{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Fik bøde af panser i privaten {{forumTopicSubject}}

Overhaldte idag en lastbil der kørte langsomt hvor 2 spor bliver til en troede jeg kunne nå det men der var ikke nok power i den punto jeg lige har købt så jeg mødte lige bruge 2 meter ekstra over spærre linien. Ingen modkørende i den 1km man ku se frem. Bag efter kan jeg i mit bakspejl se der sidder en og flasher sit skildt i sin forrude. Ind til siden med mig. Er du klar over det er et klip? Nå ok han tog mine oplysninger og sagde jeg snart fik en hilsen.

Opservation:

1. Han kørte i sin privatbil
2. Intet blink eller andet udstyr da den er privat.
3. Var sikkert på vej hjem fra arbejde
4. ingen vidner, han var alene

Spørgesmål.

1. Han har vel ingen beviser?
2. Kan han over hovedet gøre noget når han er off duty?
3. Han spurgte om jeg kan erkende mig skyldig? Hvilken forskel gør det?
4. Er der en måde at komme uden om det på?

mvh R.A.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fik bøde af panser i privaten
  • #1   11. aug 2006 Han må godt selv om han er "off duty", men kan vel ikke gøre dig noget når han ingen beviser har. Har han stoppet lastbilen og fået hans udtalelse? Har du sagt ja til at du erkender dig skyldig? Hvis ja så kan du ikke komme uden om det.

• #3   11. aug 2006 han har jo også køet over spærrelinien i sin privatbil det må han jo heller ikke

• #4   11. aug 2006 jeg har også været ud for nogenlunde det samme... jeg kørte med en meget høj hastighed igennem en 80'er vej hvor der en der kom bag mig og flashede jeg kørte bare videre så kørte han op i siden på mig og pegede til siden jeg gav ham fingeren og grinte af ham... morede mig pænt meget indtil han hev sin skilt op :o... så kørte jeg til siden han tog mit navn osv. men har ikke hørt fra dem siden det er næsten et halvt år siden

så regn ikke med du får klip eller bøde for det

• #5   11. aug 2006 He he har prøvet noget i samme stil også!! Men jeg fik sku en bøde på 1500,- det var inden klippekort ordningen!! Jeg overhalede en bil inden om på cykelstien bag de hvide kegler!! smiley også fyrede jeg den ellers bare der ud af!! Men da jeg så kørte 170-180 km/h sagde min kammerats kæreste som sad bag i at der var nogen bagved der sad med noget oppe i ruden!! Det var et ægtepar som var pansere!! :-S Så jeg måtte ind til siden!! men syntes nu 1500,- var billigt sluppet for at køre 170-180 km/h og overhale inden om på cykelsti!! smiley

• #6   11. aug 2006 drop det pis.... lige meget hvad du gør hjælper det dig ikke..... betal bøden også er det det.
    Går du ad rettens vej taber du 100 %.

• #7   11. aug 2006 Har os prøvet noed i samme stil. Og nej. En betjent som er på vej hjem, har de samme regler at rette sig efter som os andre. Desuden ku du bar ha kørt videre, for han ka intet gøre udover at ringe til en kollega.

Desuden ska du ka bøden på stedet, eller hva de nu mente de ville gøre ved det. Og et vidne har han ik, så han står lidt alene hvis du sir dem imod.
    Men det jo op til dig selv osv. osv.

• #8   11. aug 2006 Martin N: Lige præcis i dit tilfælde ville det ha´ været bedre for alle at han havde frataget dig retten til nogensinde at fører bil igen. Og denne kommentar fortjener du for at sidde og prale med en noget så hjerneløs handling i et offentlig forum. Det er lige præcis sådan nogen som dig der er skyld i at der kørers så hårdt på de unge i trafikken, jeg tænker tit at de overdriver når de snakker om de unge under 25 i trafikken men du har lige overbevist mig om at de har ret. For helvede mand du havde bilen fuld af mennesker, hvad tænker du på...????

Raouf: Jeg mener at du har gjort det rigtige i at erkende dig skyldig og være ærlig. Hvis den strømer bare har en lille bitte smule fornuft lader han det være en lærestreg og ikke andet. Han mener at han har skræmt dig og du har ikke diskuteret og kaldt ham alt muligt, han har garanteret grint smøret da han kørte derfra. Og det du gjorde var jo ikke fuldstændig uforsvarligt så ro på og vent og se. Jeg tror sku aldrig du hører mere fra det.

• #9   11. aug 2006 Når de er på job må de gerne gi bøder selv om de er aleme, ellers hvaede en motorcykel betjent ikke meget at lave smiley

Men jeg ved ikke om han må når han har fri..

• #10   11. aug 2006 Hvis han intet bevis har på du har gjort hva du nu gjorde, og nægter ved f.eks og sige "næ det gjorde jeg da ikke ?" og han ingen vidner har på du gjorde det, kan han INTET stille op.. du kan nægte bøden hvis den kommer da betjent ingen beviser har ud over ham selv. hvis han har/havde stoppet lastbilen var det en anden sag men regner ikke med han gjorde det..

