{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.956 visninger | Oprettet:

Ny Mini bil best på market? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står og skal ud og købe helt ny bil. hvilken bil får jeg mest for pengene ? har set på den nye c1 fra citoren med 82 hk fra 0-100 på 11sek den gik ganske udemærket og var faktisk til og leve med. og ikke fuldstændig dokter død i acceration. 7" tuch skærm og meget andet gejl til kun 90k ?

har et max beløb på 120k


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Mini bil best på market?
  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #4   11. dec 2016 picanto 1.2 med masser udstyr

  • #6   11. dec 2016 kig på Kia picanto med 7 års garanti.

  • #7   11. dec 2016 Hvad med en Fiat 500 0,9 twinair?
    105 HK og 0-100 på 10.0 sek.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/500/09-twinair-105-s/3067916


  • #9   11. dec 2016 Michael S, der står på din profil at du er 25år. Er du sikker på der ikke skulle stå 15? smiley

  • #12   11. dec 2016 Personligt ville jeg også se på den nye UP!. Jeg valgte bare at holde mig inde for mandens budget. smiley
    Den løber dog hurtigt op, hvis man skal have lidt ekstraudstyr i.


  • #14   11. dec 2016 Ud og prøv.
    Toyota hat en fordelagtig finansiering pt
    Fiat panda starter billigt og køre sku godt.
    Suzuki køre måske tilbud på Swift?
    Opel Corsa og Karl er også en mulighed. Hyundai er også godt med på beatet.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #18   11. dec 2016 Michael
    Jeg kan godt lide at du har oprettet en profil, kun for at gøre grin med en anden bruger, som du samtidig vælger at følge..
    De 15år som du selv påstår har jeg mine tvivl om smiley
    Sikker på din mor har givet dig lov til at være oppe så sent?


    Toyota har en fin finansiering, og det er stadig samme bil som c1éren.. Det er bare om man kan leve med det alternative design deres front har fået ;D
    Men ellers kig i brugte biler, der har kørt et år eller 2, og du vil kunne få så meget mere bil end de små!


  • #20   12. dec 2016 Hvis jeg skal have sådan en Ford fiesta bliver det en brugt. og syndes de mangler tuch skærm osv. har prøvet den nye up tsi med 90hk den koster dsv 150k smiley men jo jo godt med optræk 0-100 9.9sek
    Kan bedre lide prisen 90k for en 82 hk c1 den kan nu også flytte sig. men lidt sjovt design med forlygterne..??


  • #21   12. dec 2016 mig og kæresten har lige købt en Opel Karl Cosmo til 120K med 75 HK og den føles langt hurtigere end de der C1

  • #22   12. dec 2016 Bg Piraten.
    En Aygo fås nu heller ikke med en 1.2 liters 82 hestes motor. smiley
    Så vidt jeg ved er set kun C1eren og 108eren. smiley


  • #23   12. dec 2016 Det kommer an på hvad du mener med bedst.
    Rent mekanisk er der intet der slår aygo/c1/108. Der er lidt mere motorstøj i dem end VW trillingerne, men ikke vind- og vejstøj. Tilgængæld fejler de bare aldrig noget. Det kan man bestemt ikke sige om vw'erne, dem er der skræmmende mange fejl på allerede.


  • #24   12. dec 2016 Touch skærm er det værste lort i en bil. Der skal
    være knapper. Har endnu ikke prøvet en skærm med touch der fungerede bare halv så godt som en gammel blaupunkt radio.


  • #25   12. dec 2016 Synes touchskærmen i aygo virker rigtig godt.. Faktisk også bedre end i vores auris der er 4 gange så dyr.

  • #26   12. dec 2016 Nu virker det som om du går meget op i 0-100 tider og det er måske lidt malplaceret i den gruppe og pris du leder i, er rimelig sikker på at den med de bedste køreegenskaber er ford fiestaen sikkert også den hurtigste af de nævnte, desuden er den en klasse over C1, her er fiestaen mere rumlig og ser helt klart langt mere sporti og fed ud end de andre nævnte (men det er naturligvis en smagssag)
    Men du må ud at prøve dem og mon ikke du vil give mig ret i at fiestaen er en klasse over de der Mikro biler ? men nyprisen er jo så også højre.


  • #27   12. dec 2016 Sidst jeg tjekkede gik mini som fiesta/polo størrelse.
    Mikro er biler som fiat 500, c1 up, og twingo .

    Hvad vil manden ha?.
    Jeg synes han skulle finde en brugt fiesta til de 120.000kr .
    I 125hk udgave følger den trafikken, og hvis trafikken er for langsom så må man bruge det lange lys.

    I en mikro bliver man selv blinket af fordi sådan en bil IKKE følger trafikken.

    Jeg ved godt hvilken gruppe min bil selv er i smiley .


