{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.868 visninger | Oprettet:

Bøde fra EPC (Euro Parking Collection) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg har i noget tid haft en sag kørende med EPC (Euro Parking Collection) som opkræver penge for belister der køre på betalingveje i udlandet. Da jeg ikke har kørt bilen og ikke var ejer af bilen da de fik udstedt bøden, har jeg selvfølgelig forsøgt at kontakte dem. Dog har jeg nu i rigtig lang tid og efter 6 forsøg på at kontakte dem endnu ikke fået svar. Men de bliver ved med at sende bøder til mig. Hvad kan jeg gøre i denne situation. Har beviser på at det ikke har været mig det har ført bilen, men de vil ikke reagere på mine henvendelser.

Bøden er udstedt i Ungarn, men gives fra EPC som har lokalitet i England. Så mit spørgsmål er hvad jeg kan gøre i denne situation og om nogle har haft lignede episoder med dem?

Mange tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde fra EPC (Euro Parking Collection)
  • #2   15. aug 2016 Jeg fik en fartbøde for 1 år siden i Ungarn - den betalte jeg selvfølgelig, da den både var latterlig lav og det var min bil på billedet.

    Hvordan har du forsøgt at kontakte EPC?


  • #3   15. aug 2016 Har forsøgt via telefon og deres kontaktformular, hvor man skal indskrive sagsnummer og registreringsnummer.

  • #4   15. aug 2016 Send dem en mail, eller evt rekommanderet brev om at du ikke har været føre eller ejer af bilen på tidspunktet, og at de evt bør fremsende evt bevis materiale, og ellers betragtes sagen som afsluttet. Sender de fortsat, så ignorer det smiley

  • #5   15. aug 2016 Politianmeld dem.

  • #6   15. aug 2016 Det er spild af tid at politianmelde dem, for de er 100% legitime, og de går bare efter de detaljer som CRM giver dem når de forespørger på reg nummeret.

  • #7   15. aug 2016 Sajmon det er da lige meget. Det er da bare at prøve. Hvis de ikke stopper på baggrund af det så er det da bare selv at sende nogle regninger til dem. Kan jo være de betaler og så kan man jo betale bøden med deres egne penge smiley

  • #8   15. aug 2016 Det er absolut ikke ligemeget om du laver en falsk anmeldelse - det er strafbart...?

    Man starter med at smide dem en mail hvor man gør indsigelse mod bøden, samt fremsender beviserne - og så afventer man svaret fra dem.


  • #9   15. aug 2016 Sajmon jeg kan høre at det er meget begrænset hvad du har haft med inkasso at gøre.
    Inkasso er ulovligt hvis der ikke er hjemmel for påkravet så er der faktisk tale om berigelseskriminalitet.
    Da trådstarter har kontaktet dem via deres egen kontaktformular og de nægter at svare tilbage og blot fortsætter med at sende påkrav så er der 100% belæg for at lave en politianmeldelse.


  • #10   15. aug 2016 Og jeg kan høre at du ikke har sat dig helt vildt ind i hvordan loven er... smiley

    Efter deres opfattelse ER der jo krav at stille, idet skat/CRM/politiet har givet dem nuværende oplysninger på ejerskabet af bilen - og ikke oplysninger på hvem der ejede bilen dengang forseelsen blev lavet.

    Det hele går skævt på grund af det...

    Udover det, har du 100% ret.


  • #11   15. aug 2016 Send fakta til dem og ignorer sidenhen deres breve, eller endnu bedre, nægt modtagelse dvs du afleverer de uåbnede breve på posthuset.

  • #12   15. aug 2016 hvor meget er bøden på ?

  • #13   15. aug 2016 Uanset størrelse er det jo et princip at man ikke betaler andres bøder.

  • #14   15. aug 2016 Smid dem ud, det er ikke din egen skyld hvis de ikke tager opkalds. De kan sku ikke gør en skid, som jeg ved heller ikke melde dig til inkasso når bøden er fra et andet land og lad dem melde dig hvis de er muligt, så kan du snakke med inkasso, sende beviserne til dem?

