{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Citroen C5 V6 aut
  • #1   4. feb 2017 Hej... jeg har ejet 2 stk 406 v6er begge med den nyere 210hk motor (samme motor som i c5eren), sørg for at tandrem er skiftet da det er en af de dyrer ting på denne motor. Udstødningssystemet er også en ret pebret affære, så hvis det ser skidt ud, så ligger her store omk. og venter. Eneste problemer jeg havde var et motorophæng, og en enkelt tændspole. tændspolen var 400kr og motorophænget lidt over 1000kr. On off lyste motorselvdiagnose lampen, i den første peugeot, hvis jeg kørte for mange korte ture. En tilkokset føler på kat.... ved længere ture holdt lampen op igen - autogearet aner jeg intet om.

  • #2   4. feb 2017 Det er MEGET vigtigt med den tandrem - held og lykke

  • #3   4. feb 2017 Tandrem, og hvis den er med hydraulisk undervogn er det vigtigt at det virker, og den ikke hænger.

  • #4   4. feb 2017 Jeg havde holdt fingrene fra den...

  • #6   4. feb 2017 Løb for satan!!!!!!

  • #7   4. feb 2017 Hmm.. til 15.500 antager jeg det er den første årgang..

    Vi har haft alle C5'ere, og på den første, fik vi et problem med deres Hydrauliske undervogn, og hvis det er stationcar, så drillede åbningen af bagruden.
    Så tjek efter om undervognen er velholdt.

    Men min farmor havde en C5 Auto sedan, og hun var lykkelig over den.
    De havde ingen problemer med den.


  • #8   4. feb 2017 anden_ og Thomas F: Jeg har set på den og prøvekørt den, og den kører RIGTIG godt! undervognen virker som den skal, hæver og sænker uden problemer.
    Ingen rust i bunden eller karrossen og motoren spinder som en mis, uden nogen former for ventil tikken eller andre mislyde og gearkassen skifter problemfrit.
    Den har P-sensor, men kan det være grunden til, at den "hyler" konstant, når den er i R?
    Jeg får af vide i morgen, hvornår den sidst har fået tandrems skift, da sælger åbenbart har kontakt med den forrige ejer, som havde den fra 2005 og den er fra 2001, så ja det er første model.
    Den er nysynet, så den er jo nærmest et fund for de penge, hvis altså tandrem er i orden og det ikke betyder noget med den hylen


  • #9   4. feb 2017 Hmm... vi havde lidt el problemer i vores stationcar, men mener nu ikke vores hyllede hele tiden smiley

    Men ja, hylen kan man sagtens leve med, så kan man altid fejlfinde bagefter smiley

    Og ja, der er intet der slår den hydrauliske undervogn smiley

    (Når det virker)


  • #10   4. feb 2017 Den hyler også kun, når gearkassen er i bakgear, meeen det bliver altså irriterende i længden at skulle høre på smiley
    Den har el justerbare forsæder, aut nedblændelig bakspejl og telefon tilslutning som virker smiley overvejer seriøst at købe den, hvis tandremmen er i orden


  • #11   4. feb 2017 #5
    For at være ærlig kan jeh ikke huske det, men vi har haft 3 nu, alle med hydraulisk undervogn, hvoraf den ene døde - bilen blev af forsikringen erklæret totalskadet da det var for dyrt at skifte.
    Deraf ved jeg man lige skal være obs på dette.

    Da vi købte den tredje var vi også ude at kigge på en der ikke ville hæve og sænke, og der sprang vi over, da dette forekom på vores egen inden den helt døde i undervogn.
    Vi kiggede på en anden en også der var i bund, igen sprang vi over da vi har oplevet det før og det som sagt den gang var for dyrt ay reppe


  • #12   4. feb 2017 Kan man skifte undervognen/gaskuglerne, med en fast sænket undervogn??

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #13   5. feb 2017 Den hylen kommer måske af en defekt parkerings sensor.

  • #15   5. feb 2017 Volvo Benny: Hvad er VVT hjul?
    Udstødningen fejler intet og ej heller utæt, men de dyre ting burde heller ikke fejle noget, eftersom den trods alt er nysynet.

    Okay, så det er forholdsvis billigt at fixe?
    Hvordan skifter man sådan en og hvordan ved jeg, hvilken det er, der er defekt?

    Undervognen virker, både normal og i sport.
    Der er ikke lang ventetid før den reagere og hæver/sænker. Den står også helt lige, så den hælder ikke.
    Men drypperiet tjekkede jeg ikke efter for.

    Okay. Tja, det må man jo bare leve med på den model. Håndbremsen var i hvert fald også stram! Den kunne maks hives ét klik og den stod stille.

    Men alt i alt var den virkelig %&!$!+÷€ lækker at køre i smiley den bedste automatgears vogn jeg har prøvet indtil i hvert fald smiley


  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #17   5. feb 2017 Hvordan kontrollerer man at alle dæmperne er i orden? Er det ved at hæve den til max og se om den bliver utæt? Eller kan det ses/mærkes på andre måder?