  • #28   12. dec 2016 .... og er fiestaen ikke hurtig nok standard, så kan den chippes til 145Hk 240Nm så er vi nok nede på ca. 9,0 sek. 0-100. koster kun 3200kr
    Var ude at prøve en Skoda Citigo den anden dag og hold op der er meget vindstøj i den æske og da Mii og Up er samme bil så gælder det vel også for dem.
    Men de er jo så heller ikke i gruppen "mini bil"


  • #29   12. dec 2016 #27
    Ahh rolig nu, stort set alle microbiler følger meget fint trafikken både på landevej og motorvej. De er ikke langsommere end en gennemsnitlig familiebil.


  • #30   12. dec 2016 Har lige haft lånt en kammerats I10´er de sidste par dage, og jeg må sige jeg er ekstremt positiv overrasket. Hans er så en 1,2 model med alt i udstyr, og der er virkelig det hele.

    DAB radio med trådløs opkobling til smartphone inkl integreret håndfri og ratopkald
    Android baseret GPS/tablet ting i instrumentbordet.
    Stik til USB og Phono
    Varme i rattet
    Varme i sæderne
    Aircon
    4 x el ruder
    Lys der "drejer" når du drejer på rattet
    Fartpilot

    Og en masse andre features. På den negative kant er materialerne ekstremt billige, men taget i betragtning af mængden af lækkert udstyr kunne jeg godt leve med det tror jeg.


  • #31   12. dec 2016 Jeg synes du skal prøve en Picanto, det er en lækker nok vogn smiley

  • #32   12. dec 2016 Michael > 400 hk gammel sløv amerikaner båd, hva fanden skulle man da med sådan en når lortet kan få høvl af en stakkels lille 2l?!?!

  • #33   12. dec 2016 Nu har jeg ikke prøvet en 2016 Picanto men prøvede en, den gang den modellen udkom en da den med den "største" motor og det var da den sløveste bil jeg nogensinde har prøvet, og bagagerummet var så lille at der ikke kunne stå en velvoksen skoletaske i den, hvis vi snakker mikro bil så tror jeg at jeg ville vælge en skoda citigo, men kunne jeg skrabe det sidste sammen så er Fiestaen der linkes til et godt bud og den er lige den tand større og mere anvendelig, den er lige så billig i grøn afgift (angivet til 23,3Km/l) men regn nok ikke med mere en 16,5km/l reel.

  • #34   12. dec 2016 #11
    Og hvad er forskellen kontra de andre mærker?
    Garanti har jo intet med service at gøre, udover de selvfølgelig skal overholdes. Det er jo ens med alle mærker.


  • #36   12. dec 2016
    Den nye model I10, er da ikke mere trist end en Up.


  • #38   12. dec 2016 Nu hvor den skal være hurtig og mini så må det her være svaret, ikke meget luksus men du hjuller alt i lyskrydsene smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=mbsYPXAJhxU


  • #39   13. dec 2016 jamen vil det beste bud så være sådan en ford fiesta brugt? eller hvad med en peugeot 208 1.6 blue hdi 100hk de kan os chippes og går 33km/l ?? smiley

  • #40   13. dec 2016 Vi har en ny Peugeot 208 bluehdi 100hk, og det er en dejlig lille bil. De 100hk og 260nm passer fint til bilens størrelse , men kan chippes til 130hk hvis man ikke mener det er nok. Eneste reelle minus den motor/bil har, er at motorophænget ikke er godt nok, i forhold til hvor mange vibrationer den diesel motor laver. Har prøvet samme motor i en C4 Grand picasso, og der er den helt tyst.
    Men alt i alt, er Peugeot 208 en fin lille bil - og den fås med en masse lækkert udstyr til en fornuftig pris.


  • #42   13. dec 2016 Christian det syntes jeg faktisk ikke den er, som sagt den model jeg har lånt er spækket med udstyr, udstyr man kun finder i dyrere biler.. Om den er kedelig eller ej er vel en smagssag, men man får meget for pengene.

  • #43   13. dec 2016 Tim M de 33km/l holder slet ikke, mener det netop er den Peugeot selv testede til 49% højre forbrug altså 20-23km/l, hvis du skal tænke på diesel så skal du nok også have et vis kørsels behov som 20-30km de fleste gange du starter den op, der ud over lider en del (alle) diesel af sod hvor hele indsugningsdelen / topstykke kokser til fordi EGR lukker varm udstødningsgas ind i indsugningen.
    Den kan ganske vist lukkes via software optimering hvilke jeg kraftig anbefaler hvis du skulle vælge diesel, men det er ikke lovligt.
    Ford fiesta kan også fås som diesel..
    Men er kørselsbehovet ikke til det så gå efter en benziner.


  • #44   13. dec 2016 Kan man få efter monteret fartpilot i sådan en ford fiesta?

  • #45   13. dec 2016 alt kan lade sig gøre, men fiesta er nok ikke den nemmest / billigst at få det efter monteret i, men ring til ford og få en pris

  • #48   13. dec 2016 Benjamin tror du jeg vil blive skuffet over sådan en aygo? skal beholde den i mindst 4år. smiley den har jo kun 4 sæder. men det os rigtig skal jo kun bruge den til mig selv smiley

  • #52   13. dec 2016 Christian ahr, mon ikke prisen har lidt med det at gøre også ? Hvis en 300C kostede det samme fra ny som en i10 ville jeg syntes det var en fantastisk bil til prisen. Men den kostede jo det samme som en ny 5 serie da den kom, eller en E klasse, og der kan den bare slet ikke være med...