  • #15   15. aug 2016 Tak for alle de gode råd gutter. Tror også bare det ender med at jeg ikke gider dem mere. Det har stået på i snart 3 måneder hvor den sidste rykker jeg har fået er 5 gange den originale værdi. Jeg har som sagt forsøgt at kontakte dem flere gange og har hver gang modtaget en bekræftelse på at de har modtaget mailen. Kan samtidig også bevise at jeg ikke har ført bilen da jeg har konto udtog og billeder af min jordomrejse hvor jeg var på Fiji på tidspunktet. Så hvis de kommer med inkasso, kan de bare prøve =)

  • #16   15. aug 2016 Googlede lige EPC og det viser sig de er ret aggresive. Der var et eksempel på en tysker der havde fået noget tilsvarende fordi han havde kørt i Norge.

    I Tyskland kan man ikke foretage inkassovirksomhed hvis ikke inkassoselskabet er registreret i Tyskland og lur mig om ikke noget lignende gør sig gældende i DK.



  • #17   15. aug 2016 #16 så du er også enig i at jeg bare skal vente og se?


  • #19   15. aug 2016 Jeg fik også en melding om manglende betaling fra Norge, havde dog inden afgang der oppe fra bedt en kollega om at ringe og spørge om jeg skyldte noget, for jeg havde ikke betalt på vejen tilbage efter at have hentet pizza, det var ikke samme vej tilbage som derud, men nej, jeg skyldte ikke noget.
    6 mdr senere kom der så regning som jeg 3 gange afviste med forklaring om at der var forespurgt, så jeg var i god tro. De henlagde sagen og jeg har senere været deroppe uden at de ville mig noget.


  • #20   17. aug 2016 Har netop skrevet til dem en sidste gang hvor jeg forklare dem endnu engang at jeg ikke har anført bilen. Jeg nævnte derved også at jeg havde fra en dansk advokat fået at vide at hvis det vil føre til en inkasso sag, så har jeg nok beviser for inkasso at jeg ikke har anført bilen og da jeg også kan bevise at jeg har forsøgt at kontakte EPC flere gange uden held, vil inkasso slet ikke godtage sagen fra EPC og derved vil jeg ikke blive opkrævet noget fra inkasso.

  • #21   17. aug 2016 Sådan smiley

  • #22   21. aug 2016 Du har anført at du ikke har ført den!

  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #23   16. aug 2018 2018 - Fik selv en bøde i dag. Det er scam og jeg har politianmeldt det.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #24   28. sep 2018 Hej
    Jeg fik også en bøde hvor der står at jeg ikke har betalt for vejafgiften i Ungarn,
    Jeg har betalt dem men desværre har jeg smidt kvitt. væk , hvem gemmer kvitt. For vejafgiften i mere end 2 måneder.

    Afgiften kræves fra Epc i England hvor hoved konteret ligger mener jeg.

    Skal jeg betale dem eller bare ignorere det..?
    Vh. Chris


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #25   23. okt 2018 Er der ingen her som kan svare på mit spørgsmål ..?

  • #26   23. okt 2018 Ungarn har elektronisk registrering af vejafgift, så enten har du ikke betalt eller også har du givet dem forkert registreringsnummer - eller også er du rendt udenfor den tid du har betalt for...

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #27   24. okt 2018 Hej Sajmon

    Ingen af det du nævner.

    Jeg har alt på det rene men kan fand ikke finde kvitt..

    På brevet står der at hvis jeg har købt vignette efter 60 min. Så registrer de også som jeg ikke har betalt for vejafgiften.. Total latterligt.



  • #28   24. okt 2018 Der er ingen undskyldning.
    Den skal jo købes ved grænsen eller på første tankstation du møder, og uanset hvor du kommer ind i landet, er det langt under 60 min.

    De første scannere står jo langt inde, så dem passerer du først når du har haft chancen mange gange.
    Jeg kører igennem Ungarn 4 gange om året på vej til og fra Rumænien, så det er jo ikke nyt for mig. De fleste tænker "går den så går den" - men de er meget længere fremme end vi er herhjemme...
    Og nej jeg er ikke menneskesmugler - jeg kører offroad MC. smiley


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #29   24. okt 2018 Hej Sajmon

    Det skal nok passe for har købt efter der er gået 60 min hvilket syns jeg det jo underordnet hvornår man køber..


