{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.231 visninger | Oprettet:

Alka boks {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har netop skiftet min bilforsikring til Alka. Kontaktede flere forskellige selskaber, da jeg var utilfreds med TopDanmark og ikke mindst deres priser. Alkas tilbud var det med AFSTAND billigste - under 1/2 pris af, hvad jeg betalte hos TopDanmark.
Kravet er, at der skal installeres en Alka Boks i min bil - og JA - så stiger min selvrisiko, hvis der ikke er en ansvarlig modpart, og jeg forårsager en skade, hvor jeg har kørt for hurtigt. Men det er fint nok med mig.

I det infomateriale jeg har modtaget fra Alka står der, at Alka boksen bl.a. automatisk alarmerer Falck, hvis bilen udsættes for en G-påvirkning på 4 eller derover (dvs. ved alvorlige uheld).

Der står imidlertid også, at Alka-boksen løbende opsamler data om, hvor meget der køres i byområde, landevej osv. samt hvor stærkt der køres og hvor bilen befinder sig.

Nu er det jo ikke fordi jeg kører som et svin smiley - men jeg har da tænkt på, i hvor høj grad de gør brug af disse data. Hvad nu, hvis der f.eks. kommer en advarsel frem i deres systemer, hvis jeg f.eks. 3 gange inden for en uge har kørt 110 km/t eller mere på landevej?

Er der nogen der har hørt om dette defacto finder sted og om nogen er blevet kontaktet af Alka, evt. smidt ud på den baggrund? Eller bruges boksen udelukkende aktivt til at registrere data ifm. uheld, dvs. når de skal finde ud af, om man ifm. et uheld har kørt for stærkt?

Seriøse kommentarer modtages gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alka boks
  • #1   11. okt 2016 De siger jo selv at det kun er i forbindelse med uheld de logger data.
    Spændende hvad der kommer af svar på dette emne.

Har også Top DK, de er 3 gange dyrere end FDM eller OK der begge kræver medlemsskab. Det hører også snart op for mit vedkommende.

• #2   11. okt 2016 Ja, jeg blev også træt af de evige præmiestigninger hos TopDanmark og tvungen autohjælp mv. som jeg ikke havde brug for.
    Jeg går også ud fra, at de kun "aktivt" bruger data ifm. uheld, men de skriver jo også, at de løbende har adgang til statistik fra boksen.

• #3   11. okt 2016 Fuck den boks jeg ville simpelthen ikke tør at have sådan en boks i min bil. Tænker mere hvis jeg ikke havde skylden men alligevel giver de mig skylden.. Jeg ku få samme boks installeret i min bil hos danskeforsikring jeg har dog takket nej til det. Men har du prøvet gjensidige? De plejer også at være billig forsikring

• #4   11. okt 2016 Har selv Aros forsikring, synes de er meget fornuftige med priser. Deres fokus er på biler. Fik fornyligt et forsikringstjek hos et andet selskab, og han blev meget overrasket, da han så deres priser. Måske de også var billigere end Alka?

• #5   11. okt 2016 #4 har lige beregnet min getz fik en pris på kr 15.681,50. Godt nok fornuftig pris. Hos gjensidige fik jeg 5000 kr på kasko forsikring

• #6   11. okt 2016 topDK og alka, er det ikke nogen af de dyreste, det syntes jeg altid de har været når jeg har sammenlignet.

er kunde hos alm.brand nu

men jeg skulle aldrig have sådan en boks i min bil.

• #7   12. okt 2016 Mutter har da ikke sagt noget endnu .. Og jeg ved at hendes bil jævnligt bryder div fartsgrænser uden hende bag rattet
    Jeg har bla lige haft lånt den til Rostock...

• #9   12. okt 2016 Vi monterer mange af dem, og skal selv absolut aldrig have en i.
    Er det ikke ændret koster det dig 1000 kr pr overskredet kmt i selvrisiko, dog er de første 10 kmt dækket af den almindelige selvrisiko.
    Det vil sige kører du 105 og er skyld i et uheld, så koster det dig 15000 kr ekstra, udover den alm selvrisiko.

• #10   12. okt 2016 Jeg vil heller ikke have sådan en boks og har selv ALKA, men de har ikke stillet nogen krav om, at jeg skulle have boks installeret i nogen af de biler jeg har ejet.

Ved ikke hvilken bil du ejer, men nu har mine jo været, og stadig er, nogle rolige familiebiler, nok derfor ikke ikke gør et stor nummer ud af det med boksen.

