{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

Jacob A
Jacob A
Tilmeldt:
31. jan 2010
Emner: 2

Vurdering af pris på Audi A3 {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har været den glade og forsigtige ejer af en Audi A3 i 6 år, men vil nu (langt om længe) opgradere til en Audi A5. I den forbindelse skal A3'eren sælges. Her er specs på bilen (se vedhæftet billede, som dog ikk er den, men 99% identisk):

- Audi A3 Attraction, 3 dørs
- 1.6 MPI, 102 HK, 5 gear
- Business-pakke (Læder-rat, Bluetooth, Fartpilot)
- Std. 16" Audi-fælg
- Årgang 2010
- Kørt 93.000 km
- Ny pris: 320.000 DKK
- Meget velholdt og kørt med forsigtighed. Ingen buler, få ridser, ingen stenslag
- Ny-synet i 2016

Som ganske ny på brugtvogns-markedet har jeg brug for et par råd omkring salget:

1. Hvad vil din vurdering af en fair salgspris for bilen være?
2. Er der typiske investeringer forud for et salg, som kan øge prisen på den type bil?
3. Bedste erfaring ift. måden at sælge på (selvsalg til privat, salg via brugvognsforhandling, bytte ifbm. køb af A5)?

På forhånd tak for jeres svar smiley

/Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af pris på Audi A3
  • #1   10. jul 2016 En fair bytte pris ved en forhandler er ca 30-40000kr under hvad tilsvarende står til ved en forhandler, du kan måske få 15-20000 mere ved et privatsalg, da evt køber så sparer de 20-25000 iforhold til køb ved forhandler. Follow me??

    Kontra hvad du kan gøre for at få den solgt hurtigere/nemmere. Sørg for et udfyldt servicehæfte.
    Sørg for bilen står ren og pæn ind/udv/motorrum.
    Evt en polering så vaskeridser osv er væk, tør alle dørfalser af, så den står fin...
    Der er folk som går efter sådan noget..
    Personlig er jeg pisse ligeglad, bare motor og gear fungerer, samt vognen ser hæderlig ud, så kan jeg selv ordne resten, kontra man risikerer og kæbe et sminket lig.

    Men bedste bud herfra, fin en forhandler der har det stående som du vil have, og kør ud og hør hvad de kan gøre. Kan jo ske de kan trykke salgsprisen lidt, så du tror du får mere for din end du reelt gør.
    Og prøv og få en undervognsbehandling, bundmptter, stænklapper med i handlen
    Men vær sikker på de tjener på det ligegyldig hvad.


  • #2   10. jul 2016 Ganske enig med Johan..
    Find evt en a5'er hos en forhandler du kunne tænke dig...
    Se om I kan blive enige..
    Evt benyt autocom allerede imorgen så har du en rettesnor ifht. Både forhandler og evt privat.
    Det er ikke alle der gider have en masse private ud og sparke dæk, samt komme med ligegyldige bud...
    Din bil er ganske ny og har ik kørt noget men det er den ældste motor, kun 3 døre og intet udstyr dette vil tælle ned...


  • #3   10. jul 2016 tilsvarende biler på bilbasen er en fin rettesnor, kan se den har xenon, det er selvfølgelig et plus.

    Men som de andre skriver, find den A5 du gerne vil have, og om i kan blive enige om bytteprisen, evt med vinterdæk og lign. oveni handlen.

    Da jeg købte golfen, fik jeg tonet ruder, velourmåtter og vinterdæk med, uden beregning smiley


Kommentér på:
Vurdering af pris på Audi A3

Annonce