{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Hetz mod unge bilister. {{forumTopicSubject}}

Taget fra bilbasens nyhedsbrev skrevet af Mikkel Thomsager :

Unge har flere uheld end andre aldersgrupper. Det er skidt, men hvorfor er unges trafikuheld i sig selv mere urimelige end andres trafikuheld?

Jeg forsvarer ikke personer, der kører bil på en måde, så de er til fare for andre. Lov er lov og liv er liv - ikke mindst i trafikken, og sådan er det.
Men hvorfor er det en skandale, når en ung fartsynder er impliceret i et fatalt biluheld, mens det er synd for alle parter, hvis en ældre mand eller kvinde ikke overholder sin vigepligt med de samme fatale konsekvenser? Det synes jeg ikke er rimeligt, og det er i hvert fald ikke til gavn for trafiksikkerheden.

Forholdet blev udstillet i dagbladet B.T. fredag den 4. august. På forsiden slog avisen fast, at de to års fængsel, som en 20-årig bilist havde fået for et uheld med dødelig udgang var alt for lidt.
I samme avis omtales et andet trafikuheld hvor en bilist, der ikke overholdt sin vigepligt, forårsagede et fatalt trafikuheld ved at køre ud for hajtænder uden at se sig for. Men ifølge B.T. var det ikke en skandale, men synd for alle parter, inklusiv den familiefar, der var skyld i uheldet.
Begge uheld er tragiske, og for de efterladte er alle overvejelser om skyld og holdninger ligegyldige. Men for at forhindre lignende ulykker i fremtiden er det vigtigt, at man ikke bare bevidstløst hetzer mod unge bilister og kræver strengere straffe.

Respekten for menneskeliv må ikke være afhængig af alder.

Reagerer vi og dagbladene med forargelse over for unge men med medfølelse over for andre i samme situation, kan vi ikke forvente, at de unge skal respektere fællesskabet.

Egentlig har det ikke noget med trafik at gøre. Det er faktisk almindelig menneske-kundskab, at man skal give, hvad man gerne selv vil have. Respekt kræver respekt, uanset alder. Og det er ikke anderledes i trafikken.

Med sikre hilsner

Mikkel Thomsager


Syntes han har fat i noget af det rigtige her .....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hetz mod unge bilister.
  • #1   25. aug 2006 helt klart. Når man smider en ung hensynsløs chaufføri fængsel i 2 år skal man fandeme også være indstillet på at gøre det samme mod morfar. Men er de det de dobbeltmoralske fjolser!!!

  • #2   25. aug 2006 jeg vil da mene det er lige så læt at overholde sin vigepligt som det er at vide man kun må køre 80 i stedet for 120??

  • #3   25. aug 2006 vi kan da ikke respektere et samfund der pålægger os straffe ud fra alder og ikke selve gerningen. Morfar skal ind i fucking 2 år hvis jeg også skal.

  • #4   25. aug 2006 kan det ikke være lige meget om hvor mange ulykker de unge er indvolverede i?? hvis der sker en ulykke skal straffen da være ens uanset alder?? det er jo lige som det emnet går på ....

  • #5   25. aug 2006 og så sir jeg bingo til thomas

  • #7   25. aug 2006 Jamen hvis du kan overse noget så almindeligt som en vigepligt hvor sikker er du så at have kørende ude på vejene!

    og kan ikke se hvorfor lastbilchaufføre skal blandes ind i det her?
    hvis du tænker på dem der dræber cykelister ved højresving så prøv du at sæt dig op i en lastbil og se hvor meget udsyn de har....
    en almindelig familiefar i hans almindelige personbil kan SAGTENS se både til højre og venstre inden han køre ud fra en vej hvor han skal overholde sin vigepligt.


  • #8   25. aug 2006 altså... der jo en grund til det er i nyhederne

    bare definere ordet news på google det giver bla. dette svar new information of any kind

    nå men selvfølelig er det unger der topper i statistiker osv. en af grunden tror jeg er at unge ikke har råd til at købe så trafik sikre biler med bl.a ABS EPS osv. derfor tror jeg at de er med i flere uheld





  • #9   25. aug 2006 jepser S vi er vel enige om at nyere biler med div. hæjlpe midler til at køre er mere sikre end en bil der ikke har det, det er jo osse bevist at ældre biler bremser dårliger og genneralt har dårliger handling end nye biler,

  • #10   25. aug 2006 Nu kunne det måske ikke tænkes at en af grundene til at unge oftere er skyld i dødsulykker er at de ikke har råd til at køre i biler med ordenlig sikkerhed?

    tror nemlig ikke på at unge er disideret skyld i de fleste ulykker. jo flest med dødelig udgang men ikke nødvendigvis flest ulykker.

    det er da klart at brian der kommer susende i hans gammle knaldrustne corolla gti med 80kmt har større chance for at blive slået i hjel hvis han rammer en lygtepæl end hvis gammle ole i sin mercedes kommer ud for nøjagtigt det samme.


  • #12   25. aug 2006 lige præsist Thomas H

  • #13   25. aug 2006 og ja det er da klart at unge har mindre erfaring end dem der er 40-50 år ... men hvorfor er det så lige at det retfærdig gøre det når en meget erfaren bilist laver sådan en fejl som at overse en vigepligt?

  • #14   25. aug 2006 Jepser S

    det er jeg enig i ang straf ... syntes f.eks. osse det er dumt at en på 18 kun har 2 klip og en på 40 har 3 som standar det skulle vel osse være ens for alle ...


  • #15   25. aug 2006 der er jeg også enig jepser ... det er også det eneste jeg er ude i at straffen for diverse overtrædelser SKAL være ens uanset alder....

    syntes også at unge der køre vanvidskørsel og ender med at slå folk ihjel skal ind bag træmmer i rigtig lang tid.
    men det skulle en tilsvarende ældre person også.

    det er bare der jeg vil hen smiley


  • #16   25. aug 2006 Thomas H der har du helt ret... hvis en 40 årig gjorde det samme i sin toyota avensis som den 18 årige gjorde i sin ford sirrea så skal han jo selvfølelig osse havde 2 års fængesel

Kommentér på:
Hetz mod unge bilister.

Annonce