{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.260 visninger | Oprettet:

Yasin P
Yasin P
Tilmeldt:
22. maj 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24

Kølervæske/vand/lugt? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har en kia picano 1.1 diesel crdi
1. Spørgsmål
Er der en vandbeholder i sådan en bil kan ikke finde den??
2. Spørgsmål
Bruger kølervæske? Fyldte op til øverste streg for ca 500 km siden nu den lidt nede kan det skyldes det kolde vejr eller??
3. Spørgsmål
Giver lugt af kølervæske eller lign når den bliver varm den bruger ikke olie eller lign men giver bare en klam lugt
4. Spørgsmål
Min bremse bliver af og til hård og blød
Nogen gange lidt for hård og når man trædder lidt hårdere glider den ..? Mon det er nye bremseklodser som skal på eller? Har tjekker væske det ikke det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølervæske/vand/lugt?
  • #1   27. nov 2016 Den beholder du har fyldt op, hvad har du fyldt i den, siden du leder efter en vandbeholder ?

  • #2   27. nov 2016 Kølervæske skal ikke forsvinde.Det er tegn på utæthed.
    Ja det give klam lugt når det bliver varmt.
    Lugt kan komme udefra fra motoren eller utæt køler igennem ventilation .
    Eller er din varme aparat ferdig.
    Er det dug på ruder ?


  • #3   27. nov 2016 Den lugt du snakker om er væske der bliver brændt , du må have en utæthed , bremserne ja få dem luftet ud når du skifter dine klodser

  • #4   27. nov 2016 De fleste biler har en ekspansionsbeholder hvis det er den du kalder vandbeholder? Prøv at kigge i din instruktionsbog, men hvor har du påfyldt kølervæske?????
    Du skal ikke selv begynde at pille ved bremser, men overlad det til et værksted.
    Man udlufter ikke bremser fordi man skifter klodser. Det er noget vrøvl.
    Derimod kan der mangle noget vakum til bremseforstærkeren. Der sidder sandsynligvis en pumpe, nogle gange boltet på generatoren, der laver det nødvendige vakum, men lad en fagmand kigge på det.


  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #5   27. nov 2016 #2 når jeg slukker for alt varme i bilen og vinduerne er lukket bliver de dugget
    For utæthed skal jeg tjekke om den drybber ? Det må den da gøre siden den har brugt 0,10% af væsken på 500km
    #4 ved ikke da jeg købte den sagde ham jeg købte den af hold øje med olie vand osv da jeg ikke plejede at tjekke sådan noget - min bror ordnede det for mig
    #


  • #6   27. nov 2016 Ikke for noget. Men hvis du ikke ved hvor man fylder kølervæske på din bil, så syntes jeg du skal køre på værkstedet med den.

  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #7   27. nov 2016 Har fyldt den op -.-

  • #8   27. nov 2016 Skal vi gå ud fra du kun har fyldt kølervæske på ?
    Som du nok ikke har blandet med vand, og savner en beholder til vandet, så det kan blande sig.


  • #9   27. nov 2016 Spørgsmål 1 er udelukket.
    Da du i spørgsmål 2 jo ved hvor den er!.

    Der er ikke noget der hedder vandbeholder på en bil.
    Man kan hælde vand i kølesystemet, men KUN som nødløsning!.


  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #10   27. nov 2016 Hmm ja savnede lidt en vandbeholder^^
    Men sker der noget at køre med ren kølervæske (den røde/lyserøde) har ikke blandet den med vand


  • #11   27. nov 2016 @10 nej, det sker der ikke noget ved - det dræner kun pengepungen. Der sker heller ikke noget ved at toppe op med ren kølervæske, men brug kun i nødstilfælde postevand, da det bl.a. indeholder kalk, som vil sætte sig i motoren som kedelsten og tilstoppe kølekanalerne.
    Brug istedet destilleret eller demineraliseret vand, som du kan bruge rent om sommeren - men kontroller, inden det bliver frostvejr, at der er tilsat en passende mængde kølervæske, så køler og motorblok ikke frostsprænges.


  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #12   27. nov 2016 #11
    Den var langt under den nederste streg før jeg påfyldte kølervæske og fyldte den op til den øverste streg uden vand bare om man SKAL blande med vand har hørt man skal og ikke skal
    Har ikk så meget forstand på sådan noget andet end køre A til B smiley men jo kan godt finde ud af opfyldning osv ved bare ikke om man skal tilsætte vand eller ej
    Det er diesel så ved ikke om der er forskel


  • #13   28. nov 2016 @12 hvis du kun påfylder en lille mængde, er der normalt ikke behov for at blande med vand - men her om vinteren, skal du passe på med kun at påfylde destilleret/demineraliseret vand - da det kan fryse i ekspansionsbeholderen, inden det bliver blandet med kølervæsken i resten af systemet.
    Det bedste er dog kun af efterfylde med op/færdigblandet kølervæske, der er garanteret til mindst minus 21 grader smiley


  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #14   28. nov 2016 Så du anbefaler jeg køre med rent kølervæske vinteren over? smiley

  • #15   28. nov 2016 @ Ja, hvis du skal til Antarktis smiley

  • #16   28. nov 2016 Jep. det ville jeg også gøre.
    om vinteren hvis du ikke har kølervæske. så er sprinklervæske og vodka også fin som nødløsning...
    (jeg ville dog drikke vodkaen selv).
    Men det frost sikre alt sammen smiley


  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #17   28. nov 2016 Skal bare lige pille beholderen af og tjekke for hul der er mindre og mindre smiley

  • #18   28. nov 2016 lig pap under og se hvor det er vådt.
    det ikke sikkert det er køleren.
    min bil var utæt for Ca 2 år siden. og det var en af slangerne.
    i detaljer. så var det returslangen i toppen.
    så det betyder bilen KUN dryppede når motoren var driftsvarm.


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #19   28. nov 2016 Den kan være utæt mange steder, siden du kan lugte det i kabinen vil varmeapparatet være et oplagt sted at kigge, kommer "duften" fra luftkanalerne i instrumentbrædtet?
    I de mængder der og siden du kan lufte det er det ikke sikkert at du kan se hvor den drypper hvis væsken rammer noget varmt og fordamper, nogen gange kan man dog se et hvidligt spor der hvor den er utæt fra.


  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #20   28. nov 2016 Slangen var røget af bagved den smiley

Kommentér på:
Kølervæske/vand/lugt?

Annonce