Rejse til Italien {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
Jeg skal med bil til Italien (Milano+Venedig) her på lørdag, (med familien).
Er der nogen herinde som kan fortælle mig hvad jeg skal bruge af papirer? Vignetter? Skal jeg bruge evt miljø mærker i Milano eller i Venedig? Osv osv og hvad skal jeg være OBS på??
Tak
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 14
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 28 Emner: 48 Svar: 384
HUSK original reg. attest....den SKAL du have med hvis du bliver stoppet, f.eks i Tyskland. Du kommer så vidt jeg ved ikke vidre før den er fremskaffet
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 24 Svar: 317
Der er et parkeringshus lige når du kører ind til Venedig, det er godt og overvåget, men lidt dyrt. Vi har altid brugt det. Det er for besværligt med bus og tog fra "fastlandet" og til Venedig.
Sørg for kasko, den kan bare afmeldes når du kommer hjem.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.603
Det grønne kort behøves i princippet ikke i EU lande, men jeg tager det altid med alligevel.
HUSK det blå sygesikringskort. Og selvfølgelig pas.
Du skal bruge vignette i østrig - men køb det hjemmefra eller så tdligt som muligt på turen. Der holder altid kilometer kø nær grænsen fordi folk skal ind og købe på de sidste tankstationer.
Miljømærker i storbyerne.
Italien, kan du enten købe et prepaid kort til afgifter, men du kan også sagtens betale undervejs - HUSK den kvittering du får når du køre ind på en afgift vej, den skal du bruge når du køre af igen.
Du skal have veste til alle i bilen i Tyskland
Miljømærker i storbyerne.
DK skilte eller EU nr plade.
Husk mønter til tisse turene, istedet for at skulle ind og hæve over eller veksle.
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 271 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 366
Dem har vi også her desværre.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 271 Biler: 1 Emner: 142 Svar: 366
nu har jeg ringet til min forsikringsselskab, og her fortalte de mig at jeg hverken skal bruge grøn eller rød kort indenfor EU. og at jeg bare kan downloade SOS app'en, som skal bruges hvis jeg kommer galt afsted.
Rejse til Italien