110 på landevej, det er vildt. Det er et klip i kørekortet og 2500kr i bøde og så er det år med billigere forsikring i ALKA brugt op smiley

Må jeg anbefale siden http://www.bedrebilist.dk/fart-og-boeder/

• #11   12. okt 2016 #10 - @123
    Det var nu også bare et eksempel jeg nævnte. Det kunne jo være, at de i deres systemer havde indlagt nogle "triggerværdier", dvs. f.eks. som jeg nævnte, at hvis boksen har registreret, at man har kørt 3 x 110 km/t på landevej inden for 3 uger, så kommer der en "warning" op på deres skærm eller lignende. Det er ikke fordi jeg kører 110 km/t på landevejen dagligt smiley

---

Som jeg nævnte har jeg været rundt hos flere selskaber og Alka er med afstand billigste selskab. Udfordringen er nok, at jeg har en bil med +300 hk, og så er der mange selskaber der har helt ublu priser (så kan de lige så godt sige, at de ikke vil forsikre bilen).

Og Gjensidige skal jeg bare ikke have. Mine forældre har lige haft massive problemer med selskabet i en større skadesag og jeg så en statistik i Ekstra Bladet i sidste uge, der viste, at Gjensidige har ca. 3 gange så mange klager som nr. 2 forsikringsselskab på listen og at de stort set taber alle de sager, som kunderne indbringer for diverse instanser.

Mange tak i øvrigt for jeres kommentarer smiley Jeg bliver nok nødt til - indtil videre - at leve med boksen smiley

• #12   12. okt 2016 #11
    ALKA boksen er faktisk mere rimelig end så meget andet. Også selvom jeg ikke selv ville have en installeret.

Men ALKA kender jo ikke dig personligt, men vil samtidig gerne have dig som kunde og samtidig ikke dømme dig for hårdt på forhånd ved at nægte forsikring eller kræve voldsomme priser for forsikringen. De lader dig bevise, at du kan køre ansvarligt og så længe du gør det, så er der ingen problemer... så sidder boksen bare og passer sig selv og du kan nyde din bil.

ALKA chatten har åbent lige om lidt, du kan spørge dem og de SKAL svare ærligt i følge loven om overvågning. Gem chat historikken.

• #14   12. okt 2016 bliver sjovt den dag de bliver hacket, og når falck får en besked på centralen at samtlige biler har været ude for en påvirkning over 4 G

• #15   12. okt 2016 Skal godt nok aldrig have sådan en sladrehank i min bil smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #16   12. okt 2016 Aldrig o jeg skal have det skidt monteret, jeg giver 870kr halvårligt i forsikring på min lupo ved fdm, og overvejer en helt ny bil, den løber op i 2800kr inkl kasko helårligt

• #18   12. okt 2016 2800 inkl. kasko lyder godt nok vildt??
    Hvad er det du skal forsikre, det må være noget Microbil halløj?

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #19   12. okt 2016 ja, det var en lorte mii jeg fik tilbud på fra FDM

• #20   12. okt 2016 Jeg har selv LB forsikring til ca 4600 om året for fuld kasko på min slæde og med selvrisikodækning. Og UDEN krav om at der skal være en boks i min bil og uden kilometerbegræsning.

• #21   12. okt 2016 Betaler 4190kr for Renault Captur 1.5dci 90hk 2016, 20000km/årligt, 4000kr selvrisiko og kasko hos Alka. Fik tilbud fra PenSam på ca 3700 kr. Men Alka har altid været meget reelle, og vil ikke skifte for sølle 500kr årligt.

• #22   12. okt 2016 123, jeg har så ubegrænset kilometer, og 2900 i selvrisiko.

• #23   12. okt 2016 #9 passer ikke helt. Taget fra deres hjemmeside.

Skulle du gå hen og blive skyld i et uheld, og Alka Boksen viser, at du kørte for stærkt, så stiger din selvrisiko. De første 5 km/t påvirker ikke din selvrisiko. Derefter koster det 1.000 kr. pr. km/t, du har overskredet fartgrænsen.

• #24   12. okt 2016 Bilforsikringen er ofte den folk sammenligner, men det mest interessante er jo prisen for ens samlede forsikringer. Who cares om man betaler lidt mere for bilforsikringen, hvis ens andre forsikringer er billigere eller har bedre dækning.

Kommentér på:
Alka boks

Annonce