{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.104 visninger | Oprettet:

Parkeringsafgift men med forkert adresse? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har fået en parkeringsafgift og har været i en diskussion med parkeringsselskabet. De mener at de har ret til at fastholde afgiften selvom at adressen er forkert på den. Den plads jeg holdt på og den anden plads de har har samme plads nummer, men ligger på forskellige veje. Og den plads der har adressen som der står på min afgift ligger på en anden vej.

Mener jo så at jeg er i min gode ret til at kræve afgiften ophævet da jeg jo netop IKKE holder på den parkeringsplads de påstår som jeg gør, qou at adressen ikke er den samme.

Men hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parkeringsafgift men med forkert adresse?
  • #2   16. jan 2017 Du kan jo dokumentere at du IKKE har parkeret på den vej de påstår, ergo er den ikke holdbar.
    Prøv at lad dem køre den videre og se hvad der sker smiley

• #3   16. jan 2017 Xpdite, det er også planen smiley

• #6   16. jan 2017 De har taget billeder af bilen og dem har jeg set. Og de billeder jeg har set, er ikke at den plads de siger jeg skulle have holdt på :). Jacob R, det er også det jeg ville mene, men ParkZone mener så noget andet.

• #8   16. jan 2017 Min kone fik annulleret en parkerings bøde da hendes elektroniske p-skive var løbet tør for strøm. Det skyldtes at vagten havde markeret det som "ingen p-skive på køretøjet" og den blev annulleret alene på bagrund af at der jo fysisk var en p-skive - den viste bare ikke noget. Så jeg tror sagtens at du kan få den annulleret alene på at den viser en forkert adresse.

• #9   16. jan 2017 Lyder til at det er værd at prøve at tage den i retten så smiley

• #10   16. jan 2017 Er der risikofrit at tage sagen i retten? Skal man ikke betale modpartens omkostninger hvis man taber?

• #11   16. jan 2017 Jeg har før fået en h pr de mente jeg havde holdt ulovligt på hospitalsvej på Frederiksberg.. Men jeg havde dog holdt ulovligt på Howitzvej på Frederiksberg.. Så hospitalsvej er en sidevej til.. Der er ca 300 meter imellem de to steder.. Jeg klagede og de fastholdte den og firmaet betalte bøden..

• #12   17. jan 2017 Rune N, det kan de så godt glemme alt om. Og man skal kun betale forholdvis,

• #13   17. jan 2017 Den vinder de ikke, en af min fars bekendte, blev blitzet i en byzone til 65 km/t Ish.

Men det tidspunkt der stod i fotoet var forkert, for der sad han i møde, og kunne dokumentere det, så han slap for bøden, selvom de kunne se det var hans bil og ham der kørte den.

Så tænker din sag er den samme, hvis du har dokumentationen i orden.

Held og lykke med sagen smiley

• Rio K
    Rio K Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #14   22. jan 2018 Hej Alle

Jeg låner tråderen og tilslutter mig. Jeg har også fået en kedelig parkeringsafgift minder meget om trådstarterens. Pga ingen ledige parkeringsbåse i min boligblokke valgte jeg at parkere udenfor (der er rigelige med pladser, uden at være til hindre for trafikken), det har folk i min boligblokke gjort i flere år, uden at få bøder, indtil denne nye parkeringsvagt kom til.

Han har skrevet vejnavnet rigtigt, men forkert gadenr., da jeg bor i blok 1-11 og på papiret står der 39-141 og 40-142. Det er hele 350 meter ved siden af. Jeg har gjort indsigelse, hvordan står jeg stillet. Trådstarten vil du ikke melde tilbage, når der er kommet mere nyt?

• #15   22. jan 2018 De endte med at true med at tage mig i retten for over et år siden og hørte ikke mere fra dem overhovedet.

• Rio K
    Rio K Tilmeldt:
    jan 2018

#16   22. jan 2018 Tak for tilbagemelding. Nå, men så skal jeg bare gøre det samme og håbe på det bedste. Skal nok melde tilbage, når der kommer mere nyt.

• Evina S
    Evina S Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   2. mar 2019 Hej,

jeg har samme problem med p vagt. de skrev forkert gadenavn på og de fastholde afgørelsen over p afgiften. kan man vinde noget hvis man fortsætter med klagen?

• #18   2. mar 2019 Hvis du har parkeret ulovligt og fået en bøde, så vær en mand og betale den.

Også selvom de har lavet en lille fejl.

PS tråden er over et år gammel.

• Rio K
    Rio K Tilmeldt:
    jan 2018

#19   2. mar 2019 #17

Hej

Min sag endte ligesom trådstarteren. Jeg skrev til dem, de fastholdte bøden, så jeg ignorerede dem. De sendte sagen videre til inkasso (som er deres søsterselskab), de truede mig med yderligere omkostninger, hvis jeg ikke betalte til tiden. Det sjove er, at da jeg modtog brevet, så var fristen kun 1-2 dage tilbage, selvom i brevet havde jeg 10 dage fra brevets dato. De gør det med vilje, så man bliver presset. Jeg ignorerede også dette brev. De solgte så min sag til et andet inkasso firma (Intrum). Intrum truede mig med retssag, hvis jeg ikke betalte til tiden. Dem ignorerede jeg også og har ikke hørt fra dem siden. Hvis du har en god sag, så skal du bare være kold i røven. Mange bliver bange og betaler. Nej du vinder ingen ting, men pøj pøj med det.

Kommentér på:
Parkeringsafgift men med forkert adresse?

Annonce