{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Reservedelspriser igen-igen {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved godt der er flere tråde om emnet men vil lige dele min nyeste oplevelse med jer.

Svigerfars Golf 4 1,6 16V har en rådden katalysator. Han havde fået en pris på 4.000.- fra mekaniker for at få den skiftet.

Jeg fortæller ham så at jeg plejer at købe mine stumper i tyskland og vi slår modellen op på ATP Autoteile.

Her er priserne fra DK for en katalysator:

Thansen: 1.999.- kr
Refako: 2.348.- kr

ATP Autoteile: 1300.- kr inklusiv forsendelse og inklusiv forrør med flexslange og komplet monteringssæt (udstødningsklampe, bolte, gummiophæng og pakning til forrør).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reservedelspriser igen-igen
  • #3   23. jul 2016 aj der må sidde nogle her i landet der tjener vildt mange penge på reservedele, det er helr fair at man som dansker kan købe dele billigere i udlandet, men prisforskellen er voldsom stor.
    har selv lige købt en original dåseholder til renaulten hos renault i prag, deres pris var 105 kr for en ny, en brugt herhjemme koster hos en hugger 3-400 kr alt efter stand og hos renault 700 kr.
    og så undre det folk at der bliver handlet så meget i udlandet

• #4   23. jul 2016 Du kan jo ikke sammeligne priser i dk og tyskland, der er jo forskellige skatter og afgifter...

Du kunne jo overveje at flytte derned, istedet for at sende penge ud af landet...
    For når alle herinde åbenbart bestiller i udlandet, så skal priserne jo forblive høje her i landet hvor vi jo faktisk bor og skal leve....

Derimod hvis jeg skal bestille dele og evt. reklamere, syntes jeg nu der er meget nemmere at handle i lokalområdet... smiley

Det er jo ikke alle der gider og vente på at få lavet deres bil, så til hjemme mekkeren er det måske godt nok at købe i udlandet, men har jeg først en bil på liften, så skal den laves og ikke hænge og dingle til stumperne kommer et par dage senere, for det blive for tidskrævende og man tjener jo ingen penge så længe man går og venter.... på at stumperne skal dukke op..... smiley

• #6   23. jul 2016 Tigger.: Høj velstand giver ikke nødvendigvis lave forbrugerpriser.
    Hvis du og alle andre havde samme løn som i Prag, kunne det være varerne var billigere i Danmark.
    Nu skal jeg ikke lyde som en engel. Har eget autoværksted, hvor jeg køber hovedparten af reservedelene og dæk i udlandet.

• #8   23. jul 2016 Kan godt forstå det, hvis der er meget at spare, men ville aldrig gøre det, hvis det handlede om nogle få hundrede kroner!
    Det er mest mht reklamation osv, da der kan være en del bøvl med det.

• #9   23. jul 2016 Forstå det udmærket.
    De danske priser er for høje

Sidst jeg skulle lave bremse service slap jeg 1000kr for skiver og klodser foran ( med rabat)
    I Tyskland kunne jeg få
    Skiver, klodser. Bakker hele vejen rundt for 1500kr.

Så kan det godt være reservedelspusheren siger han kam sælge til samme pris. Men det sku nummeret bestille online

• #10   23. jul 2016 Har handlet RIGTIG meget ved ATP igennem de sidste 5 år. Det startede med min Mercedes W124 hvor Mercedes ville have 8000kr for et komplet sæt stræberarme bag (8 stk) Gørløse ville dengang have 3200 for et sæt og jeg kunne købe hele sættet hos ATP for under 1000 kr.

Jeg har en gang haft en reklamation og det omhandlede et bremsesæt jeg købte. Her købte jeg klodser og bakker hele vejen rundt men fik to sæt klodser til bag i stedet for et sæt klodser og et sæt bakker.

Jeg tog et foto af det og sendte dem en mail. Der var ingen problemer de sendte bakkerne dagen efter og jeg fik besked på at jeg ikke havde nødig at returnere det ekstra sæt klodser.

Dét er service man ikke finder i DK.

