"Tikkende" dyser kan høres (1.6 TDI CAYB) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg står i den situation at jeg døjer med at kunne høre en tikken fra under/bag handskerummet. Min bil er en Ibiza 2011 med en 1.6 TDI motor med 90hk.
Jeg havde bilen nede ved brugtvognsforhandleren, jeg købte den af inden jul og han sagde med det samme han fik tur at det var dyserne, jeg kunne høre. Giver god mening da lyden kun er der når jeg accelerere eller holder farten på en lige vej. Ned ad bakke og i tomgang er der intet. I tomgang er der intet, fik jeg bare gasser op.
Han beholdt bilen og fik den undersøgt.
Han påstod så at "sådan lyder motoren bare". Han havde puttet noget additiv i, men det har jeg ikke kunne høre.
Jeg undrer mig dog også over, at man ikke kan finde links på nettet over andre der er blevet irriteret over det lige med denne motor.
Det er ikke en høj tikken (kan overdøves med musik) men nok til at irritere mig. Jeg er snart forbi de 6 måneder siden køb, så vil egentlig gerne vide hvad jeg skal gøre nu.
Skal jeg leve med at dyserne kan høres? Er der noget alvorligt galt, som skal fikses? Evt. En defekt dyse.
Jeg mener jo han skal betale da det har været der stort set siden jeg fik den. Jeg er lidt nervøs for at han forsøger at snyde mig.
Det er blevet værre i takt med kulden, så har overvejet om det kan være olien? Men kan vel lige så godt være i takt med at jeg har kørt med problemet.
Kan en defekt dyse ses via en fejlkodelæser?
Hvad gør jeg og hvordan forholder jeg mig?Hjælp!
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
Eller ind til Seat med den.
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
jun 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
Hvis der er en der afviger meget så få en mekaniker til at fortælle ved en udskrift eller lign af ham forhandleren står til at skal udskifte den.
jun 2016
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 559
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.155
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
maj 2016
Følger: 1 Svar: 1
Har du gjort noget ved "problemet" min af samme årgang gør det nemlig også?
Jeg er selvfølgelig spændt på at høre om det var dyser
jun 2016
Så pt. lever jeg med det. Bilen kører som den skal, udover den irriterende lyd. Eneste råd jeg har fået var regelmæssig additiv - som i ved hver tredje tankning cirka.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Her er et eksempel på defekte dyser, denne er ret slem :
https://www.youtube.com/watch?v=hYcdZ572TSw
"Tikkende" dyser kan høres (1.6 TDI CAYB)