Tidligere ejer vil ikke udlevere registreringsattest {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg står i den situation at jeg tilbage i starten af april måned købte en bil, som skulle synes før den kan komme på plader.
Jeg afhentede bilen og bad om registreringsattesten, som manden dog lige skulle hente hos sin mor da hun stod som ejer af bilen. Dum som jeg var godtog jeg dette, og tog bilen med mig og blev lovet at han sendte den indenfor nogle dage.
Nogle dage senere modtager jeg en mms med billede af registreringsattesten, så jeg nu har låsekoderne, men dette er jo desværre ikke nok når bilen har været afmeldt... Der skal jeg bruge den originale registreringsattest.
Jeg har siden da jagtet ham for enten at sende registreringsattesten eller få sin mor til at underskrive en bortkomst erklæring så jeg kan bestille en ny... Er flere gange blevet lovet at attesten nu er blevet sendt til mig, men jeg har intet modtaget.
Han svarer efterhånden sjældent på mine sms samt opkald, og har derfor nu forsøgt at kontakte moren pr. sms og telefon desværre uden held.
Det sidste jeg har skrevet til ham, er at såfremt han ikke gider at aflevere registreringsattesten til mig, må vi jo lade handlen gå tilbage.. Dette har han heller ikke svaret på.
Hvad gør jeg nu???
Er der nogen som helst måde, hvorpå jeg kan få fat i en ny registreringsattest, uden at skulle afvente at denne idiot tager sig sammen og hjælper mig?
Håber at der er nogle kloge hoveder, som har et forslag til hvad jeg skal gøre.
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
Eller gaa ned paa politistationen og meld ham for bedrageri da han har solgt anden mands ejendom,du sender ham en sms imens du staar der hvor du skriver at efterforskningen vil starte om 3 dage hvis du ikke har modtaget reg attesten samt at de mistaenker ham for at have solgt en stjaalet bil.Saa faar han nok lettet roeven...
Ikke alle foraeldre der synes det er fedt at have politiet staaende udenfor pga lilledreng ikke har faaet sine kugler ned i pungen endnu...
apr 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 17
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 8 Emner: 169 Svar: 1.742
Ellers må du jo ud og banke på hos enten ham eller hans mor og forlange den registreringsattest eller lade handlen gå tilbage.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Hvis du anmelder ham er det formodentlig en sigtelse for bedrageri og måske dokumentfalsk oveni, så mon ikke han betakker sig og får gjort noget ved det?
Ellers er der kun den hårde vej frem: Anmeld og afvent.
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
sep 2005
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 703
Gudskelov har du en slutseddel, så som R U H foreslår, så ned til SKAT og forklar dem situationen i venlige toner. SKAT har en motorkontor afdeling nede på havnen i Esbjerg.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
sep 2005
Den bil jeg prøvede det med havde ingen registreringsattest. Jeg havde købt den af en der havde købt den af en. Efter mange fejlslagne forsøg herunder at kontakte den oprindelige ejer (som ville have 1000.- kroner for registreringsattesten ---mage til idiot skal man lede længe efter) tog jeg ned til SKAT i Aalborg. Jeg forklarede dem situationen, og de forsøgte først at ringe manden op uden held og sendte et brev til den registrerede ejer og varslede ham at de ville sende registreringsattesten til mig. Det har han åbenbart ikke brokket sig over for 10 dage senere lå registreringsattesten i min postkasse.
Det er på ingen måder noget der er værd at tilbringe 6 måneder i røvpulerstilling i den lokale arrest for..
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Ned til told og skat med slutseddelen og få en ny reg attest, sværere er det ikke, ja manden er en idiot når han ikke overholder en aftale, og du har fået lidt lærepenge....
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 145
apr 2004
Følger: 84 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 61 Svar: 523
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Sur røv
Dyre lærepenge
Aner i princippet ikke hvad du skla gøre .- En kanon dumhed.
Spørg politiet hvis de orker at befatte sig med dumheder. Stil gerne en citronmåne i udsigt eller endnu bedre tag et par stykker med på stationen
MVH KP
MVH KP
sep 2005
Det er sådan set ganske simpelt for hvis bilen er stjålet så har vi i Danmark noget der hedder Politi der registrerer den slags. Og det chekker SKAT selvfølgelig med det samme om den er. Er den ikke stjålet så er der jo ret meget mening i at bilen er blevet handlet uden problemer.
Så lad nu være med at male fanden på væggen gutter, det her gør SKAT nok næsten dagligt, især indenfor veteranbiler og ladefund er det helt normalt at registreringsattesten ikke findes mere.
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 983
apr 2009
Hvis han har solgt den uden hendes tilladelse, så ja.
Men hvis hun har solgt, givet eller overdraget bilen til ham, og han har afmeldt pladerne, så er det ikke bedrageri.
Lige en ps til # 17 - Det er ikke nødvendigt at tvangsafmelde den. Den er afmeldt, da han skriver: "den skulle synes for at komme på plader"
sep 2005
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Bare man har begge kontrol tal, og du kan godt omregistrer en afmeldt bil, har du evt prøvet på skat´s hjemmeside ?
Ellers går du bare ned og køber nogle plader til den, så kommer der promte en vægtafgift og en synsindkaldelse til dem, så kan det være de pludselig melder tilbage.
apr 2009
Når den skal synes, kan du jo heller ikke bare købe nogle plader til den.
Det er syn først, derefter indregistrering.
Tidligere ejer vil ikke udlevere registreringsattest