    Du plejer da ellers sådan at sammenligne priser ??


  • #54   14. dec 2016 Myht Aygoen der bliver snakket om, så tror jeg ikke du kommer til at mangle kræfter. Den er altså ikke specielt langtsom. Min render fra 0-100 på 12 sekunder. Det er som en ganske almindelig familiebil med 100-110 hk.
    Jeg skiftede fra en Lexus med 155 hk over til en Camry med 188 hk og derfra direkte til en Aygo med 69 hk.

    Jeg har ikke fortrudt det et sekund, og jeg har på absolut intet tidspunkt manglet kræfter i den.

    Det f.eks. #49 skriver med at den ikke kan følge trafikken, det kan kun være skrevet af en mand der absolut intet ved om dem.
    Faktisk vil jeg sige at af Lexus, camry og Aygo, der er Aygoen uden tvivl den mest kvikke i bytrafikken. Faktisk kan man sidde og irretere sig over de tunder i deres store audi'er ikke får sig flyttet så man kan komme forbi.

    Du skal tage den for hvad den er, forventer du en kvik lille bybil, så bliver du ikke skuffet. Forventer du mere er det ikke den rette model for dig. Men du får ikke noget der er meget BEDRE rent kvalitetsmæssigt.

    Og igen, går du så meget op i acceleration og hastighed, så er spørgsmålet om du ikke skal se på en helt anden type bil, microbiler og minibiler er jo hovedsageligt for de der vil køre økonomisk, og man kan ikke få noget der kan det hele smiley

    Når det hele er sagt, så vil jeg dog indskyde at jeg ikke vil have en microbil som eneste bil, det bliver besværligt hvis man jævnligt skal bruge bagsædet. Vores kører som nr2 bil, hvilket den fungerer helt perfekt til, uanset om det er kort eller langt den skal afsted. Vi har en Auris Hybrid som primær bil.


  • #55   14. dec 2016 Tag en Opel Karl enjoy, 75 HK med 7" touchskærm til 5.000 ekstra.. 105.000 + levering den er klart bedre at køre end trillingerne og den mest "rigtige" bil på markedet. Ud og prøv, sikker på du vil give mig ret!

  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 23
    #56   14. dec 2016 Uanset hvad du køber, så er der noget der heder brugtvognspris, hvilke holder prisen bedst? Men der er jo også noget der heder køreglæde!! Prøv dig frem i hvilken befinder du dig bedst?
    Jeg kører med en Smart diesel til hverdag. og når vejret tillader det,, og der ikke er en sky i horisonten., ja så kører jeg med min 1939 Ford V8, Begge har køreglæde hver på sin måde. Det er dig der bestemmer du sider bag rattet.
    Hvilken bil er mest fejlfri? så har du den


  • #58   20. dec 2016 Jesper den ser ellers ok ud fra 0-100 den nye aygo?
    https://www.youtube.com/watch?v=18NshIRrP2M

    forventer bare en frisk lille by bil og ok bil til længere ture os. og som stadig kan følge trafikken på morter vejen med 130 smiley


  • #60   21. dec 2016 Altså igen, jeg manglet ikke kræfter i den. Men den kan selvfølgelig ikke sammenlignes med f.eks fords ecoboost, men det er så også en større bil, så det kan resten heller ikke.

  • #61   21. dec 2016 hvis du kan leve med en mikro bil så er Aygo nok i den bedste ende af skalaen, grunden til mit forslag var at Fiesta lige er en tand større og er lidt hurtigere end biler i mikro klassen, men den er jo også dyre.
    Ligegyldigt hvad du vælger så vil jeg anbefale dig at få bilen undervognsbehandlet med det samme, da der typisk ikke er gjort noget vider ud af det fra fabrikken i de helt billige biler.


  • #62   22. dec 2016 Hvis man kigger på mikrobil, så er acceleration, tophastighed, personlighed mv noget man har fravalgt på forhånd ??
    Man får en billig og økonomisk bil, ikke andet...


  • #64   22. dec 2016 Der er bare rigtig mange fejl på Up. Men de eb-folk der, de har rimelig meget hovedet oppe i røven på en vw smiley

  • #65   17. jan 2017 Det blev en Ny Citoren c1 sport smiley

  • ole R
    ole R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 23
    #68   18. jan 2017 Det ses jo så på økonomien, men mest den dag bilen skal sælges, så er Toyota mest værd.

  • #70   7. feb 2017 hvad for noget rust beskyttelse skal man vælge??

  • #71   7. feb 2017 Det vigtigste er nok nærmer hvem du får til af udføre arbejdet, er det 1kl. arbejde så tror jeg ikke der er den store forskel på om det er det ene eller andet.

  • #72   7. feb 2017 1kl arbejde?

  • #73   7. feb 2017 ....førsteklasses arbejde = lavet ordenligt

  • #74   7. feb 2017 super

Kommentér på:
Ny Mini bil best på market?

Annonce