  • #30   25. okt 2018 Det er det jo åbenbart ikke... Jeg vidste det heller ikke...

  • #31   26. okt 2018 Jeg troede du var hundesmugler Sajmon smiley

  • #32   27. okt 2018 #31 - Det taler vi ikke om på åbent forum. smiley

  • Klavs L
    Klavs L Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #33   28. okt 2018 Er der nogen der ved om EPC har lovhjemmel til at inddrive i DK, fx. via inkasso ?

  • #34   28. okt 2018 Det har de.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #35   28. okt 2018 Jeg kender ikke til det Klavs men når nogen der siger det må jeg tro på det.. smiley

  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #36   29. okt 2018 De er en gang fuskere. Vi er nu to som kører en politisag mod dem. Magen til flok røvhuller skal der ledes længe efter. Fik bøde i en Low Emission Zone i england selvom min bil var godkendt uden videre. Kun en politimyndighed kan udstede en bøde på steder i feks UK. Et privat firma kan ikke, faktum.

    En anden jeg kender betalte desværre, men de blev ved med at sende rykkere og hæve beløbet.


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #37   29. okt 2018 Hej Thomas

    Hvornår fik du bøden ..? Og hvorlænge har i kørt med sagen nu..?

    Jeg ved sku ikke hvad jeg skal når der er forskellige meninger på tråden..


  • #38   29. okt 2018 FDM er nok de eneste der kan give dig et korrekt svar.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #39   29. okt 2018 Må man skrive eller få rådgivning fra FDM hvis ik man er medlem..?

  • #40   29. okt 2018 Thomas K > Det er ikke en bøde, men en afgift for at må køre i en LEZ. Så det er ikke politiet der udsteder den.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #41   30. okt 2018 Mayday Mayday

    Nu har jeg sku fået et andet kontrolafgift igen for tilbage kørsel af samme retning og det er også fra Ungarn men EPC som har sendt den igen.. Hvad sker der..


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #42   30. okt 2018 Skrev til FDM men nej når man ikke har et medlemsskab kan man ikke komme videre smiley



  • #43   30. okt 2018 Du må skrive alt det du vil, men ikke sikkert du får svar.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #44   31. okt 2018 Det er korrekt , ved ikke hvormange gange jeg skrev til dem men har intet fået svar tilbage.. total latterligt fordi hvis ikke jeg betaler til tiden vil gebyret vokse.. de er godt nok grove er de.. men er det total ok på den måde de reagere på..?

  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #45   31. okt 2018 Faktum er at jeg intet betalere. Set skal komme fra en myndighed og ikke en tvivlsom inddrivningsbiks der skriver på dårligt dansk og i øvrigt sender ud fra en postboks i sverige. Bilen var godkendt til at køre i zonen, den var blot ikke registreret. Men transportselskabet i London må kontakte mig direkte hvis de mener jeg har gjort noget ulovligt.

    Politiet i København har bedt mig ikke betale bøden.


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #46   4. apr 2019 Venter spændt på om de vil jagt efter bøden fra dig. Du må meget gerne give info her..

    Jeg har så valgt at betale min for gider ikke have bøvl med dem.. eller jeg har ikke mod til modstå dem..


  • Christina S
    Christina S Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #47   27. nov 2019 Har lige modtaget en bøde i dag for manglende vignet i Ungarn.Vi købte én med tilbagevirkende kraft (fik vi af vide). Alligevel har vi nu fået en bøde. Billedet på bøden, er i mørke og utydeligt. Hvad gør man? Vi har betalt dernede jo ??

  • Dorte B
    Dorte B Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #48   28. nov 2019 Hvis du har betalt kan du sende kopi af kontoen der betaler. Vi har også fået en bøde for at køre uden vignet og mener også at vi havde en så vi står i samme situation, og jeg undrer mig meget over, at det er en opkrævning fra London.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #49   28. mar 2020 Hej Christina og Betina

    Betal straks bøden for ellers kommer der gebyr så i får endnu et problem..

    Hvis man har købt vignettet efter 1 times kørsel eller dvs. der er foto på motorvejene som tager billeder og det er bestemte steder og hvis så ikke havde købt på dette tidspunk så betragtes som ikke købt også er det forsendt..

