{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.675 visninger | Oprettet:

Gløderør {{forumTopicSubject}}

Hej til folket. Jeg håber der en som kan hjælpe mig. Jeg har jeg glødepære i en 2.0 160 HK. Insignia som skulle være stået af. Opel mekanikeren har givet en pris på 1700kr og kaldte det en intelligent gløderør.

I min gamle bil fik jeg skiftet flere og gav 150kr stykket og meget lidt arbejdestid? Lyder denne pris rigtig? Og er der noget som hedder intelligent, for jeg har aldrig hørt om det, eller kan finde noget om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gløderør
  • #1   11. okt 2016 Han mener vist bare, at de kan eftergløde. Det er der mange som bruger i dag.

  • #2   11. okt 2016 Og set kan det godt passe de er så dyre? For jeg synes det virker som en sindsyg pris for 1. Når der er 4 i en bil som min?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   11. okt 2016 Jeg mener der sidder noget sensor af en art i dem, så udover bare at forgløde, og eftergløde, så er der nogen sensor lort til at holde styr på det hele spinner optimalt i motoren smiley
    Så ja, det kan sagtens passe at de koster lidt mere end de gamle, som kun kunne varme


  • #4   11. okt 2016 Så vil jeg gern bare tilbage til de gamle også skifte dem hvert år smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   11. okt 2016 Ved ikke om det er muligt ;D
    Signalet går til ecu og videre til styreenhed..

    Det er hvad jeg selv kan huske at have fået fortalt sidst jeg skiftede på en, da jeg også mente at prisen var lige vild nok for et skide gløderør


  • #6   11. okt 2016 Gå ind på refako's hjemme side og slå din bil op og tjek hvad er gløderør koster der

  • #7   11. okt 2016 Altså når jeg slår min bil op koster de 100kr. Men måske de ikke passer på? Men borsh laver dem til 110kr. Men den ser ret normal ud

  • #8   11. okt 2016 Så må du ud og tjekke hvordan dine ser ud og samligne smiley

  • #9   11. okt 2016 De der specielle gløderør, står til 750kr på ebay.

  • #10   11. okt 2016 det er et gløderør med tryksensor i, så du skal ikke bare sætte et alm rør i.. den overvåger kompressionen og justere ud fra det smiley og ja de er lidt dyre, men mener de koster 900 ved ftz smiley og den kan du nemt selv skifte smiley

  • #11   11. okt 2016 mener nr 1 og 3 er alm og 2 og 4 er med overvågning smiley

  • #12   11. okt 2016 Kan finde priser ved au2parts hvis du giver mig din nummerplade

  • #13   11. okt 2016 Hej
    Til kr 1700 får du vel skiftet alle fire? Andet kan ikke svare sig.
    Husk risikoen for knækkede rørender overtages af mekanikeren!
    Og hvis du sparer her har du selv bævlet med evt. knækkede spidser dybt nede i topstykket.
    Der er skrevet et utal af indlæg omkring dette emne her
    MVH KP


  • #14   11. okt 2016 Men lige så sådan en insignia sidder de ikke ret hårdt smiley Det er mine erfaringer ihvetfald smiley

  • #15   12. okt 2016 Prisen på 1700kr er for en, efter jeg kan se på de priser jeg kan købe den til. Hvilken nok er dyre end de kan, så må de jo tage 700kr for er kvarters arbejde. Men er ikke sikker på det er de rigtige jeg kigger på. Men måske man bare skulle prøve og ringe til merkonomen og spørger hvad de have.
    Der er også en mislyd i motorrummet og sidste mekaniker sagde det var kilremmen så den skiftede de til en sindsyg pris, det hjalp så ikke. Så sagde han det nok var medløberhjul men det ville jeg ikke lige skifte ved dem, fordi en mekaniker skal ikke sige, "så er det nok". Nu holder den ved Opel i den nye by jeg bor i. Og han siger så det er min tandrem. Hvilket de tager omkring 6000kr for og skifte med pumpe. Hvilket også virker sindsyg i mit hovede når jeg kan få den skiftet til lang mindre ved ikke Opel butikker. Men ved i om en fra en ikke officiel værksted også kan køre 150.000 km/10år?


  • #16   12. okt 2016 Hej
    Jo - det koster at ligge på toppen, ingen grund til beklagelser
    MVH KP


Kommentér på:
Gløderør

Annonce