{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.048 visninger | Oprettet:

Audi A4 VS Opel vectra OPC {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige brug for lidt hjælp til at hører om det her lyder meget fair. Går med tanken om at bytte min audi til denne Opel hvor jeg for 10.000 kroner i hånden ved en bytte handel. Opel står til en høj pris men tilgengæld også som et suttet bolche, står som ny så syntes ikke rigtig den kan samlignes med dem som er tilsalg. smiley


INFO OM MIN AUDI
Rigtig flot og velholdt Audi a4 b8 2.0 tdi multitronic sælges.
Bilen er en 2009.
Km 165xxx
Synet i år.
Fuld servicebog.
Alle emblemer fjernet i bag.
Lige fået stort service og komplet nye bremser i bag, kvittering haves.
Bilen har stort set alt i udstyr.
Stor navigation.
2 zone klima.
6 trins sæde varme.
El justerbare i ryg og læn.
Panorama glas tag med elektrisk solgardin.
S-line del læder kabine.
S-line rat.
Regnsencor.
Parkeringcensor for og bag.
A/C.
Stor board computer.
Xenon
El sammenklappelig spejle.
Coming home lys.
Og selvfølgelig alt standard udstyr, har sikkert glemt en masse.
Bilen er en import bil fra Tyskland, som står rigtig flot altid passet på, fejler intet.
Bilen står på 18 originale audi fælge med 2 mærker på højre for fælg. Helt nye 16 fælge med vinterdæk med følger.

INFO OM OPEL

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/vectra/28-opc-wagon-aut/3029684

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 VS Opel vectra OPC
  • #3   29. okt 2016 Denne vectra er fra 08 min audi er også fra 08, og som udgangpunkt syntes jeg ikke rigtig man kan samligne de andre, denne har komplet nye bremser, skiftet kæde, komplet ratmodul, og en del andre småting. Hvis jeg ville have en brændstof økonomisk bil ville jeg bestemt heller ikke købe den, men en diesel til at kører 10-15 km om dagen syntes jeg er synd. Har prøvet at sælge min til 170. og det lykkes ikke at komme af med den, flere forhandlere bil max give 150-170 for min. Men ja der er opcer der er billigere men de står altså også LANGT fra på samme måde. smiley

  • #4   29. okt 2016 Den ser rigtig flot ud i hvid den OPC ! De kører og lyder såå godt smiley Har du prøvet den ?

  • #5   29. okt 2016 Har prøvet den 2 gange, og den går helt kanon, virkelig en lækker vogn, med det overskud som min audi mangler, også er den med automatgear som vidst er sjælendt set herhjemme, og det er jo også det jeg tænker holder prisen oppe, mange nye ting som skrevet ovenover ny forude og mange ting. Hvis man syntes den er flot på billeder så bliver man overrasket hvor flot den står i virkeligheden smiley

  • #6   29. okt 2016 Jeg ville ikke kabinen i audiens er langt federe


  • #7   29. okt 2016 Fedt ! Ja den ser rigtig fin ud. Køb smiley Jeg er mega glad for min OPC.

  • #8   29. okt 2016 det har du helt ret, den er mere moderne i audien. men syntes sæderne er federe i opelen, specielt når det er komplet EL smiley

  • #9   29. okt 2016 Ovejer det også kraftigt er bare bange for et for stort værdi tab. Jeg syntes bestemt prisen for den opc er fair med alt det den har og er skiftet, også 10 kg oveni, men er bange for at den ikke ville kunne indbringe det samme. altså hvis jeg kører til en forhandler med min audi nu vil de give omkring 150-160 for den, for et år siden gav jeg 220, hvis jeg havde vectraen tror jeg ikke en forhandler ville give 150-160 for den som min audi smiley

  • #10   29. okt 2016 Nei okey, men opc'en bringer smilet frem hos dig, kan jeg høre/læse smiley 2800 V6 TURBO smiley

  • #11   29. okt 2016 Det gør den helt sikkert, fantastik kører glæde, lyden trækkraften for helt klart en til at smile smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #12   29. okt 2016 Tror det Mogens mener med modellen er at C modellen kom allerede frem i 2002 og B8 kom først i 2008.
    Det korrekt de ca samme årgang men C modellen er bare et 14 år gammelt design selvom bilen er fra 2008 hvorimod din B8 er kun et 8 år gammelt design.