• #11   23. jul 2016 Man kan ikke sige det er skatter og afgifter kun.
    Mit eksempel.
    En trækaksel i venstre side på en Opel Zafira OPC. Pris i DK 7000 kr, lige meget hvor jeg spurgte.
    Købte til begge sider i det tyske til 1400 kr for begge sider.

Det er en forskel.

• #12   23. jul 2016 Netop og selvom vi tager i betragtning at den tyske moms er 6% mindre og indkomstskatten i DK er måske også lidt højere, det kommer an på årsindkomsten i Tyskland hvor meget man beskattes. Men sætter vi den laveste på 25% så er det til sammen maksimalt en difference på 31% som delene så skal koste mere i DK.

Som sagt importeres delene fra ikke EU lande så betales der samme afgift på varer fra eksempelvis Kina i Tyskland som vi gør i Danmark.

• #13   23. jul 2016 ATP autoteile har seriøst lort I hovedet. Seneste, og absolut sidste handel jeg lavede hos dem, gik helt galt. Deres kundeservice er I den absolut amatøragtige ende - Så slemt at jeg har dem mistænkt for at ansætte 13-årige til at besvare mails, helt uden stillingstagen til det der rent faktisk star.
    Ovennævnte beror på en hændelse, som er for lang (og hårrejsende dum) til at opsummere herinde.

• #15   23. jul 2016 #14 det er sjovt det du skriver. Thansen tager 199.- kr for 1 stk no-name gløderør til min Vectra C og det er det man kan kalde "billige dele".
    ATP tager 99.- kroner for originale BOSCH gløderør...

Hænger sgu ikke sammen..

• #16   24. jul 2016 Har en vectra c 2.2 direct hvor luftmassemåler var stået af på. Ved ftz kostede den 1840,- +m og fandt en på ebay til 210,- incl fragt. Det er da en pris forskel der er vil noget...

• #18   24. jul 2016 Har kun en gang haft en reklamation, udstødning var i 2 forskellige dimensioner og kunne ikke sættes sammen, det var en halv tomme til forskel, de sendte det korrekte og jeg kunne beholde stumpen som jeg aldrig siden er kommet af med.
    De kunne dog ikke forstå jeg ikke ville ændre min feedback kommentar, selvom jeg havde givet NEUTRAL for handlen, de ville have jeg skulle ændre til POSITIV og ændre kommentaren til at de havde leveret det rigtige produkt. Det kom ikke til at ske, for kommentar og feedback var jo korrekte!
    Der gik mere end en uge med panikken og det var hos ATP. Vi er fortsat gode venner:)

• #19   25. jul 2016 Kim J jeg er er helt med på at der er forskel i lønningerne osv, for 100 dk kr får du ca 280 tjekkiske koruna, plus en tjekker tjener ca det samme i koruna som vi tjener i kr. så havde prisen herhjemme for den kopholder været 3-400 kr havde jeg ikke haft et problem med det, men når prisen er 7-800 % dyrere herhjemme i forhold til tjekkiet, så står jeg altså af og da jeg 5-6 gange om året er i det tjekkiske ved jeg godt hvor jeg fremover ligger mine penge, især da servicen dernede er noget højere end herhjemme

• #20   26. jul 2016 Husker engang jeg var i Ungarn, timepris på et cykel værksted var kr 35,- og stort autoriseret VW center tog 135,- pr time for 15-20 år siden.

• #21   1. aug 2016 Så er der lige bestilt følgende til min Vectra C cdti 150hk.

4 x originale BOSCH gløderør
    1 stk forrør med flex
    1 stk Liqui moly diesel motor rens

I alt 910.- kroner inkl forsendelse..

Thansen tager 800.- kroner for gløderør alene og så er det ikke BOSCH.

Det er fandme i orden smiley

• #23   2. aug 2016 Jeg tvivler kraftigt på at ATP Autoteile sælger dem til de højrestyrede modeller, havde været mere bekymret hvis jeg havde bestilt det fra England.

Kommentér på:
Reservedelspriser igen-igen

Annonce