{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.643 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 vs. 308 - (Brugte - Økonomi) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har fundet frem til at næste bil bliver en brugt 208 eller 308, der skal beholdes som udgangspunkt i 5+ år, og har det samme i udbetaling til alle biler, og prøvet at regne lidt på det.

Generelt:
Lån beregnet ved DIBA.dk
Samme udbetaling ved alle - 28.000 kr

Peugeot 308 1,6 HDi 92 Active 5d
136.600 kr / 27,8 km/l / 2180 kr.afgift
1.577 kr. /mdl. (Lånet)

Peugeot 208 1,6 BlueHDi 100 Active 5d
119.600 kr / 33.3 km/l / 260 kr.afgift
1.299 kr. /mdl. (Lånet)

Peugeot 208 1,6 e-HDi 92 Active 5d
79.700 kr / 26,3 km/l / 2120 kr.afgift
795 kr. /mdl. (Lånet)

Ser man på den "nye" kontra ældre 208 er prisforskellen 500 kr/måned alene i lånet, dog kommer der 2000 kr årligt sparet i afgift, samt lidt i diesel på den nye/dyre valg..

Peugeot 308 er det "dyrer" valg, men den ekstra plads er bestemt også lækker, og tænker at det måske kvalitets mæssigt er en bedre bil og derfor kan koste mindre i regninger?

Kom med jeres fordele og ulemper smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 vs. 308 - (Brugte - Økonomi)
  • #2   7. jan 2017 Service og forsikring kender jeg skam godt til smiley

    Kender kollegaer der har flere problemer med deres Golf VII til 400.000 end andre har med deres 150.000 kr Peugeot 208, så dårlige erfaringer kan altid findes uanset bil.


  • #3   7. jan 2017 Kan godt lide du har sat dig ind i bilerne, det skal du have ros for, i stedet for at søge blindt herinde.

    Men hvis du har børn osv. og skal bruge bilen en masse, så ville jeg nok tage 308'eren. Da jeg umiddelbart tænker 208 er på størrelse med en DS3 & C3, og hvis der skal sidde en høj person bagi, så sidder man ikke særligt behageligt.

    Så du må gøre om med dig selv om du vil betale ekstra for pladsen.


  • #4   7. jan 2017 Jeg kører måske med voksne på bagsædet 2 gange om året, og til børn er der ganske fin plads på bagsædet i en 208 efter at have testet.

    Rent køremæssigt syntes jeg dog den større 308 ligger bedre på vejen + det større bagage rum vil være en fordel - Så er det bare om det er de 500-700 kr hver måned ekstra værd.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   7. jan 2017 Aah nej,strudsen har trukket hovedet ud af sandet og er nu igen igang med at rakke ned paa x maerke biler i stedet for at komme med noget brugbart.
    Nu er det jo ikke alle mennesker der kun koeber bil efter antal fejl,ellers havde Christian jo selv koert Toyota smiley
    Erlidt svaert naar vi ikke kender bilernes alder km osv men ville nok sige at hvis du selv mener at have brug for den ekstra plads i en 308 maa det jo vaere bilen.
    De 1.6hdi motorer har et par boernesygdomme som der dog rimeligt nemt kan aendres og saa er de faktisk rigtig gode motorer.


  • #8   7. jan 2017 Her er lige alder / kilometer på dem:

    Peugeot 308 1,6 HDi 92 Active 5d
    2014 - 68.000 kr

    Peugeot 208 1,6 BlueHDi 100 Active 5d
    2015 - 29.000 km

    Peugeot 208 1,6 e-HDi 92 Active 5d
    2012 - 102.000 km

    #5: Seat Ibiza er ganske fin i st. udgaven, ellers bliver den for lille (Her er 208 en slat større) .... Ford Fiesta kører rigtig godt, og deres nye 1,0 motorer er virkelig gode, men kan ikke finde mig hjemme i kabinen må jeg indrømme, hvilket er ret vigtigt.


  • #10   7. jan 2017 Jeps, det kan jeg smiley - Har aldrig fundet mig tilpas i en ford, udover den helt nye Focus der dog er uden for mit budget - Specielt deres midterkonsol er jeg aldrig blevet venner med, men sådan er smag vel smiley

  • #12   7. jan 2017 Ville umiddelbart læne mig på de to øverste, hvis bagagerums pladsen tiltaler dig så skal det nok være 308.

