{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.754 visninger | Oprettet:

Sofie H
Sofie H
Tilmeldt:
16. maj 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Regler omkring udenlandske biler i DK {{forumTopicSubject}}

Hvor lang tid må man køre i Danmark i en bil med udenlandske nummerplader, og hvordan kan politiet tjekke at man ikke har været her i længere tid end tilladt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler omkring udenlandske biler i DK
  • Sofie H
    Sofie H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   16. maj 2004 Okay, tak for svaret. Er der ellers flere regler omkring det? Såsom at man ikke må have adresse her i landet, etc.?

  • #2   16. maj 2004 du må ikke have en adresse her, hvis du fx. har en bil på tyske plader skal du have en adresse i tyskland...

  • Sofie H
    Sofie H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   16. maj 2004 Okay, jeg ved godt at jeg er besværlig, men hvad forstår man ved adresse? Hvis jeg som 18 årig bor hos mine forældre, er det så det samme? Og hvad hvis man også har en adresse i udlandet. Kan man så ikke nøjes med at opgive den?

  • #4   16. maj 2004 du kan ikke have en adresse både hos dine forlædre og i udlandet, men du kan jo stadig bo hos dem uden at have en adresse der. hvis du kender nogen der bor i udlandet kan du jo flyttte din adresse der til.

  • Sofie H
    Sofie H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   16. maj 2004 Okay, jeg ved godt at jeg er besværlig, men hvad forstår man ved adresse? Hvis jeg som 18 årig bor hos mine forældre, er det så det samme? Og hvad hvis man også har en adresse i udlandet. Kan man så ikke nøjes med at opgive den?

  • Sofie H
    Sofie H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   16. maj 2004 Jeg har sommerhus i udlandet, så kunne vel i princippet sagtens rykke min adresse derned, men kan det lade sig gøre, når jeg går i skole i DK?

  • #7   16. maj 2004 Ville det ikke være træls at få sendt diverse post og andet til udlandet?

  • #8   16. maj 2004 Hej Sofie,

    Det kan vel godt lade sig gøre..
    Jeg har lige fundet en lejlighed i Flensborg hvor jeg får min adresse (og jeg skal selvfølgelig bo der nogle dage om ugen :-), men jeg fortsætter med at gå i skole i Odense. Og jeg fortsætter også med at få SU fra Danmark. Hvis din indtægt stammer fra DK, så skal du også stadig betale skat i DK. Derfor vil du også stadig kunne gå til læge og tage på sygehus i Danmark.
    Du må godt "bo" i Tyskland og køre i Danmark i en tysk bil. Det kan man altid gøre. Du må også gerne sove i Danmark 5 dage om ugen selvom du ikke adresse her i landet længere. Hvis du har et sommerhus, en lejlighed eller et værelse i Tyskland, så kan de jo ikke vide hvor tit du reelt er der. Bare husk at ha lidt møbler på adressen i "nødstilfælde" smiley
    Jeg er selv at købe en BMW 528 E39 syd for grænsen. Der kan den fåes for ca. 60.000 kr med meget udstyr. I Danmark koster en tilsvarende uden udstyr ca. 250.000 kr.++
    Iøvrigt kan alle biler forsikres i Tyskland næsten uanset alder. Og det uden det koster et stort 2-cifret årligt beløb som i DK.
    Og en sidste vigtig ting! Hvis man bor i udlandet skal man ikke bevise at man bor der. Staten i DK skal bevise at man ikke gør!
    På et tidspunkt jagtede man de Dansk-Svenskere som bor i Sverige, men arbejder i København og kører dagligt i DK med deres store biler. Men der var ikke rigtigt noget at stille op, pånær lige med nogle stykker der havde åbenlyse proformaadresser i Sverige. Fx. 10 mennesker på samme adresse osv. Resten kører og arbejder stadig her i landet smiley
    Og det er sjældent at de gider det. Og slet ikke pga. fx. en udenlandsk bil. Det var noget andet hvis man trak store beløb ud af landet igennem firmaer osv. og de ikke blev beskattet i DK.
    Hvis du bor i udlandet er der ingen grænser for hvor længe du må køre her i landet i din bil.
    Der er masser af info at finde lige her (dog i forbindelse med flytning til Sverige, men reglerne i EU er de samme, også i Tyskland):
    http://www.sunddebat.com/forum.php


    Mvh Ricky, som selv bliver "Tysker"


  • #9   16. maj 2004 Thomas jeg har undersøgt forsikringen først. Ingen af de selskaber jeg har hørt på har kostet i den prisklasse din kammerat må betale?
    Jeg har specifikt hørt på en E39 årg. 1997, model 528 med 193 HK. Jeg er 29 år med 2 års skadefri, og jeg skal give ca. 7000 kr. for "teilkasko".
    Normalt er BMW, Mercedes og AUDI blandt de billigere at forsikre i Tyskland, selvfølgelig afh. af model og HK, men det er jo helt modsat af Danmark.

    Mvh Ricky


Kommentér på:
Regler omkring udenlandske biler i DK

Annonce