{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.921 visninger | Oprettet:

Mercedes ML320 vs BMW X5 3,0d {{forumTopicSubject}}

Hej. vil lige høre hvad folks erfaringer er med ovenstående 2 biler.

Skal nemlig have skiftet familiecontaineren ud (konebilen bliver opgraderet til November til golf størrelse) og jeg vil gerne have noget hvor man kan smide noget på krogen. Kommer til at køre en del med autotrailer.

ML´eren må trække hele 3500kg mens BMW´en kun må trække 2300kg dog er de 2300kg rigeligt så det skal ikke stå og falde på det.

Jeg tænker på drift, vedligehold er der nogen specifikke problemer jeg skal kigge efter?

Jeg har et budget der hedder ca 120.000 (gulplade) så det bliver ikke en spritny, men en 2006-2009 stykker årgang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes ML320 vs BMW X5 3,0d
  • #1   13. aug 2016 den årgang x5 må trække 2700 kg , men kan den findes for 120k ?

• #2   13. aug 2016 Ja det kan de godt, eller 2005´eren som er samme model kan i hvert fald. Det er +/- 10-15.000.-

• #3   13. aug 2016 skifter i slut 06 start 07 model til e 70 , (det er den der må trække 2700

• #4   13. aug 2016 Nå men så er det den gamle model jeg har kig på , 6´7´erne er for dyre.

• #5   13. aug 2016 så passer de 2300kg også , vær obs på autogearkasse på x5 mellem 2-300k km

• #6   13. aug 2016 Skal jeg sikre den er skiftet eller at der er lavet service ?

• #7   13. aug 2016 X5 diesel eller ML320 CDI er ingen køreglade.. bare reparationer. Prøv en Subaru Forester 2.0 turbo med manuel gear. Det holder bare og trækker vildt!

• #8   13. aug 2016 Så villle jeg helt klart gå efter X5 E53.

De er yderst driftsikre, og koster meget mindre at holde kørende end en ML320.

Rigtigt nok, at snob effekten er større i en ML320, fordi det er den "nye" generation. Men en ML320 der har kørt 350... den er dømt til at blive et dyrt bekendtskab... MEGET dyrt

For 120 +/-10K, burde du kunne finde en rigtigt rigtigt fin E53, få den chippet, og serviceret så den står knivskarpt.. Så er du altså godt kørende..

Dog er det tydeligt, at de biler der er født som VAN i dk, de har levet et hårdt liv. Jeg ville finde en import E53, der har kørt som familiebil, indtil nu, og så få den bygget op.

Og ja, jeg har selv haft dem alle sammen, godtnok på hvide, men det er jo samme bil.

E53 før facelift - træls svag gearkasse

E53 - Facelift... en fantastisk bil

ML320 CDI W164, dejlig bil, men dyr i reperationer, og de GÅR istykker..

E70. 35d modellen, er noget af det mest sure jeg endnu har haft.. for helvede den trækker det store skrummel afsted med imponerende hastighed.

RangeRover. TD6 egentligt en dejlig bil, bare lidt for langsom til mit temperemant, er ikke glad for at holde 180+ på motorvejen.

Cayenne: puhh, det var dyrt... MEGET dyrt smiley

• #9   13. aug 2016 (7) Ikke køreglæde ?? de er sgi da fantastiske at køre i .
    (ved ikke om det er nok at service er overholdt ,der ,må du undersøge lidt , jeg har kendskab til 3 der er skiftet inden for det interval (og kender kun 4 der har dem smiley
    edit : 8 skal det forstås sådan at problem gearkasse er væk efter 03 (facelift ) ?

• #10   13. aug 2016 Gearkassen på en faceliftet X5 er af ZF 6HP typen, og den er tilnærmelsesvis fejlfri...

Hvis du vil prøve de forskellige,så skriv til mig. Det kan jeg arrangere for dig smiley

• #11   13. aug 2016 X5 3.0 diesel er bare en langsom bybus. Det er ikke engang BMW. Når man køber den til 120k så der er kun rester tilbage. Til disse penge er det bedre at kigge efter en Range Rover eller Discovery

• #12   13. aug 2016 mmm ellers Pajero 3 er en rigtig 4x4!!
    P.S. tjek lige denne pajero sport. Den får vi aldrig i Danmark hehe

profilbillede
  • #13   13. aug 2016 X5 3.0D faceliftet, er en 218Hk M57D30TÜ motor.
    Og den er alt andet end sløv.

Den render fra en ML320 uden problemer, og de er kendt for at være yderst holdbare. Der er lavet mange af disse maskiner, med upgrade turbo, der er presset til 360Hk, og stadig kører selvom de har gået over 300.000km..

Og hvor meget RangeRover er det lige du får for 120K? Og en Discovery3, er da en lorte Peugeot motor af format.. fejlene på disse, er uendelige.
    Har to hold venner, der har haft dem fra nye, og begge smed svesken før 200.000km...

• #14   14. aug 2016 Jeg har en X5, som nu har kørt 415000 km. 240000 da jeg købte den. Fantastisk bil. Jeg har aldrig tidligere haft en bil mere end to år, men X5'eren hænger ved selv efter snart 6 år og en del kilometer. Den er ikke dyrere i vedligehold end noget andet i den klasse, tværtimod. Jeg holder stadig service autoriseret på den.
    Jeg har haft 10-12 Mercedeser af forskellig slags før og også to Jeep Grand Cherokee. BMW'en er klart mest pålidelig/billig i drift.

• #15   14. aug 2016 S H en subaru må ikke engang trække en barnevogn på krogen, og det er ikke en racerbil jeg er ude efter. Den må gerne være langsom som en bybus. Det være sagt, jeg har prøvet den forrester med WRX motor, og jeg har da aldrig i mit liv fået så stort spark i røven. Fed fed bil.

Jeg kan se det hele hælder lidt mod BMW..

• #16   14. aug 2016 #9. Ja det er korrekt.

Gearkassen i den gamle. En GM gearkasse er egentligt en god gearkasse
    . Men rated til 390nm..Og bmw smider std.400nm efter den.. idiotisk påfund.

I den faciliteter er det en ZF6HP. Samme gearkasse bruges i porsche 911turbo og audi RS6 V10...
    Samtidigt er det gamle 4hjulstræk udskiftet med rigtigt X-drive... Den bil kører helt anderledes end den gamle model...

• #17   29. aug 2016 Synes BMW'en er klart mest ungdommelig og køre mest sportsligt, hvis man kan sige det om SUV. MB'en føles som en bil for den meget modne mand.
    Men begge biler kører godt synes jeg. BMW har haft lidt problemer på de gamle gearkasser.

Vær forberet på at de begge er ret dyre at holde kørende. 10-12 liter kvalitetsolie, hurtigt slid på dæk, bremser osv osv.
    Jeg ville vælge MB, hvis det var mig smiley

Kommentér på:
Mercedes ML320 vs BMW X5 3,0d

Annonce