{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 4

3 mdr. efter rep. er den gal igen {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har fået lavet min bil hos en autoriseret mekaniker, fordi motorlampen begyndte at lyse, bilen hakkede, for til sidst at gå fuldstændig død.

Det viste sig at tanken var begyndt at ruste og havde ødelagt pumpen. De skifter så: dyser, pumpe, tank, tændrør.

Pumpen og tanken er brugt og købt hos en ophugger. Han forsikrer mig om, at det er blevet kigget godt og grundig igennem og han med 100% sikkerhed vil stå inde for holdbarheden af de 2 dele.

Nu, 3 måneder efter sker der NØJAGTIGT det samme som sidst. Den har kørt helt fint indtil nu. Nu vil de så ikke stå inde for holdbarheden (min fejl! Ved det godt. Burde have haft det på skrift eller andet). De kan selvfølgelig ikke se hvad det er der er galt før de kigger på bilen igen, men jeg vil ikke have dem til at kigge på den igen, da de nu trækker i land.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at det er de dele den er galt med igen, men sandsynligheden er MEGET stor!

Hvad er mine rettigheder? Har jeg overhovedet nogle? Bilen kommer ingen vegne som den står nu. Den kan nemlig ikke starte - igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 mdr. efter rep. er den gal igen
  • #1   6. nov 2016 Så længe du ikke ved hvad bilen fejler, så kan du jo ikke kræve noget fra dem.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    nov 2016

#2   6. nov 2016 Nej, det ved jeg godt. Men det var nu også mere NÅR og hvis det er selvsamme problem. Hvis det er et andet problem, når det kommer til stykket, så vil jeg jo INTET have fra dem.

Det er mere den med, at såfremt det ER det samme problem, så har de allerede lagt deres ansvar fra sig. Kan man i dét tilfælde gøre noget?

Det skal lige nævnes at det er mekanikeren der stod inde for delene, ophuggeren aner jeg intet om.

• #3   6. nov 2016 du har jo dine 2 års reklamationsret på reparationen. Den kan de ikke løbe fra.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    nov 2016

#4   6. nov 2016 Ja, men jeg søgte lidt bl.a. på FDM. Gælder det også når det er brugte dele? Hvis eksempelvis de har sat en pilrådden tank i og det nu er den der forudsiger problemet? Reelt set har jeg jo selv sagt ja til brugte dele, men selvfølgelig med mekanikerens ord på at de var helt i orden.

• #5   6. nov 2016 Hvorfor skifte dyser ? haha

• #6   6. nov 2016 Hvis mekanikeren har skiftet den og selv har fundet delen og DU ikke har været med inde over, andet end at du er blevet spurgt om han må bruge brugte dele så mener jeg at han burde hænge på den...

• #7   6. nov 2016 jeg tænker også at det brændstof filter skulle have redet alt frem efter den

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    nov 2016

#8   6. nov 2016 Diceman: Ja, den studsede jeg også lidt over, men mekanikeren sagde, at rusten var kørt igennem systemet og havde ødelagt dyserne.

Faktisk startede de med KUN at skifte dyserne, men jeg nåede lige 2 km. væk fra værkstedet, før den ikke kunne køre længere. Så fandt de så ud af det var tank/pumpe.

Jeg er faktisk lidt chokeret over, at de "laver" een ting og ikke evt. checker HVORFOR de er blevet ødelagte.
    Efterfølgende sagde han til mig, at de som jeg havde, nok bare kunne være blevet renset, så nu fik jeg de nye som en "slags rabat".

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    nov 2016

#9   6. nov 2016 Danger Dane - har intet haft med det at gøre. Faktisk havde de allerede fundet de brugte dele inden de gav besked på hvad der var galt - det anså jeg egentlig som værende en god service- såfremt de kunne stå inde for dem.

• #10   6. nov 2016 Det gælder også på brugte vare.

• #11   6. nov 2016 De skifter dyser, selv om det ikke var dem det var galt med, mener det er en garanti reparation nu!

• #14   6. nov 2016 grunden til jeg holder mig fra værksteder smiley

Kommentér på:
3 mdr. efter rep. er den gal igen

Annonce