{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 vs Peugeot 308 {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Jeg står i den situation at jeg har en Peugeot 208 (2014), som jo kører fint, men har fået muligheden for at købe en Peugeot 308 gennem familien til ca. 100.000 - 120.000 kr.

Jeg kører ca. 45 km om dagen i forbindelse med arbejde. Udover det bliver der ikke kørt særligt meget ekstra, men nok maks en længere tur i Danmark en enkelt gang om måneden.

Fakta om min Peugeot 208:
Benzin
Fra 2014
140.000km
Vægtafgift: 660 årligt
Forsikring: 4600 årligt
+ Den bruger for meget olie (jeg fylder selv på imellem service)
+ Overholdt service syn, og nysynet sidste år

Peugeot 308:
Diesel
4 år gammel (2018)
16.000km
+ Lige blevet synet

Jeg ved virkelig intet om biler, så beklager hvis noget af informationen er lidt mærkeligt formuleret.

Jeg er KUN interesseret i hvad der økonomisk kan betale sig, som i hvad der ville være billigst på sigt.

Er der nogen af jer skønne bil entusiaster som vil sige hvad de tror ville være billigst på sigt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 vs Peugeot 308
  • #1   30. jul 2022 208 er en dødssejler hvis det er 1.0 eller 1.2. de æder olie og tandremmen smuldre så 208 er en no go

    og diesel med de få km er ligeså stor en no go...



  • #2   30. jul 2022 Det forstår jeg ikke. Hvorfor er det et "no go" at den har kørt få kilometer? Og mit spørgsmål er hvad der bedst kan betale sig mellem de to valgmuligheder.

  • #3   30. jul 2022 #2

    jeg mener at have en dieselbil og køre 45 km om dagen er alt for lidt for en diesel bil...

    men set bort fra dine km. havde jeg til hver en tid taget 308'eren frem for 208eren, af de 2
    men så fåes 208'eren jo også som diesel


  • #4   30. jul 2022 Hvad mener du så alternativet er når begge valgmuligheder ikke dur?

  • #5   30. jul 2022 jeg skal ikke kloge mig på andre alternativer, der må du ud og prøve lidt smiley
    jeg sværger selv til peugeot og har haft det i 15år+ og står også og skal skifte min gamle ud, med en ny.
    men pug 1.0 eller 1.2 bliver ihvertfald en no go....



  • #6   30. jul 2022 PSA 3 cyl benzinmotor bruger olie og tandremmen smuldre fordi den kører i olie ...et no go iflg FDM.... PSA 4 cyl benzinmotor bruger også olie, men har kæde.... PSA 4 cyl dieselmotor er der ingen kendt fejl på, men skal køre langt for at opnå en temp så den kan regenere partikelfilteret...gør man ikke dette, stopper filteret og EGR ventilen i een uendelighed.

  • #7   31. jul 2022 Så hvad ville du vælge mellem de to valgmuligheder?

  • #8   31. jul 2022 ....ikke den 3 cyl motor. Den bruger rigtig meget olie og har en tandrem der dræber motoren. Dieselmotor skal jo bare tæskes på motorvejen for at holdes frisk. MEN de er jo ved at udfase diesel i alle byer, det er derfor biler uden partikelfilter er et no go. Jeg har selv en 308 VTI benzin kørt 188xxx km...som bruger 1 liter olie pr 1500 - 2000 km..... Hvad med at finde en helt anden bil ....uden alle de fejl

  • #9   1. aug 2022 308 med diesel motor er da det oplagte valg i forhold til den uduelige motor du har i din 208.

    Uanset km..

    Det er bare min mening. smiley


  • #10   1. aug 2022 Havde uden tvivl sparket den benzin bil afhelvede til og købt den diesel vogn.

  • #11   2. aug 2022 #8 Jens H "Hvad med at finde en helt anden bil ....uden alle de fejl"

    Ideen er jo at jeg kan få 308'eren betydeligt billigere end hvad den ellers havde kostet. Og jeg ved intet om biler, så det med at kigge på en ny er lidt en jungle + 208'eren kører jeg fint i, så har sådan set ikke behov for en ny bil.

    Det eneste der interesserer mig er hvad der økonomisk er billigst på sigt.


  • #12   2. aug 2022 Og for resten tak for svar til jer smiley

Kommentér på:
Peugeot 208 vs Peugeot 308

Annonce