    Men taler prisen højest, så ville en 208 være rigelig fin.
    Og hvis den bare minder lidt om DS3 ( kunne forstille DS3 er lidt hårdere) så kan man fint køre lange ture i den, uden at være ødelagt, har hvertfald uden problemer taget turen fra Herning til københavn.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #13   7. jan 2017 Christian,skal min bopael nu traekkes ind i diskutionen ?
    Synes nu at en 208 koerer godt,og 800 om maaneden er daelme ikke meget hvis den er stor nok til dit forbrug.


  • #14   7. jan 2017 Har kørt lange turer i alle biler jeg har haft overvejet, og ganske rigtigt at fx gearkasse på en 208 ikke er det mest præcise/faste der findes på markedet, men total set med udstyr, pris og specielt plads klarer den sig rigtigt godt.

    Den kommer 80% af tiden til at kører på ren landevej, fartpilot på og stort set ingen trafik.


  • #16   7. jan 2017 Hold jer nu til emnet, at der pludselig skal blandes en Camaro ind i diskutionen giver ingen mening eller hjælp til mig.

  • #17   7. jan 2017 Ja, gearkassen i de 1.6 er lidt slaskede, hvis man ikke får 6 gears versionen.

    Mener den 5 gears der er i 1.6 DS3 E-hdi, er den samme som ligger i en Berlingo, og det er sikkert også gældende for 208 1.6 og Partner.

    Ikke at jeg synes gerkassen er disideret dårlig, men den ligger ikke op til ræs smiley

    Men ja, gør op med dig selv hvor tit i bruger den ekstra plads 308'eren vil give, for man kan typisk finde en løsning hvis det omhandler enkelte dage smiley


  • #19   7. jan 2017 #18: Du tilføjer ikke noget nyt til din mening, eller brugbart til tråden - Ønsker du bare at komme ud med galle forbi man ikke er enig, så brug nationen tak.

  • #20   7. jan 2017 #18

    Hvis styretøjet er den samme i 208 som DS3 & C3, så synes jeg altså det ikke er så slasket som du beskriver.

    Til Henrik, tror de valg du har sat op, er super, det handler bare om du kan leve uden den ekstra plads, eller om den er vigtigt i jeres daglige færden. smiley


  • #22   7. jan 2017 Vores 208 pendler bil kører rigtig godt og komfortabelt, det eneste der er lidt trist er der er ret langt mellem gearene
    Synes den styrer godt og præcist men man skal lige blive venner med det lille rat
    Vi har en Allure og er super glad for CarPlay og det er næsten et must hvis du har iPhone smiley


  • #23   7. jan 2017 Den nyeste tiltaler mig bestemt også ... Den koster dog 40.000 kr mere for en små 3 år nyere bil der har trillet 70.000 km mindre.

    Over en 5 årig periode er den dog også 10k billigere alene i afgift, samt en mindre slat i diesel.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #24   7. jan 2017 Saa reelt 30.000kr mere for en 3 aar nyere bil,det ville nok tiltraekke mig en del...

  • #26   7. jan 2017 Hvis man ser på at det oftere er et gram billigere snakker vi nok nærmere reelt en forskel på 25.000 kr mellem en 2015 der har gået 30k og en 2012 der har gået 100k.

    Det os en slat i den klasse bil, men det skal da overvejes. Dog står den nyere også overfor et større værditab på den anden side


  • #27   7. jan 2017 Har du regnet på om det svare sig at privatlease en helt ny i stedet?

    Havde jeg selv gjort, hvis jeg overvejede helt ny i hvert tilfælde.


  • #29   7. jan 2017 At lease en 208 med service og forsikring koster ca 3k hver måned så helt sikkert lokkende og man ved en brugt bil kan være både godt og skidt efter hvor uheldig man er.

    En stor ulempe er dog fx anhænger træk koster en slat ved leasing, men kiggede jeg på en sprit ny 208 ville jeg have overvejet lessing kraftigt


  • #30   7. jan 2017 Hvis jeg købte en af de gamle modeller ville jeg nok investere i de nye lygter som jeg går ud fra er plug and play og så den nye HU med CarPlay smiley
    Skal have fundet ud af noget forstærker noget til vores da std lyden ikke er fantastisk, dog skulle selve enhederne være ret gode og en forstærker skulle hjælpe en del smiley


  • #31   7. jan 2017 Hvis jeg køber en brugt bil vil det ikke være for at bruge de sparet penge på nyt udstyr smiley ... kan den spille noget p3 er jeg tilfreds, hehe ....

