{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rest gæld i bil
  • #1   1. dec 2016 Jeg opdagede det samme med min Mitsubishi PickUp, det viste sig dog at gælden var over 10år gammel og derfor ugyldig og/eller bare ikke blevet slettet i systemet.
    Så ring ind og hør om det samme forholder sig med din.

• #2   1. dec 2016 Du skrotter den bare, ikke dit problem.

• #3   1. dec 2016 det vil sige de kan ikke gøre mig noget

• #4   1. dec 2016 gælden er 3 år gammel

• #5   1. dec 2016 Ring til panthaver og hør, måske er den for længst væk men bare ikke slettet.

• #6   1. dec 2016 Næ skynd dig at skrotte den og få skrotnings præmien.

• #7   1. dec 2016 #6 og hvorfor tror du han ville kunne inkasser skrotningspræmien hvis der nu er restgæld i bilen ?

• #8   1. dec 2016 Fordi Staten jo ikke kan blande sig i om der er gæld i en bil eller ej...

Selv om en fogedret vælger at gør udlæg i en bil, kan du jo ikke beholde den for evigt, selv om de har sagt noget andet.

Det er i dette tilfælde panthaver der skal indrive gælden og ikke staten, hvis du tror det så har du helt misforstået noget i vores retssamfund...

Skrothandleren giver ham jo skrotpræmien, og indkaserer den selv senere.
    Hvis han har haft bilen i de år han skriver er der jo ingen der har gjort krav på bilen, da gælden følger bilen eller den person der har oprettet gælden i bilen, den kan aldrig blive indkrævet ved nuværende ejer, ud over at fogeden kan gøre udlæg i bilen, og foretage en fogedforetning. ikke staten på de erhvervsdrivendes vegne, eller privates.
    Så derfor......

• #9   1. dec 2016 #8 og med din teori risiker skrothandleren at overtage gælden i bilen.
    og gælden kan sagtens være større end bilens værdi.
    Så vil da gerne vide hvilke skrothandler der vil løbe den risiko.

• #10   1. dec 2016 Hvorfor er det at du tror at gælden kan overføres til andre end låntager ???

Kom Frisk....

• #11   1. dec 2016 Hvis du kan bruge google så kan du finde mange svar

• #13   1. dec 2016 Søren A

Behøver jeg ikke, du kan jo finde det retsmæssigt... og ligge det frem hvis du mener det er anderledes.
    Tjekkede lige Trådstarters forumliste, og vi må gå ud fra at golfen han spørger til er den fra 1994. men bare et gæt, men det er nu en 22 år gammel bil, og jeg vil gerne se den panthaver der gide at bøvle med at inddrive en gæld på en bil der er så gammel, og ikke meget værd idag, det koster jo også at sælge på auktion, opbevaring osv...
    Så tvivler på det, og da golf 3 jo er lavet i tidsrummet 1991-1997 så kan den ikke være nyere end 19 år, og den har ingen værdi for det offentlige...

Nu ved vi jo heller ikke om der overhovedet er pant i den stadigvæk, men det kan trådstarter jo afprøve via sin egen bank... men som jeg skrev, så har han jo ikke givet udtryk for at han er blevet indkaldt til fogedretten med henblik på at gøre udlæg i bilen...

Jeg har skrottet flere biler hvor der var gæld i dem, og hverken jeg eller de pågældende ejere eller skrotmanden er blevet nægtet skrotpræmie...

• #14   1. dec 2016 Morten D

Vil det sige at trådstarter også kan anligge sag mod tidligere ejer og få sine penge igen, da tidligere ejer har handlet på samme måde som du skriver at det er måden han kan handle på mod panthaver hvis han skrotter den...

Hvor står der at der ved lov er pålagt en køber af diverse ting at tjekke at der ikke er pant i den vare han køber, for at han lige pludseligt står med et ansvar...

Altså ikke at vi skal tærske langhalm på det...

Jeg havde bare skrottet bilen....

• #15   1. dec 2016 #14
    Forde hvis ikke man undersøger om der er pant, så kan det blive meget dyrt for en selv, gider nu ikke kopier diverse steder for at dokumenter hvad pant kan betyde, men kik på FDM og der dukker en del info frem om emnet på google.