    Jeg ville ihvertfald aldrig indgå den byttehandel, men forstår udemærket forhandleren gerne vil. smiley


  • #13   29. okt 2016 Kan godt se hvad i mener, og det er også det som holder mig tilbage, men vil nu mene den ville være mere en 120.000 værd hvis man skulle sælge den igen. jeg ville nok nærmere sige 150.000, men det kan godt være det er mig som er helt ved siden af smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #14   29. okt 2016 Tjah det jo kun dig det bestemmer det. Det dig der skal køre i den.
    Det lige før jeg kunne overveje at købe den blot for at lave den byttehandel med dig. Så ville jeg fryde mig ligeså meget som forhandleren kommer til smiley


  • #15   30. okt 2016 Jeg tror, det er en temmeligt dårlig handel for dig, rent økonomisk. Men nogle gange skal man jo lave en dårlig handel for at have det sjovt smiley

    Personligt tror jeg ikke, det øger værdien det mindste - måske tværtimod - at den har automatgear. Det er kun et gæt, men jeg forestiller mig ikke, at det appellerer til den målgruppe smiley


  • #16   30. okt 2016 Lyder som om jeg hellere må lade vær ??
    Har nogen forslag til en bil med samme overskud som man evt kunne bytte audien med smiley


  • #17   30. okt 2016 Det skal du selvfølgeligt selv bestemme smiley

    Men generelt er det nu sådan, at du nok er nødt til i et eller andet omfang at lave en "dårlig handel", hvis du vil have noget med 250+ hk. Køberskaren til sådanne biler er utroligt smal, så derfor er man ofte nødt til at acceptere værditab på dem. Det har jeg også selv erfaret med et par stykker af mine biler - men jeg har nu ikke fortrudt, at jeg har gjort det smiley

    Det kunne være, du skulle overveje simpelthen bare at købe en anden Vectra, der ikke står for dyrt til salg. Hvis du er forelsket i modellen, kan du da give et skud.


  • #18   30. okt 2016 Umiddelbart er det ikke lige modellen jeg er faldet for men syntes den er hammer lækker i hvid, det kræver også min bliver solgt og det er nok den sværeste del smiley

  • #19   30. okt 2016 Det forstår jeg godt. Den er lækker nok på billederne, i hvert fald. Men hvis det er den specifikke bil, du er forelsket i, kan man jo overveje, om du nogensinde bliver tilfreds med andre valg end lige netop den? smiley Så har man jo svaret - så skal man acceptere, at man måske taber lidt penge, men gøre det alligevel.

    Alternativt kan du jo prøve at spørge, om han vil sælge den i ren handel til CVR-nummer uden reklamationsret mod et klækkeligt afslag i prisen. Så kan du sælge din egen for et beløb, der burde give dig væsentligt mere end de 10.000 kr. i difference smiley


  • #20   30. okt 2016 Ja det kunne være en mulighed men igen det kræver jeg finder en køber til min audi ??

  • #21   30. okt 2016 Ja, men det burde også være relativt nemt til den rigtige pris smiley Det er da en bil med god omsættelighed, især hvis den har xenon osv.

  • #22   30. okt 2016 Det er en org S-line med bi xenon og alt i udstyr, regncensor, parkcensor for og bag navi, panorama tag og alt hvad der nu hører til. Men har haft den tilsalg i noget tid nu på diverse grupper på facebook, men folk skriver bare for at spilde min tid. Den står til 185 som jeg syntes er en fin pris, men hvem køber en brugt bil ved en privat til 185 tusind, jeg ville personligt ikke gøre det. smiley

  • #23   30. okt 2016 Det er meget fint med alt det ekstraudstyr, du nævner. Det gør den lettere at sælge - men det øger altså ikke prisen alverden smiley

    Sæt den evt. til 169.900 kr. på Bilbasen og drop alle de der Facebook-grupper. Det er ikke på Facebook, man sælger biler i den prisklasse.