    De sparet penge vil ryge direkte i huset eller ferier derimod


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #32   7. jan 2017 Med de aarstal,km og saa lille prisforskel ville jeg ikke betaenke mig et oejeblik.

  • #33   7. jan 2017 Ser man på bilklasser samt at den ene koster 80k er 25k samt et højere værditab nu en god del i procenter.

    Men der skal heller ikke mange værksteds besøg til inden det er spist op på den anden side.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #34   7. jan 2017 Nej en ny kobling og et par smaating saa er halvdelen vaek.Hvis oekonomien er til det ville jeg slet ikke vaere i tvivl.En 2015 bil er der vel ogsaa stadig garanti paa ?

  • #35   8. jan 2017 Helt korrekt, desto ældre bil så bliver chancerne for værksteds besøg også hurtigt højere, så det et gamble der skal vurderes nøje...

  • #36   8. jan 2017 Hvis jeg var dig havde jeg alt efter om du har en bil at køre i nu, og efter at have besluttet mig for hvilken én du vil have, altså en 208'er eller en 308'er..

    Hvis du beslutter dig for en 308'er, så ville jeg vente(budget mæssigt) til at man kan få en nyere med BlueHDi motor i stedet for, den "gamle" 92 Hk virker ikke nær så kvik.
    Derefter hvis du vælger en 208 så kører den rigtig godt med den
    nye BlueHDi men også ganske fint med den "gamle" e-HDi.. Nu når den nye alligevel er uden for garanti i år så havde jeg måske været tilbøjelig til at vælge den gamle også så sparer de penge, både nu, men også i værditab.. Den ene kommer sandsynligvis ikke til at fejle mere end den anden.. Begge motorer/ alle 3 biler fejler generelt ikke det store..


  • #37   8. jan 2017 Henrik.
    bar så du ved det så er km/l vildt overdrævet på dem du nævner, tror faktisk det var den 208 1.6 bluehdi som producenten selv testede til 49% mindre end den er opgivet til så regn ikke med mere end 20-22km/l
    ville aldrig selv købe fransk og skulle jeg endelig det så blev det Renault...


  • #38   8. jan 2017 Kan sagtens få min til at køre 30+ men med mig bag rattet kører jeg ca 25 ved frisk kørsel smiley Desuden er den noget mere økonomisk på vinterdæk end på sommerdæk

  • #39   8. jan 2017 Kender en der har en 208 BlueHDI og de gange jeg har haft lånt den har der ikke været problemer med at ramme 26 km/l eller over på landevej, men kører man 140 km/t ryger den hurtigt ned, præcis som alle andre biler med den størrelses motor stort set. -

    #36: Takker for svaret, bestemt fine tanker. Næste weekend skal jeg ud og teste en 308 eftersom at det er den jeg har mindst kørsel bag rattet ved, og specielt bagage rummet skal testes lidt mere af, inden jeg bestemmer mig for 208 kontra 308.


  • #40   8. jan 2017 Henrik Hvordan har du regnet dig frem til det ?
    For de udmeldinger om at den sagtens kan køre 26 til +30km/l svare ikke overens med test eller Peugeot egne udregninger hvor netop den faldt hel igennem, hvor netop 208 BlueHDI var opgivet til 49% mere pr. /L end den kunne... tror de kom frem til 21,?km/l så virker det meget underligt at man her ved frisk kørsel kan komme op på 25km/l smiley


  • #41   8. jan 2017 Det har været ved at fylde tanken og nulstille trip tæller, at ramme 25 kml eller over med 90 på landevej er fint mulig medmindre man er en klovn til øko kørsel.





  • #42   8. jan 2017 Se fx denne danske test,...

    https://m.youtube.com/watch?v=Tac3Yt3YM_Q


  • #43   8. jan 2017 Henrik det er fint, sku underligt at folkene bag mærket kom frem til helt andre tal, desværre kan man ikke rigtig bruger http://www.spritmonitor.de/ som opslag (nok fordi ingen Tysker gider køre Fransk)

  • #44   8. jan 2017 Mit snit mens jeg har haft bilen er 23,8 og når jeg kører hjem om natten kan jeg sagtens finde på at sætte fartpiloten på 160+ alt efter vejr og trafik, desuden kører jeg den ret frisk men hvis du ser på min profil har jeg målinger på over 100 km med 30+ km/l smiley

Kommentér på:
Peugeot 208 vs. 308 - (Brugte - Økonomi)

Annonce