Men ja en køber risiker at hæfte for gælden, tænk den senarie at du køber en bil til 100.000kr hos en privat og der viser sig at der er pant for 60.000kr så kan panthaver sælge din ny indkøbte bil med mindre du indfrier gælden.
    Så nu har du pludselig en bil du har givet 160.000kr for eller ingen bil.
    så kan du så bagefter køre en civil retssag mod sælgeren og håbe du kan få dine penge igen.

• #16   1. dec 2016 jeg skrottede min midlertidige bil for halvanden uge siden og skulle skrive under på at der ikke var pant eller restgæld i bilen da de ikke må tage den ind før det er afviklet... ring til panthaveren og hør ad ..

• #19   1. dec 2016 Morten D: tror du misforstår mig.

Vi er enige om at når panthaver ikke længere får sine penge så kan panthaver forlange gælden indfriet "tidligere ejer gider ikke betale"
    Panthaver forlanger nu bilen solgt eller panten indfriet.
    Den bil du har betalt 100.000kr for er nu væk eller du vælger at betale rest pant i bilen, uanset hvad så er det nu dit problem at hive pengene hjem hos tidligere ejer.

Men ja vi er enige i det du skriver, men det kan jo også blive en dyr sag !

• #20   1. dec 2016 Samme er jo gældende hvis bilen bliver totalskadet, så vil panthaveren også få indfriet panten først, derefter vil ejer få rest beløb

• #21   1. dec 2016 der er pant for 43000kr. han har haft et firma som gik konkurs. derfor har skatteministeret sat pant i alle hans ting. golf 3 fra 94

• #22   1. dec 2016 så ville jeg nok kontakte dem og få på skrift at du må skrotte bilen, men forvent de vil have skrotpræmien

• #23   1. dec 2016 Tænk hvis man fik lavet som i Tyskland hvor man har 2 papir på bilen og hvis der er gæld i bilen kan man ikke få den før gælden er betalt til kreditoren. Så er man på sikker grund hvis sælger ikke har titel 2 for så er der gæld i bilen.

• #24   2. dec 2016 Sad og fandt dette på miljøordningen for biler.

Hvis man skylder penge til det offentlige, vil udeståendet så blive modregnet i det udbetalte beløb?
    Nej.

Se gerne i linket.

http://bilordning.dk/FAQDetaljer#a6

Det offentlige er endda dem der oftest har nemmest ved at indrive penge ved de private...

Har dog ikke fundet et link til sager med pant i...

Danni L

Men hvis du vil være sikker så prøv at ringe til skat i morgen og forhør dig, det er jo ikke det store du kan miste ved at du ikke kan få skrotningspræmien...

Men dog er der efter de nye regler jo kreditors problem at få inddrevet deres gæld.
    Hvis du har omregistreret bilen i dit navn i de år der er gået, , så har skat jo haft mulighed for at være obs. på at køretøjet har skiftet ejer.
    Gælden kan stifteren jo sagtens have endnu, og så længe gælden ikke er indfriet, eller der er lavet en aftale om afvikling af hans gæld, så kommer de jo ikke efter bilen, men uanset kan du aldrig komme til at hæfte for gælden eller andet.
    Skat har jo haft rig mulighed for at reagere, og jeg tvivler nu på at de overhovedet vil tage bilen og sætte den på auktion, da det jo ikke er sikkert at det er ved skat han har gælden.
    Skat plejer jo at indeholde overskydende skat osv, men de har jo et dårligt fungerende system og dårlige medarbejdere, så nok derfor de ikke har været opmærksomme på det.

• #26   2. dec 2016 Morten D.
    Nej du hæfter ikke for gælden, mener jeg heller ikke jeg skriver på den måde.
    Det jeg mener er at bilens indkøbs pris kan være tabt, hvis der er pant for et større beløb har det ikke noget med dig at gøre.
    men i overstående eksempel kunne det betyde at du kunne blive nød til at indfri panten for at beholde bilen, og så har man jo indfriet gælden og derfor har du også overtaget "gælden" som der er pant for, det er nu dit problem at indkasser hos sælger og ikke tidligere panthaver.

Kommentér på:
rest gæld i bil

Annonce