  • #18   5. feb 2017 Volvo Benny: Aarh okay. Ja det er desværre lidt svært at tjekke efter inde under dækslet, men den tikkede på ingen måde!
    Den gik snor lige og jævnt i tomgang og trak rigtig godt


  • #19   5. feb 2017 Hvis den ik tikker og tandremmen er skiftet.. så tror jeg ik det er motoren du skal være bekymret for. Den er virkelig stærk og driftssikker. Men tror sgu ik du slipper med "kun" 10.000kr for et tandremsskift. Selv om den er nysynet så kan udst systemet godt være godt slidt og tæt på tærring. Kig på enden af bagpotten og hen langs under bilen

  • #20   5. feb 2017 Jeg vil vove den påstand at komplet udst system og tandremsskift løber op i over 25.000kr derfor jeg altid fandt nogle hvor sagerne var i orden, så jeg ik stod med kæmperegninger. Det betød også jeg flere gange kørte forgæves og måtte vende snuden hjem igen.. fordi bilen ikke levede op til nogle bestemte krav og dokumentation herfor

  • #21   5. feb 2017 Det afgørende bliver faktisk tandremmen. Skal den ikke skiftes foreløbig, så køber jeg den, ellers finder jeg en anden

  • #23   5. feb 2017 #22
    Fik et tilbud ved peugeot Hillerød på 10000 for skift på en HDI. Fandt et lille værksted der tog 3600 og så var der olie skift med også


  • #24   5. feb 2017 Noget af en forskel.. men du kan slet ik samligne med 3.0 v6eren. Den anden jeg havde, her havde forrige ejer lige fået skiftet tandremmen i flensburg for lidt over 8.000 bobs ....dette kunne dokumenteres

  • #26   5. feb 2017 Er det hurtigst/nemmest, at skifte tandremmen med motoren i eller ude af motorrummet?

  • #27   5. feb 2017 Motoren bliver i. Husker tydelig da jeg ledte efter min første 3.0er.. de var altid til salg når der lige var gået knap 5 år siden sidste tandremsskift og omkring km tallet hvor andet skift kom. Hver gang jeg skrev på dba ang tandrem så var der ingen respons på spørgsmålet. Det var jo svært for sælger dengang at kræve 40.000 for en bil der stod foran en stor regning... sjovt nok

  • #28   6. feb 2017 Min onkel der er PSA mand havde en med automat gear der gik i stykker. Husker ikke motoren. Tomatkassen blev renoveret for en mindre formue af gearkasse specialister, og alligevel blev det aldrig godt igen og bilen blev solgt for håndøre. Det var sgu et værre cirkus der næsten endte med et retssag. Den kørte ellers meget godt.

  • #29   6. feb 2017 Nå nu fik jeg svar på det med tandrem, og den blev sidst skiftet i 2012 ved 185.000 km og dags dato har den kørt 219.000, så der burde vist ikke være den store risiko smiley

  • #31   6. feb 2017 Det hedder 120.000km eller 5 år... ville personligt holde mig væk hvis sidste gang var i 2012.. det er jo godt 5 år fra i dag. Men det er jo en vurderingssag om man tør ta chancen på den klarer 2år mere... og så man syner igen og skyder bilen af i et 6-12.000kr salg. I min verden står den foran et skifte her i 2017

  • #32   6. feb 2017 En gammel v6er har fået smæk

  • #33   6. feb 2017 Så der er lang tid endnu, heldigvis

  • #35   6. feb 2017 Volvo Benny: Og det var en ældre herre som havde den, så den er højst sandsynligt ikke kørt specielt hårdt. Jeg tror den er god nok

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #36   6. feb 2017 Kender du den tidligere ejer?

  • #37   6. feb 2017 DisConFlubberated: Nej, men sælger har kontakt med forrige ejer, så derfor kunne han oplyse om det. Meen jeg kan ikke tro, at tandremmen skal skiftes, når den ikke engang har rundet 30 klik trods 5 år

  • #39   6. feb 2017 Beklager, min fejl smiley
    MEN, det er stadig meget få kilometer på den tandrem


  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #40   6. feb 2017 Det er nok det mest brugte sælgertrick på jordens overflade. Men nogle gange er det jo sandt, at det har været et ældre ægtepar/en ældre herre/dame der er forrige ejer.

  • #43   6. feb 2017 Kørt af pige eller nem at syne er sgu også tit brugt... tænker tit så syn da lortet og få lidt mere for bilen..

  • #44   6. feb 2017 Volvo Benny: Når du siger service papir, mener du så en regning eller faktura, som viser den har fået skiftet remmen?

  • #46   7. feb 2017 Volvo Benny: Okay, han har faktura på det

  • #47   7. feb 2017 Det med den konstante hylen når den er i R, kan også være trækket, hvis der er sådan et på.
    Min Mutter havde engang sådan en C5, og hvis de ikke pillede det aftagelige træk af, så hylte den smiley


  • #49   7. feb 2017 Er der så nogle som kender et godt sted på Sjælland, som ikke tager 10 for et tandrem skift?

  • #50   7. feb 2017 Kan varmt anbefale Allerød auto.
    Eller den lille mekaniker foran ros tov. Han er Citroën expert. Han redet min kollegas xantia. Han normale meninger sagde hydraulikken skulle laves for 7000kr. Ham ved ros tov sagde det kostede 500kr for en fejls søgning efter 15min kom han ud og sagde prisen var 750kr. Først blev min Kollega sur men da mekanikere. Sagde at bilen så virkede så var det en anden sag.


  • #51   7. feb 2017 #50
    Ham ved Ros Torv er også anbefalet her fra.
    Et familie medlem har fået lavet alt hendes Citroen hos ham, og altid med god service, og lave priser.


  • #52   8. feb 2017 Er det foran ros torv i Allerød vi snakker om?

  • #53   8. feb 2017 RO's. tov er i Roskilde

    Men der skulle ligge en Citroën expert i Allerød også men har aldrig set dem havde åbent


Kommentér på:
Køb af Citroen C5 V6 aut

Annonce