{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Import af BMW E46 320i/325i 2002-2004 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg går med tankerne om at importere en E46 Touring benzin, med en af de ovenstående motorer, og ombygge den, og indregistrere den på papegøjeplader, til privat brug

Som jeg har forstået det betaler man 95% i afgift, for at opnå den lave vægtafgift (som en nedvejet til totalvægt på 2000kg)

Jeg er med på alt det med, at den skal ombygges med et godkendt sæt, og seler osv. skal fjernes

Jeg er også med på at den koster 5-6.000kr i strafafgift, pga. benzinforbrug

Men mit problem er, at for at vide nogenlunde hvad afgiften er, skal man:

A: Kende nyprisen på sådan en van i Danmark, og dem kan jeg kun finde på en ny BMW van, så det kan jeg nok ikke bruge til så meget

B: Kan ikke finde en eneste van på skat's hjemmeside, selvom jeg har set flere E46 van her i Danmark, så har ingen at sammenligne med

C: Hvor stor forskel på afgiften, er hvis man eks. henter en der har kørt 100.000km, kontra 150.000km

Er der nogen, der ved hvor vi nogenlunde ligger i afgift, om det er 15-25- eller 35.000kr?

Hvis der er nogen der har lidt erfaring med ovenstående, så kom med jeres guldkorn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af BMW E46 320i/325i 2002-2004
  • #1   11. nov 2016 Står selv og skal have en e46 320d Touring (facelift 150hk) toldsynet og den regner jeg med at sku i værste fald af med 35 og i bedste fald ned til 15.000 til hvide plader.
    Ved ikke om diesel er billigere/dyrere end benzin fra ny, men hvis du ved det, kan du jo sjusse dig lidt frem til hvad du skal regne med.
    Evt. hvis den er i almindelig middel stand, kan du jo få den fast vurderet for 400kr uden at syne den vidstnok, så får du et fast hurtigt svar på afgiften, eller du kan prøve at høre nogle af de mange import/afgift firmaer, hvad deres bud er.


  • #2   11. nov 2016 15.000 i afgift på hvide plader? Så må bilen have kørt 350.000km+ og være rimelig ramponeret, ellers tror at du bliver slemt skuffet.

    Forskellen på om det er 15.000kr, eller 35.000kr i afgift er jo også altafgørende, for om jeg gider at bøvle med det, så det er på ingen måde ligemeget, det er jo netop derfor jeg søger folk, der har noget konkret.

    Men tak for svaret smiley


  • #3   11. nov 2016 På gule plader tror jeg slet ikke det kan svare sig, for en hvidpladet 320d Touring kan fåes fra 30 og op privat, hvis man ikke er kritisk, men jeg havde en håndfuld ting jeg godt ville have og de var svære at finde i 35-45.000krs klassen, så jeg fandt en tysk herhjemme med 150hk motor, facelift, xenon, klima og steptronic og i sølv som lige har rundet 280.000km.
    Ja dem til 15.000 var sedan og havde gået 500 vidst.
    Men nej den er ikke pæn i lak osv, samt jeg har lige skiftet en skærmkant, så den får bare noget rødbrun grunder, samt de ridser og rust blomster også får lov at stå til syn og trække ned og på rustne Stålhjul.
    Så jeg er også bange for regningen lyder på de 35, men 25 er acceptabelt og så har den ikke været dyrere end de billigste herhjemme, men 15.000 ville jo være drømme scenariet ??
    Men nu ved jeg ikke hvor meget km gør, men tror du ikke du skal regne med noget af det samme?
    Hvis jeg ikke havde en i almindelig middel stand, så ville jeg nok smide lidt penge efter en vurdering inden køb hos enten et selskab eller skat selv.


  • #4   11. nov 2016 Men skat og deres vurderinger er jo som at rafle om øl på bodegaen, jeg har nemlig også en 325ix e30 jeg skal ha afgift på som samtidig er baur/halvcabriolet.
    Ix eller baur kan jeg slet ikke finde, men bare nogenlunde identiske 325i Cab, koster bare i løbet af de sidste par år alt fra 25 til 75.000!!!
    Det er dælme noget af et spring på en 25+år gammel bil.


  • #5   11. nov 2016 Cawdy. Har selv betalt afgiften på min e46 Cab for små 6måneder siden , du kan ikke få vurderet en bil hos skat før du har synet og told synet den , vurderingen skal ske inden bilens syn udløber, syn på biler uden afgift er 1år , , Lasse hvis jeg nu var dig som jeg ikke er smiley ville jeg helt sikkert bare finde en her hjemme ,

  • #6   12. nov 2016 evt tjek min profil har nemlig min fine e46 tilsalg smiley

  • #7   12. nov 2016 Flot Touring. Men jeg er ikke ude efter én på hvide plader, de er alt for dyre i ejerafgift, da jeg bruger ikke bagsæderne alligevel. Har også et max antal kørte km på ca. 150.000. Men held og lykke med salget smiley

Kommentér på:
Import af BMW E46 320i/325i 2002-2004

Annonce