{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.044 visninger | Oprettet:

Tikkende dyser - gør det noget? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Mazda 6 2.0 diesel fra 05.

Den tikker fra motoren når man kører med lav belastning. Mazda har haft computeren på og siger at udover min EGR var lidt sodet til fejlede den intet, så de troede at det var fra en dyse at den tikkede.

Nu har den efterhånden fået så meget bell add, Lindemann osv uden at det har hjulpet.

Nu er spørgsmålet: Behøver jeg skifte dem så længe motoren kører fint (meget fint faktisk!) og det ikke bliver værre? Hvad er det værste der kan ske?

Det er vel pisse dyrt at få lavet så det gider jeg ikke lige bruge penge p nu synes jeg..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tikkende dyser - gør det noget?
  • #1   15. apr 2015 Hvis bilen kører som den skal er der ingen grund til at gøre mere ved det. Hvis det er en dyse der tikker og de er sikre på det, så kør til den giver op.

• #2   15. apr 2015 jamen den kører som en drøm og kører langt længere på literen end den nogensinde har gjort før. Men det er ikke sådan at motoren lige pludselig stiger af og hele motoren skal renoveres fordi ventilen sprang i luften eller sådan noget..?

• #4   15. apr 2015 Flammeskive? Det har jeg aldrig hørt om, men det vil jeg da lige prøve at få undersøgt så

• #6   15. apr 2015 René: Der er ikke kæde på min, den har rem. Og den blev skiftet for 6 måneder siden

• #8   15. apr 2015 Der er godt nok forskel på om en dyse tikker eller om en flammeskive er utæt. desuden hvis din flammeskive var utæt ville der nok ligge diesel oppe ved dysehullet.

Dysen kan sagtens være slidt, man kan på en tester se hvor meget en dyse korrigere og derved udelukke det ene eller det andet. Dog skal du ikke være bange for en total udskiftning af motoren, hvis noget vil dysen stå af.

HVIS DET ALTSÅ ER DEN?!

Kommentér på:
Tikkende dyser - gør det noget?

Annonce