{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.785 visninger | Oprettet:

mark j
mark j
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 17

Tidligere ejer vil ikke udlevere registreringsattest {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står i den situation at jeg tilbage i starten af april måned købte en bil, som skulle synes før den kan komme på plader.

Jeg afhentede bilen og bad om registreringsattesten, som manden dog lige skulle hente hos sin mor da hun stod som ejer af bilen. Dum som jeg var godtog jeg dette, og tog bilen med mig og blev lovet at han sendte den indenfor nogle dage.

Nogle dage senere modtager jeg en mms med billede af registreringsattesten, så jeg nu har låsekoderne, men dette er jo desværre ikke nok når bilen har været afmeldt... Der skal jeg bruge den originale registreringsattest.

Jeg har siden da jagtet ham for enten at sende registreringsattesten eller få sin mor til at underskrive en bortkomst erklæring så jeg kan bestille en ny... Er flere gange blevet lovet at attesten nu er blevet sendt til mig, men jeg har intet modtaget.

Han svarer efterhånden sjældent på mine sms samt opkald, og har derfor nu forsøgt at kontakte moren pr. sms og telefon desværre uden held.

Det sidste jeg har skrevet til ham, er at såfremt han ikke gider at aflevere registreringsattesten til mig, må vi jo lade handlen gå tilbage.. Dette har han heller ikke svaret på.

Hvad gør jeg nu???

Er der nogen som helst måde, hvorpå jeg kan få fat i en ny registreringsattest, uden at skulle afvente at denne idiot tager sig sammen og hjælper mig?

Håber at der er nogle kloge hoveder, som har et forslag til hvad jeg skal gøre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tidligere ejer vil ikke udlevere registreringsattest
  • #1   19. jul 2016 Tag ud til manden og "overtal" ham...

• #3   19. jul 2016 Du har sikkert ikke en slutseddel med ejeren.af bilen heller.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #4   19. jul 2016 Ja ud og staa ansigt til ansigt.
    Eller gaa ned paa politistationen og meld ham for bedrageri da han har solgt anden mands ejendom,du sender ham en sms imens du staar der hvor du skriver at efterforskningen vil starte om 3 dage hvis du ikke har modtaget reg attesten samt at de mistaenker ham for at have solgt en stjaalet bil.Saa faar han nok lettet roeven...
    Ikke alle foraeldre der synes det er fedt at have politiet staaende udenfor pga lilledreng ikke har faaet sine kugler ned i pungen endnu...

• mark j
    mark j Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 17
    #5   19. jul 2016 Jeg har en slutseddel, men desværre med sønnens underskrift.

• #6   19. jul 2016 Du skal starte med at ringe og fortælle alvoren til personen.
    Ellers må du jo ud og banke på hos enten ham eller hans mor og forlange den registreringsattest eller lade handlen gå tilbage.

• #7   19. jul 2016 Hvis sønnike har skrevet under på noget der ikke tilhører ham, er han på ski.....
    Hvis du anmelder ham er det formodentlig en sigtelse for bedrageri og måske dokumentfalsk oveni, så mon ikke han betakker sig og får gjort noget ved det?
    Ellers er der kun den hårde vej frem: Anmeld og afvent.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #8   19. jul 2016 Du har en ubrugelig bil, dejlige sure lærepenge

• #9   19. jul 2016 Ned til skat med slutsedlen og få en ny reg attest. De kontakter ejeren for at tjekke det og vupti ny reg attest.

• #10   19. jul 2016 Har selv været ude for noget lignende

• #11   19. jul 2016 Da bilen var afmeldt, er det nok lidt svært, at få ham anklaget for dokumentfalsk/bedrageri. Så jeg ville nok ikke "true" sælger med en evt anmeldelse. Moderen kan jo sagtens have solgt eller overdraget bilen til sønnen.
    Gudskelov har du en slutseddel, så som R U H foreslår, så ned til SKAT og forklar dem situationen i venlige toner. SKAT har en motorkontor afdeling nede på havnen i Esbjerg.

• #12   19. jul 2016 Som flere skriver. Tag nu et par gutter med og kør ned og bank på døren. Idioten har jo fået nok chancer.

• #13   19. jul 2016 Bilen kan skifte ejer mange gange uden registreringsattesten følger med eller bliver ændret. Registreringsattesten skal jo først ændres til registreringssyn.

