{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Jensen
Jensen
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 30

Leasing {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en bil uden afgift, som jeg gerne vil lease.
Spørgsmålet går på om jeg selv må eje bilen, eller om den skal sælges til et leasingselskab.
Hvis jeg selv må eje bilen, hvilket selskab er så bedst/billigst og hvis den skal sælges og senere købes tilbage, hvilket er så bedst/billigst.
Bilen skal efter endt leasing kunne købes igen.
Værdi med afgift ca. 325000,-
mvh. Bo.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leasing
  • #1   24. nov 2016 Du skal "sælge" bilen.
    Du får et tilgodebevis fra firamet du sælger til. Ikke penge.
    Hvis firmaet går ned, mister du bilen.

• #2   24. nov 2016 Du tøffer i banken nå du kender afgiften og afbetale dem.det fulde beløb
    1. Banken tjener lidt
    2. Du beholder bilen
    3. Vil du af med den kan den sælges lettere

Det er den løsning jeg ville vælge

• #4   24. nov 2016 Peter B: så er det vel i teorien kun på papiret de "køber" bilen af en? Den er vel ens egen igen efter endt leasing? Eller har jeg misforstået?

• #5   25. nov 2016 Der er ikke noget med "i teorien". Bilen skal reelt sælges, før det er lovligt at lease. Selskabet skal eje bilen.

De fleste leasingkontrakter i det segment er udformet sådan, at man er forpligtet til at anvise en køber, der vil give mindst x-antal kr. for bilen, når leasingperioden udløber. I praksis betyder dét i udgangspunktet, at man selv vil have mulighed for at købe den tilbage.

• #6   25. nov 2016 Det kan sagtens lade sig gøre, men som de andre skriver må leasingtager ikke eje bilen.

Du sælger leasingselskabet bilen for 1 krone og laver i leasingaftalen en skriftlig aftale om at du køber den efter endt leasing for restbetaling på 1 krone.

Men leasingselskabet ejer din bil, og går de konkurs så indgår bilen i deres konkursbo og du har mistet din bil.

Jeg mener at loven er lavet sådan at leasingtager ikke må eje bilen, men jeg tror det er muligt at et andet firma eller lign ejer bilen, og så lejer den ud til leasingselskabet ?

Har lige haft gang i en leasingaftale hvor det ikke var leasingselskabet der ejede bilen, men et andet finansieringsselskab.

• #7   25. nov 2016 Så forstår jeg ikke ideen med et tilgodebevis

• #8   25. nov 2016 Det betyder bare, at leasingselskabet låner penge af dig. Ligesom hvis du låner penge i banken - så har banken også et "tilgodebevis" hos dig i form af et gældsbrev.

Jeg kender ikke løsningen. Jeg har kun set en løsning, hvor man rent faktisk får penge for bilen. Men jeg går ud fra, at det skal forstås sådan.

Når man så skal købe bilen tilbage, kan man jo bruge sit "tilgodebevis" til at købe den med igen.

Ideen for leasingselskabet er ganske simpelt, at de ikke skal til at spørge banken, om ikke de må låne pengene af dem.

Det var aldrig en løsning, jeg ville acceptere, men nogle gør det åbenbart, hvis det findes...

• #9   28. nov 2016 så er det jo kun på papiret de køber den egentligt

• #10   28. nov 2016 Nej.

• #11   30. nov 2016 Du ejer en bil.
    Den må du ikke eje hvis du skal lease den. Du kan altså ikke eje en bil du leaser.
    Jeg kender ikke modellen med om et firma må leje bilen til et leasing selskab, som så leaser bilen de lejer, til dig. Men det virker plausibelt. Næste spørgsmål er så, om du må eje det selvskab der ejer og lejer bilen ud til leasing selvskabet. Jeg er ikke ekspert i erhvervsret, og bør undersøges, men jeg tror det ikke. Lad os antage det ikke er muligt og/eller du ikke kan/vil stifte et firma for at kunne gøre det. Det koster jo i regnskab mv og det skal være en ret dyr bil før det giver mening.

Så vi er tilbage til du ikke må eje bilen du leaser.
    Det er de færreste (hvis da overhoved nogen) leasing selvskaber der ønsker at købe en bil af nogen for at lease den til personen igen, og betale rede penge for den. Så i bedste fald - hvis du da kan finde et firma der vil være med - så får du næppe markedsprisen.
    Normalt vil du ikke få penge. eller få en krone og et papir på at du kan købe den tilbage til en krone. Eller.. det må du faktisk som udgangpunkt ikke, for det er noget med at man ikke må sælge bilen til leasingtager (dig) efter slut leasing periode men lige den del, kan man vidt godt omgå.

Anyway, du ejer ikke længere bilen og har ikke fået det for den som du selv har givet.
    Problemet opstår så, hvis bixen du leaser den af beslutter sig at gå konkurs eller på andre måder gøre ting du ikke vil have. Det er jo deres bil. Ikke din.
    Så er du på den. Og det sker altså at de der leasing firmaer ik kan holde sammen på tingene.

Derfor: Går ned i banken. Lån nogen penge. Banken tjener lidt, du får en bil.

• #12   30. nov 2016 I forhold til dit spørgsmål, om de køber den på papir, så nej. Jo der er da et papir og du har da et tilgodebevis eller retten til at købe bilen til 1 kr, men slår man bilen op, står den i selvskabets navn. Ergo er det selvskabet der ejer bilen.

Jeg vil ikke turde.

• #13   4. dec 2016 det skriver du jo selv Bay.

Når man så skal købe bilen tilbage, kan man jo bruge sit "tilgodebevis" til at købe den med igen.

i mine ører lyder det som en fiktiv handel der kun foregår på papir

• #14   4. dec 2016 Så skal du vist have justeret høreapparaterne smiley

• #15   6. dec 2016 Det er ved at være en del år siden jeg har skrevet et indlæg på Bg.. jeg bliver i denne tråd mindet om hvorfor.

Jeg prøver lige en sidste gang inden jeg giver op smiley

Hvad er en fiktiv handel? Kan du ikke definere det?
    For hvis du mener, at det, at man får et tilbodebevis er en fiktiv handen, så er det , at købe et hus og skrive under på et stykke papir, og betale med penge du aldrig ser jo også en fiktiv handel.

Det er det også når du skriver under i banken og får et visakort. Eller bedre endnu, signerer et dokument i e-boks. Det er jo bare et stykke papir. Er det så også fiktivt?

Men andre ord: Definitionen på ejerskab af en bil er, at slå op i motorregisteret, og se hvem der ejer den. Der vil stå virksomhedden.
    At DU så ikke har fået penge for bilen, men et stykke papir som svarer til beløbet på bilen er jo ikke fiktivt. Det papir er det værd som bilen er værd.
    Men det er ikke længere din bil.
    Og det firma du sælger den til, ejer bilen. Den kan du få af firmaet når du er færdig med at lease den.
    Problemet er igen bare, at kommer SKAT så har de fortrinret til alt. Også firmaets biler. Og så kan du ellers diskutere med skat om at du (og alle de andre der har leaset igennem firmaet) har tilgodehavende i bixen. Så kan du jo få krummerne når de har spist kagen.

• #16   6. dec 2016 ... og det er ikke for at være nedladende eller sur, jeg er bare løbet tør for fantastiske måder at forklare definitionen af en handel eller ejerskab på. Det er ellers ret simpelt.

Kommentér på:
Leasing

Annonce