{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.109 visninger | Oprettet:

Niki
Niki
Tilmeldt:
20. sep 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Peugeot 208 1.6 BlueHDi spørgsmål til køb {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg overvejer at købe en fabriksny Peugeot 208 1.6 BlueHDi, og har i den anledning nogle spørgsmål som jeg håber andre ejere af bilen kan besvare.

1. Bilen er opgivet til 33,3 km/l
Dette tal er der selvfølgelig pyntet på, så hvad går den i den virkelige verden? Jeg ved det afhænger af kørselsmønster osv men fortæl mig gerne jeres erfaring

2. Er modellen kendt for at have diverse fejl?

3. Hvad er jeres helheds vurdering af modellen? Fin bil til prisen eller noget skrammel?

På forhånd tak for jeres tid. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 1.6 BlueHDi spørgsmål til køb
  • #1   6. sep 2016 Davs.
    1. Vores kører imellem 23 og 28 på literen over en tank alt efter hvor travlt vi har haft og hvilke veje vi har kørt på. Al kørsel over 110 spiser virkelig diesel, så vi kører aldrig hurtigere. Kørte for nyligt til Århus og retur igen (300km) med fartpiloten på 100km/t, og der viste den 30,3l/km - så den kan sagtens køre rigtig langt på literen under de optimale forhold. Vi har iøvrigt altid nærlys, radio og klima tændt.

    2. Ingen graverende fejl. Eneste 2 irritationsmomenter jeg kan komme på at der kan være lidt støj fra højre sidespejl og motorophæng kan ikke altid håndtere diesel motorens mange vibrationer. Klima compressor kan også snakke lidt indtil den har fået bygget tryk på varme dage.

    3. Super fin bil til prisen, og de 100hk passer rigtig godt til vægten. Desuden et super flot design i min optik. Vi har kørt 8700km i vores indtil videre, og vi er rigtig glade for den. Til prisen er den et rigtig godt køb. Dog kommer der en ny model i 17 eller 18, det kan godt ramme gensalgs værdi hvis du køber bilen.


  • #2   6. sep 2016 Vores har kørt op til 35-37 på literen når min farfar har lånt den, men når jeg kører mest motorvej med 133 på fartpilot kører den i snit 23 hvis man kører 90 på motorvejen og ligger sig bag en lastbil kører den 30+

    4 gear kan benyttes fra 45 men helst 50 km/t og det giver mange gearskift mellem 3-4 gear synes jeg men ikke noget der er generende

    Vi har kørt 51.000 i vores nu, 25.000 servicet kostede ca 3000 incl moms og Adblue

    Apple CarPlay fungere helt perfekt med Spotify, Maps og Siri til opkald/SMS. Vi har ikke gps i vores da CarPlay klarer det hele (kræver selvfølgelig iPhones) men er næsten en must have

    Fartpiloten har nogle gange sin egen mening så hvis du sætter den til 80 kan den godt finde på at holde 78-82 men en konstant fart hele tiden, men den fungere fint og når "memo" er indstillet fungere den godt

    Vi har fået skiftet motorstyringen på garantien da der var en kendt fejl på nogle af boksene på de aller første, den blev skiftet da vores motorlampe tændte, dog uden nogle mærkbar forskel i træk og kørsel

    Når vores står i frigear med koblingen sluppet er der noget der lyder som om det rasler, men det skal det gøre da det bare er indmaden i gearkassen der løber rundt (siger Peugeot) lyden forsvinder dog når man træde på koblingen
    Den lyd er lidt trist især hvis døren står åben eller vinduet er rullet ned og du holder stille, men med vinduer lukket er der intet at høre

    Vores klima har stoppet med at virke da en af blæserne havde suget noget snor ind, men virker fint igen da den blev skåret fri

    Radioen fungere fint men lyden er ikke specielt god især hvis der skrues op men til alm kørsel er den fin, men forvent ikke noget super velspillende uden forstærker monteret (enhederne skulle være udmærket)

    Støjniveauet er ganske behageligt synes jeg


  • #3   6. sep 2016 Synes personligt den er rimeligt pæn og at du får meget udstyr for pengene, vores er en Allure model med kurvelys, parkeringsensorer, automatisk lys/visker/klima, CarPlay, 16" alu osv smiley

    Håber du kan bruge noget af mine erfaringer, men vil helt sikkert anbefale dig en da de kører virkeligt godt og ligger roligt på vejen

    Dog har jeg stadig ikke helt blevet vant til det meget lille rat og den lange afstand mellem gearene