Den bil jeg prøvede det med havde ingen registreringsattest. Jeg havde købt den af en der havde købt den af en. Efter mange fejlslagne forsøg herunder at kontakte den oprindelige ejer (som ville have 1000.- kroner for registreringsattesten ---mage til idiot skal man lede længe efter) tog jeg ned til SKAT i Aalborg. Jeg forklarede dem situationen, og de forsøgte først at ringe manden op uden held og sendte et brev til den registrerede ejer og varslede ham at de ville sende registreringsattesten til mig. Det har han åbenbart ikke brokket sig over for 10 dage senere lå registreringsattesten i min postkasse.

Det er på ingen måder noget der er værd at tilbringe 6 måneder i røvpulerstilling i den lokale arrest for..

• #14   19. jul 2016 Om jeg fatter nogen af de råd der kommer her inde nogen gange, tit i de sager er det noget med at køre ud til manden og banke ham, konen og evt hund, det kaldes selvtægt og er strafbart....
    Ned til told og skat med slutseddelen og få en ny reg attest, sværere er det ikke, ja manden er en idiot når han ikke overholder en aftale, og du har fået lidt lærepenge....

• #15   19. jul 2016 Uden at være advokat eller lignende, men er det ikke ulovligt (og dumt) at købe en bil uden at få reg attest? Mener, den kunne jo være stjålet eller andet godt.... Jeg ved ikke om det er sådan. Giver bare mening i mit hoved....

• #16   19. jul 2016 Du skal bare bruge slutsedlen, og billedet. så tager du ind til skat, og får plader på bilen. ganske simpelt

• #18   19. jul 2016 Hej
    Sur røv
    Dyre lærepenge
    Aner i princippet ikke hvad du skla gøre .- En kanon dumhed.
    Spørg politiet hvis de orker at befatte sig med dumheder. Stil gerne en citronmåne i udsigt eller endnu bedre tag et par stykker med på stationen
    MVH KP
    MVH KP

• #19   19. jul 2016 Det er helt normalt at der ikke er registreringsattester med til ældre biler der er afmeldt. Og som sagt, mange gange kan bilen have skiftet ejer i afmeldt tilstand mange gange, og det registreres ikke på registreringsattesten.

Det er sådan set ganske simpelt for hvis bilen er stjålet så har vi i Danmark noget der hedder Politi der registrerer den slags. Og det chekker SKAT selvfølgelig med det samme om den er. Er den ikke stjålet så er der jo ret meget mening i at bilen er blevet handlet uden problemer.

Så lad nu være med at male fanden på væggen gutter, det her gør SKAT nok næsten dagligt, især indenfor veteranbiler og ladefund er det helt normalt at registreringsattesten ikke findes mere.

• #20   20. jul 2016 Har han solgt mors bil er det bedrageri.

• #21   20. jul 2016 # 20 - Hvorfor ?

Hvis han har solgt den uden hendes tilladelse, så ja.
    Men hvis hun har solgt, givet eller overdraget bilen til ham, og han har afmeldt pladerne, så er det ikke bedrageri.

Lige en ps til # 17 - Det er ikke nødvendigt at tvangsafmelde den. Den er afmeldt, da han skriver: "den skulle synes for at komme på plader"

• #22   20. jul 2016 Hare: rent juridisk er det et problem mellem sælger og hans mor. Det er ikke den ny ejers problem medmindre bilen er blevet stjålet fra moren og hun har meldt den stjålet. Hvis den ikke er meldt stjålet anser SKAT og alle andre sagen for en almindelig handel så længe der ligger en slutseddel (ellers kan det være ord mod ord).

• #23   20. jul 2016 Nu har jeg omregistreret en stor del biler, og har da aldrig skulle bruge den orginale reg. attest?

Bare man har begge kontrol tal, og du kan godt omregistrer en afmeldt bil, har du evt prøvet på skat´s hjemmeside ?

Ellers går du bare ned og køber nogle plader til den, så kommer der promte en vægtafgift og en synsindkaldelse til dem, så kan det være de pludselig melder tilbage. smiley

• #24   20. jul 2016 R.B - Du kan ikke omregistrere på nettet, hvis den er indkaldt til syn.
    Når den skal synes, kan du jo heller ikke bare købe nogle plader til den.
    Det er syn først, derefter indregistrering.

Kommentér på:
Tidligere ejer vil ikke udlevere registreringsattest

Annonce