Sletning af fejlkoder? {{forumTopicSubject}}
Halløj!
Jeg har en Peugeot 407, hvor jeg får fejlkoden "Depollution system faulty". Jeg ringede og snakkede så med en Peugeot-mekaniker om det, og han spurgte ind til, om bilen kørte som den skulle. Og det gør den. Den trækker som den skal, og jeg får kun fejlkoden, når jeg starter motoren, hvorefter den forsvinder igen. Peugeot-mekanikeren vil gerne have 400,- for at sætte en tester på, og evt. slette fejlkoden(erne), men det kan jeg egentlig godt selv, da jeg har en OBD-reader, jeg forstår bare ikke fejlkoderne den udskriver. Så mit spørgsmål er så: vil det skade bilen, hvis jeg sletter fejlkoderne. Og hvis jeg sletter fejlkoderne, vil de så poppe op igen, hvis der nu skulle opstå de samme problemer?
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det kan være flere ting, som tændrør, dyser, luftfilter osv.
Du sletter bare fejlen igen, og kommer den igen så læser du den ud, og slette igen hvis det er den samme.
Det kan være en lille ubetydelig ting. og forstår ikke når du har en fejlkode læser hvorfor du ikke bare har læst den ud, og før du har det ved du jo ikke hvad der er galt, men det kan som sagt være flere ting.
Jeg har bøvlet med flere franske biler, med netop denne fejl, og du kan ikke altid lige pege på en ting, jeg plejer at kalde det en fejlprut.
Slet og kør videre.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 16
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
okt 2012
okt 2012
Sletning af fejlkoder?