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #4   6. sep 2016 #2
    Gearkassen skal da ikke rasle, har du prøvet at spørge en anden forhandler.
    Men de kan finde på at synge i gearkassen i 4 og 5 gear, ved en given hastighed. (resonans)


  • #5   6. sep 2016 Var nede med den efter 600 km og der oprettede de en sag, sagde det igen ved 25.000 og der undersøgte de det nærmere og sagde det var normalt smiley Må prøve at sige det igen her ved næste service (1600 km)

    Det mærkelige er den holder op når man kobler ud og jeg troede det var noget svinghjul noget men det er bare tandhjulene der løber rundt


  • Kasper G
    Kasper G Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   10. okt 2016 Jeg har selv denne model fra i år, er super glad for den, den er frisk i optrækket. Nu kører jeg selv rigtig meget på motorvej (Helsingør til København næsten hver dag). Det er 100 km. og den generelle måling er mellem 20 og 21 km./l. alt er tændt og i brug (stadig ret imponerende tal når man tænker over det). Jeg har altid synes at Gearkassen er meget åndssvag, og Gearknoppen er mega tung. Jeg valgte at købe S-line gear knoppen (til svimlende 650 kr. ca.) men jeg synes at Gearkassen "glider bedre"

    Alt i alt et rigtig godt køb, specielt hvis du er Apple Bruger (CarPlay spiller max.)

    Jeg er specielt glad for Bakkameraet, VisiPack, Fartpilot (kan godt svinge lidt efter bilen er kørt til, men generelt meget god) og så at den kan have memorerede hastigheder (5 styk). Min kører med 3 km/t. i diff. så derfor har jeg indstillet den til 116 Km/t. (så den kører 113) til motorvejen.

    Jeg havde også Allure Sky modellen med 82 Hk. inden og har ikke fortrudt mit bytte! Synes iøvrigt også den er utrolig støjsvag i forhold til den anden. Og så elsker jeg at den selv på Motorvejen er stille (120 km/t. og knap 2000 omdrejninger).


  • #7   10. okt 2016 Ja gearene ligger lidt langt fra hinanden, det har jeg også undret mig over især 3-4 smiley
    Vores er inde i dag til service + en kampagne, hvor de skifter ledningsnettet til Adblue systemet da der kan være fejl på nogle af dem, evt ring og hør om din ikke også skal skiftes, det er gratis og som altid vasker de bilen smiley Så et stk gratis bilvask smiley


  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   5. nov 2017 Jeg købte en 208 desire i 2016, synes godt om bilen, MEN den har en irriterende resonanslyd ved jævn hastighed omkring 80 kmt.
    Resonansen kommer når man kører eks. På fartpiloten og motoren ikke er belastet som sådan - altså punktet hvor den ikke giver fas eller slipper gassen men blot kører med en given hastighed - for eks. Bag en lastbil hvor man kører i læ.
    Peugeot har nu i et år forsøgt st fjerne lyden, de har lavet lydoptagelser og skiftet ophæng og kardanaksler.
    Nu siger de, at vil skifte venstre aksel igen og at jeg så skal accepterer at bilen er i orden - vel og mærke uden at jeg ved om resonansen forsvinder.
    De har også fortalt at de har andre 208 med samme problem.
    Det er rigtig æv når man giver 160000 for en ny bil.
    Har sagt at jeg ikke vil accepterer at bilen er iorden før lyden er forsvundet. Nu venter jeg svar fra Peugeot


  • Hans Jørgen H
    Hans Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 2 Svar: 1
    #12   24. maj 2018 Jeg har akkurat samme problem med en fabriksny 208, men værkstedet Vil ikke være ved det, de vil dog prøve at skifte motor og gearkasse ophæng


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   21. sep 2018 Jeg oplever samme problem med vibration på en Citroen C3 75 HDI fra 2017 og det har været et problem fra den blev leveret fra fabrikken.
    Lyden kan også fremprovokeres ved en forsigtig udkobling, så er der lige efter at kobling begynder at bide en raslende der minder om et løs udstødnings ophæng
    Der er skiftet et motor ophæng men det afhjalp ikke problemet.
    Citroen afviser fejlen med besked om at sådan er bilen konstrueret.


  • #14   21. sep 2018 Ja sådan en raslelyd, det er gearkassen man kan høre der løber rundt
    Det kan vist fjernes med en anden gearolie, men det fjerner så din 10 år/200.000 km garanti på drivlinen smiley

    Jeg har kørt 100.000 km i min og lyden/gearkasse. har ikke ændret sig hverken til noget bedre eller værre men blot sådan den lyder smiley


Kommentér på:
Peugeot 208 1.6 BlueHDi spørgsmål til køb

Annonce