{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.941 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19

"Tikkende" dyser kan høres (1.6 TDI CAYB) {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg står i den situation at jeg døjer med at kunne høre en tikken fra under/bag handskerummet. Min bil er en Ibiza 2011 med en 1.6 TDI motor med 90hk.

Jeg havde bilen nede ved brugtvognsforhandleren, jeg købte den af inden jul og han sagde med det samme han fik tur at det var dyserne, jeg kunne høre. Giver god mening da lyden kun er der når jeg accelerere eller holder farten på en lige vej. Ned ad bakke og i tomgang er der intet. I tomgang er der intet, fik jeg bare gasser op.

Han beholdt bilen og fik den undersøgt.

Han påstod så at "sådan lyder motoren bare". Han havde puttet noget additiv i, men det har jeg ikke kunne høre.
Jeg undrer mig dog også over, at man ikke kan finde links på nettet over andre der er blevet irriteret over det lige med denne motor.

Det er ikke en høj tikken (kan overdøves med musik) men nok til at irritere mig. Jeg er snart forbi de 6 måneder siden køb, så vil egentlig gerne vide hvad jeg skal gøre nu.

Skal jeg leve med at dyserne kan høres? Er der noget alvorligt galt, som skal fikses? Evt. En defekt dyse.

Jeg mener jo han skal betale da det har været der stort set siden jeg fik den. Jeg er lidt nervøs for at han forsøger at snyde mig.

Det er blevet værre i takt med kulden, så har overvejet om det kan være olien? Men kan vel lige så godt være i takt med at jeg har kørt med problemet.

Kan en defekt dyse ses via en fejlkodelæser?

Hvad gør jeg og hvordan forholder jeg mig?Hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Tikkende" dyser kan høres (1.6 TDI CAYB)
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #1   5. jan 2017 Ud og proevekoer een magen til og se om den siger det samme.
    Eller ind til Seat med den.

• #2   5. jan 2017 Når du siger at du kan høre noget fra handskerum siden af så tænker jeg måske at der er et remhjul eller lignende der måske kan snakke lidt ? Men ellers 1.6 larmer faktisk en del fra dyserne af. nye som brugte. Men dyse rensning kan nedsætte støj niveau.

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jun 2016

#3   5. jan 2017 Havde også selv tænkt på noget med noget rem. Men lyden bliver voldsommere i takt med acceleration og altså også i takt med forøget brændstofforbrug.

• #4   5. jan 2017 Han skal da ikke betale for noget der ikke er en fejl. Sådan lyder dyserne bare på de 1600 tdi´er!

• #5   5. jan 2017 hvis du har adgang til vcds tester kan du se korrektionsmængden på dyserne. De må max afvige 2.0 til 3.2 mener jeg det er cirka.
    Hvis der er en der afviger meget så få en mekaniker til at fortælle ved en udskrift eller lign af ham forhandleren står til at skal udskifte den.

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jun 2016

#6   5. jan 2017 Ja okay - synes bare lyden er ret høj, når den kan høres i kabinen.. Højere end den bør være vil jeg mene. Det virker også til, at den er højere nogle dage end andre.

• #7   6. jan 2017 jeg syntes du skal prøve en bil magen til, og evt. få en vurdering af et 3. parts værksted, gerne autoriseret smiley

• #8   6. jan 2017 De snakker ret meget dem der. Men jeg ville prøve at køre forbi et VW/Seat/Audi værksted og lige få dem til at lytte om det ikke godt nok er som det skal være

• #9   6. jan 2017 Jeg synes faktisk at kan huske at vores 2010 ibiza 1,6 tdi også snakkede under de samme forhold. Jeg kan huske at jeg undrede mig, men den gik ji fint og trak som den skulle, så jeg gjorde ikke mere ved det

• Shawi A
    Shawi A Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #11   26. feb 2017 Hej mikkel

Har du gjort noget ved "problemet" min af samme årgang gør det nemlig også?

Jeg er selvfølgelig spændt på at høre om det var dyser

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jun 2016

#13   26. feb 2017 Jeg havde den nede ved SEAT og de sagde det ikke var voldsomt nok til at man kunne forsvare at konkludere noget.

Så pt. lever jeg med det. Bilen kører som den skal, udover den irriterende lyd. Eneste råd jeg har fået var regelmæssig additiv - som i ved hver tredje tankning cirka.

• #14   26. feb 2017 Hej mikkel. Har selv lige købt en Polo 1600 tdi igår, den tikker også svagt fra dyserne. Så længe den går fint og på alle cylindre ved koldstart er der ikke noget at være nervøs for smiley

Her er et eksempel på defekte dyser, denne er ret slem :
    https://www.youtube.com/watch?v=hYcdZ572TSw

Kommentér på:
"Tikkende" dyser kan høres (1.6 TDI CAYB)

Annonce