• #11   11. aug 2006 Viggo C --> Kunne ikke være mere enig....

• #12   11. aug 2006 Efter lov og regler kan ha ikke give dig en byde, jo kun hvis han har optaget det. Sådan som du beskriver det kan han ikke gøre dig nogen det er jo bare påstand mod påstand. Alene politimand kan kun give dig en bøde hvis han har nogen udstyr som bevis, eks video. Du slipper!

• #14   11. aug 2006 det eneste jeg kan sige er lær at have tålmodighed ude på vejen... de fleste overtrædelser af loven sker når man bliver irriteret af en anden bil...

og du kan ikke gøre så meget når han har taget dig og du har været alene... det er ord mod ord ja man da han er politibetjent gælder hans ord for halvanden og sådan er det bare...

så som jeg siger tag det rogligt ude på vejene..

• #15   11. aug 2006 Som politi eller tolder har man PLIGT til at gøre sit arbejde selv når man har fri, hvis man observerer noget som modstrider loven.

• #16   11. aug 2006 Der er desværre intet a gøre i denne situation... Da jeg blev stoppet på landevejen med 113, så vi det oz af en civic betjent og civil bil... Men hvor han kun smække et blink op på instrumentbordet og fjernlys blinkede på skift og der sad sirene på...

Han kørt alene og havde kun det der måleudstyr i instrument bordet... Jeg fik bøden og blir stoppet igen 14 dage efter af en anden betjent... Ham spørger jeg om politiet ikke skal optage når de skal stoppe folk for hastighed, eller køre 2 i bilen så der er et vidne...

Men det eneste han sagde var, AT I RETTEN, HØRTE DOMMEREN MED SIKKERHED EFTER BETJENTENS FORKLARING, FREM FOR FART SYNDEREN...

Sådan er vores samfund...

• #17   11. aug 2006 Martin: Jesus fucking christ! Med så lidt respekt for andre i trafikken, burde du ALDRIG have fået kørekort! Køre på cykelstien? Hvad fanden tænker man så på? Èt er at du har snotdummet dig ved at køre så hensynsløst og respektløst, noget andet er at du tilmed lyder som om det var en bevidst handling, som du ovenikøbet er stolt af!

• #18   11. aug 2006 Samme er lige sket for mig:( blev taget med en overskridelse på over 100"% af en i hans privat bil men han kunne ikk bevise at jeg havde kørt så stærkt så han ga mig en bøde for at glemme at blinke, uden sele og ikk at holde langt nok til højere?.. satans pansere. har fået 5 bøder inden for de sidste par måneder.

• #19   11. aug 2006 Tag for inputen.

Lad mig uddybe.

1. Lastbilen kørte videre
    2. Der blev ikke udvekslet nogen form for papirer.
    3. Han fik mit kørt og gik over til sin vogn
    4. Jeg fik mit kort tilbage og han sagde "at hvis jeg kørte sådan så var det nok sidste gang jeg kunne hente min kæreste" Han havde nemlig spurgt inden hvor jeg var på vej hen og hvor jeg kom fra. Forklarede at vi lige havde haft en heftig diskussion og jeg faktisk skulle op til hende og hente mine ting da det var slut, jeg gad ikke mere. "Jamen hvis du ikke er istand til at køre bil så må du blive hjemme" Så er det jeg tænker overdriv lige lidt mere. værre var det sku ikke. men jeg sagde ja ok.

Han var helt oppe og køre desuden sagde han at jeg fik 2 klip fordi jeg havde gjort det 2 gange. Kunne bare ikke diskutere, hva skulle det hjælpe?

R.

• #20   11. aug 2006 jeg håber ikke at du har skrevet under på at du vedkender dig forseelsen. men har du gjort det kan den stadig redes, det blir bare sværere. du skal ha en sigtelse på stedet. under alle omstændighedder tager du den bare hele vejen i retten, triffikforseelser er "gratis" at gå i retten med, dvs. at du ikke kommer til at sidde med div. retsomkostninger bagefter, altså har du intet at tabe. held og lykke med det.

• #21   11. aug 2006 Du har ikke været ude og kører der. Hvis de giver dig noget.

• #22   11. aug 2006 Klippekort, hører til i bybusser !

Så har det ik været hans privat vogn som det er i dette tilfælde

• #23   11. aug 2006 okay. JEG HAR IKKE SKREVET UNDER PÅ NOGET ej heller modtaget nogen form for dokument

R-

• #24   11. aug 2006 så burde du jo være forholdsvis sikker.

• #25   12. aug 2006 hej slavteren det er mig terrafox fra redpepperracing griner

Kommentér på:
Fik bøde af panser i privaten

Annonce