 Ja det er simpelthen så flot en rute... klart noget der kan anbefales fremfor bare at fræse derud af gennem Tyskland og Østrig... Og det er altså en omvej på blot 100-200km

Særligt det at være i alperne i juli måned omringet af sne, og derefter være i Venedig i 30 graders varme...

• #44   11. jul 2016 hvilke navigation kan i anbefale???? har en Iphone

• #45   11. jul 2016 Vi skal passe på, ikke at skræmme den stakkels fyr, som skal på en tur til Italien.
    Jeg ved ikke hvor mange gange jeg er kørt på sommerferie til de varme lande, men rigtig mange.
    Èn gang har jeg måtte på værksted i Hannover, for at få skiftet en utæt vandpumpe. Dvs. vi var på Austin værksted i Lübeck og Hamborg, som ikke havde en vandpumpe til en Austin Maxi. Austin var Tysklands mest sjældne mærke.
    God tur og nyd ferien.

• #46   11. jul 2016 Tak Erik LOL

jeg er helt paf vedr miljømærker osv. jeg kan se via goodle maps at jeg skal kører igennem Liechtenstein og Schweiz. hvilke mærker skal jeg bruge, samt hvor kan jeg købe dem???

• #47   11. jul 2016 læste også lige du spurgte til en køleboks, drop det, de fylder ALT for meget, og der kan ikke være ret meget i.. jeg plejer at have en thermotaske som jeg fylder op med frosne flasker med vand.. så holder tingene i tasken sig kølige i 2 uden problemer...

• #48   11. jul 2016 Tak for de flotte billeder Mirza!
    Vi var i Italien i bjergene for et år siden og vi var utroligt generet af alle de motorcykler der farter omkring os. Men de havde det sikkert sjovt.

Det var lidt dårligt for os ældre mennesker, men vi skal jo være her allesammen

• #49   14. jul 2016 Køre via Leipzig! Vi tager afsted imorgen mod verona smiley

PS: Vi har også kørt i en Aygo derned, og det sker ikke igen smiley

• #50   15. jul 2016 Du skal bruge en motorvejs mærkat i Schweiz (eller lade være med at køre motorvej). Der er ingen mærkater i Liechtenstein.
    I Italien må du ikke køre ind særlige bydele. Se mit første indlæg.

Kommentér på:
Bil rejse til Italien

Annonce