    Jeg har sendt alle de kvitteringer jeg har haft men ærligt, fik vide det var over kontrol tidspunktet.. anden ting, ved at klage over det , betyder det ikke betalingsfrist er forlænget , NEJ!


    Jeg ved det, det er noget svineri men bøden eller opkrævning er god nok.. for mange lande har lavet en aftale med de engelske selskab som styres fra London.. også bl.a. i Sverige som beløbet kan overføres til.. hvis i læser korrekt på brevet kan i også se danske konto som i skal overføre ...

    Held og lykke ellers..


    Notat: en af mine venner fra Vejle, har valgt og ikke betale... kort og godt - han kom til at betale ekstra ellers skulle han til forretten... så valget er jeres smiley


  • Dorte B
    Dorte B Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #50   28. mar 2020 Tak for svar...vi betalte straks. Mvh Dorte

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #51   30. mar 2020 Fornuftig beslutning..

    Næstegang i skal mod Ungarn eller videre..
    kan man købe digitalt, jeg har selv købt gennem nettet..
    flere lande er med i digital vignette så i spar tid og besvær..

    Det er meget nemt og sikkert også har i ikke hovedpine længere.. sådan gjor i sidste år og gik meget fint..

    Hvis jeg kan finde de sider skal jeg nok dele dem her hvis dette ønskes..


  • #52   30. mar 2020 Eller køb dem ved grænsen til det land man vil passere.

    Der er stort set aldrig kø...

    Jeg passerer Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn og kører et stykke i Rumænien flere gange om året - der gør vi altid sådan.


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #53   30. mar 2020 Hmm... jov også rigtig Sajmon

    Men jeg køber digital fremover så er man på den sikker side..

    Det er også rigtig ingen kø hvis man rejser udenfor høj sæson men ellers er der altid nogen foran dig smiley


  • Jacob R
    Jacob R Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Svar: 1
    #54   12. mar 2022 Jeg fik to bøder på grund af manglende vejskat i sommers. Jeg betaler den ene bøde og skriver til EPCplc om jeg også skal betale den anden, jeg får at vide at de skal have referencenummer samt registrering på bilen, det sender jeg til dem, jeg høre intet, så rykker en måned efter for svar, høre stadig intet, altså før nu, 3 måned efter jeg rykkede for svar. Det var så et inkassofirma, nu er regningen steget med mere end 2000 kr. hvad gør man så?

  • #55   13. mar 2022 De har jo kvajet sig, så du må henvise til de breve eller mails du har sendt dem.

  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #56   6. okt 2022 Hej Jacob
    Undskyld for sene svar.. det står tydeligt på brevet at klage eller vente for svar er ikke ensbetydende med der ikke vil være rykker.. hvilket jeg synes det er tyveri.. som jeg skrev tidligere har jeg betalt for at slippe af med dem for gad ikke have yderligere hovedpine.. ja selvom jeg købte de skide vignette t/r har jeg fået bøde fordi jeg ik har købt dem i tide hvilket jeg synes det er stadig urimeligt.. hvis du spørger mig , så ik betal gebyret men selve bøden på ca. 500kr ville jeg betale.. jeg ved ikke hvad det kunne end med men i vores retssystem ville jeg tro der medhold da man skal have ret til klage og man ikke kan få gebyr i ventetiden


  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141
    #57   14. okt 2022 Har læst artikel idag 14.10.22

    Jeg vil beskrive kort som muligt.

    Der bliver lejet bil og efter et par uger modtager selskabet bøder fra Ungarn ( EPC )

    De kommer op i retten i Tyskland.
    Resultat: selskabet slipper ikke for bøden + gebyr samt omkostninger. Og retten tilføjer, det er ejer af bilen har ansvaret..

    Kort og godt , betal og slip for al den besvær.

    Men jeg synes det er stadig urimeligt at modtage et bøde/gebyr selvom man har købt vignette men bare fordi man ikke har købt i tide.


  • #58   14. okt 2022 #57 - Det er vel ikke urimeligt at man får en bøde for regelbrud?

    Reglerne er at man SKAL have en gyldig vignette når man kører ind i landet, til man forlader det. Så er den sådan set ikke længere...


Kommentér på:
Bøde fra EPC (Euro Parking Collection)

Annonce