Polo 6C som første bil? {{forumTopicSubject}}
Jeg er kommet i den situation at jeg skal have erhvervet mig en bil, har haft kørekort i to år og har indtil videre lånt de gamles, men må indse jeg ikke kan undvære en bil. Jeg er blevet noget forelsket i en Polo 6C 1.6 TDI 90hk fra 2010 og op, da jeg ikke gider en usikker, gammel muggen spand der skal repareres på i uendelighed, og vil gerne op og snuse til de 30 km/l. Og så ser den jo godt ud.
Kan umiddelbart ikke finde så meget på dem herinde, så er der nogen der har erfaring med dem som de vil dele ud af?
- Er de driftsikre og stabile, eller har de det med at brække sig?
- Økonomi? Tænker på reparationer, service, slitage, brændstof.
Jeg fandt en 1.6 TDI'er med DSG kasse, men har hørt de (DSG) går i stykker for et godt ord- kan det af- eller bekræftes inden jeg laver et rigtig træls selvmål med sådan en?
På forhånd tak!
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 913
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 43
Det er møg lækkert at køre med, men frygter nemlig at det ender med at give mere hovedpine og lommesmerter end køreglæde.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Det er en fin lille bil men er den ikke meget dyr som første bil = lære-bil, altså alle de trælse små buler som vi alle har lavet da vi startede med at køre bil kommer jo til at kunne ses på den.
Vores store knægt er ved at tage kørekort og jeg har anbefalet ham at købe en Corsa B som han kan munke rundt i det første års tid, så har han lavet de dummeste fejl, og kan købe sig en mere lækker vogn..
apr 2012
Første år kørte jeg godt 40.000 km og er også på vej derop af i år.
Dem jeg har kigget på står til ca. 125.000, og det er da en god slat, men det er også en bil jeg kan have, og være glad for, i lang tid. Og så er den også til at komme af med igen når den tid kommer.
Jeg er rimelig varm på en DSG, men er stadig ikke heelt sikker ved det- dog er det en forhandler der har den, så det kan være han laver garanti på den.
okt 2015
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 41
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 223 Svar: 2.135
De nyere DSG burde ikke fejle alverden, mener det var de første årgange der havde en masse børne sygdomme som de gerne skulle være kommet sig over.
De kører rigtig godt, og jeg ville ikke være ræd for at købe sådan en!
apr 2012
Den er opgivet til 27 km/l dog, så mon ikke 30 kan lade sig gøre.
Jeg tror det bliver en manuel. Har fundet en sindssygt fin en jeg skal ned og kigge på i morgen
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 913
okt 2015
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 41
apr 2012
Har et ganske fint arbejde og har sparet til en bil i lang tid efterhånden, så har økonomien til det. Har regnet lidt på det og kom frem til ca. 2500 om måneden, alt betalt.
Var ude og prøve en 1,2 TSI 105hk og en 1,6 TDI 90 hk og må sige jeg er noget splittet. Diesel'en støjer mere, men kører noget længere literen, hvor benzin'en næsten intet siger men kører knap så langt. Dertil kommer at det er en helt anden bil man sætter sig i med TSI motoren, hvor man sagtens kan have det rigtig sjovt på små snoede landeveje.
Polo 6C som første bil?