    Derudover er det en dum idé at sætte prisen efter, at der skal gives et stort afslag. Det er langt bedre at sætte prisen rigtigt - det gør den langt mere attraktiv for en køber.

    Som reference kan jeg oplyse, at jeg gav 260.000 kr. for min Audi. Fra sidste halvår 2012, facelifted, 80.000 km og en masse ekstraudstyr. Så der er naturligvis også grænser for, hvad man kan få for en 09'er smiley


  • #24   30. okt 2016 Hvad ville i mene skulle oveni ved et bytte? smiley

  • #25   30. okt 2016 Og Bay tak for dit super input du har nok ret med Facebook, må hellere prøve bilbasen og se om det kan resultere i et salg. ;)??

  • #26   30. okt 2016 Det mener jeg helt sikkert, du bør gøre.

    Det er svært at danne sig et fuldstændigt indtryk af priserne på de der OPC'er, da udvalget er begrænset. Men jeg vil mene, at den hvide, du har fundet, i hvert fald er 30-40.000 kr. for dyr. Måske også endda en spids mere, men nu siger du omvendt, at det er et pragteksemplar.

    Men ja, nu har han jo også tilbudt dig en byttehandel, hvor han samtidigt skal tjene penge på den bil, han får ind, så man må jo forvente at blive "snydt" en smule, så du kan selvfølgeligt ikke forvente at få 40-50.000 kr. i bytte. Du skal nok fratrække i hvert fald 20.000 kr. i den henseende, som skal dække forhandlerens avance.


  • #27   30. okt 2016 Den står virkelig som er suttet bolche inde som ude, kvitteringer på 45 tusind på diverse ting som er skiftet. Samtidig er den med aut gear og benzin fyr, men det holder jo ikke prisen så vanvittig oppe. Så en 20-25 i bytte smiley

  • #28   30. okt 2016 Det kan koges ned til, hvad du kan leve med at give for OPC'en og hvad du kan leve med at tabe på din nuværende (inkl. avance til forhandler).

    Det er jo ret åbenlyst, at du har forelsket dig i den. Det i sig selv kan være argument nok for at give lidt for meget for en bil. Men det er kun dig selv, der kan svare på det smiley


  • #29   30. okt 2016 Ja det har jeg bestemt men vil heller ikke forære min audi væk, jeg har ikke lyst til at give min audi væk som jeg ved jeg kan få 170 for også stå med en opc som jeg kan få 130 for smiley jeg er også nødtil at tænke hvis jeg skal af med den igen smiley

  • #31   30. okt 2016 Differencen består af forhandleravance. Når man sælger til en forhandler, taber man i sagens natur penge - sådan er det smiley

    Men ja, 10.000 kr. i bytte, så vil jeg mene, at forhandleren max har budt dig, hvad der svarer til 140.000 kr. i forhold til, hvad Vectraen rent faktisk er værd. Det er min umiddelbare holdning.

    Får du ham så presset til at give fx 25 mere, har du så fået måske 155 for din egen - og det er måske nok en fair pris ved salg til forhandler, vil jeg mene. Får han sådan en bil ind, skal han jo sætte den mindst 20.000 kr. højere.


  • #32   30. okt 2016 Hehe det håber jeg ihvertfald jeg kan, ellers vil jeg næsten hellere beholde den, jeg skal bare have fundet mig en benziner da behovet simpelthen ikke er der. Jeg vil helst have den solgt ren handel men der er ingen der vil købe, så vi folk hellere låne pengene igennem en forhandler og købe den der. Hvis jeg er heldig tror jeg forhandleren ville gå ned på 159.900 da han selv syntes det er en ener. smiley

  • #33   30. okt 2016 Jeg har også før oplevet forhandlere, der har troet, de stod med guld i garagen. Sådanne forhandlere er svære at lave handler med, før de efter et års tid med bilen på lager endelig indser, at den er alt for dyr... smiley

  • #34   30. okt 2016 Men nu prøver jeg bilbasen og ser om det lykkedes for det er helt klart 1 prioritet, Med mindre forhandlere vil give 25 oveni og det tvivler jeg på smiley

  • #35   30. okt 2016 Ja det har nok ret. smiley

Kommentér på:
Audi A4 VS Opel vectra OPC

Annonce