{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alfa 159
  • #1   19. feb 2017 Har ingen erfaring med bilen, men personligt synes jeg den er rigtig flot.

• #2   19. feb 2017 præcis, syntes også den er rigtig flot. har kun læst jeg skal være opmærksom på svinghjulet, ellers er de børnesygdomme 156 og forrige modeller fjernet da der har været tyskere indover bilen smiley

• #3   19. feb 2017 Synes da du skal købe den hvis det er sådan en du vil ha'. Nogle gange er det sgu dejligt at købe noget der ikke er så sikkert køb som en Passat.

• #4   19. feb 2017 Haha ja, true men økonomisk er det træls hvis der skal forventes reparationer hver 3 månede ??

• #5   19. feb 2017 Hvis det er med den 2.4 så er korte ture et No go. De kan virkelig ikke lide korte ture 30km+ som minimum til primær kørsel. Der ud over er det en utrolig kraftfuld motor som køre godt.

For broen er altid rusten og er altid grim. Grundet den elendige pulverlakering de fik fra fabrikken. Nogle få en ny hjem de få behandlet ordenligt eller få galvaniseret (kan være et helvede hvis den varmevrider sig og bladene til bøsninger osv kan blive ødelagt af da galvanisering fylder. Det dog ikke det værste hvis man finder et godt firma der kan lave det ordenligt. Mindes elektogalvanisering er en god løsning og så et godt lag maling der er modstandsdygtigt.
    Den deler platform med Opel og bagkaliberne har en tendens til at gå i stykke med håndbremsen ligesom de mange andre biler med håndbremsen i kalibreren. Man skal vinde sig til de forskelige boltmål nå man skruer. Det er ikke ligesom med VAG eller japanere hvor der er 1-2primære størrelser..

Men har du kørsels behovet så go go go
    En chip eller bare EGR off optimering kan være en rigtig god ide.

Hat en bekendt der renser EGR. Ved hver 15000km han siger det tager 1-1½time mere end alligevel service

• #6   19. feb 2017 har kigget på en der har gået 133xxx og ikke en diesel. en 2.2 jts, syntes umiddelbart det virker som en god bil fuldservicebog osv. Men tak for dit svar så der lidt og kigge efter smiley

• #7   19. feb 2017 skulle rigtige have købt en 159 i stedet for en fiesta, fortryder det lidt nu hehe

• #8   19. feb 2017 Du skal købe en Alfa med hjertet, ikke med hjernen.
    Du skal være ligeglad med de ekstra omsorgsdage den kræver, og du skal have råd til dem.

Du skal holde dig langt væk fra de billigste, og vælge den bedste i stedet.

Husker en stor tysk test med en kombination af flest fejl ved syn, og flest nedbrud på vejen, der lå Alfa 159 på sidstepladsen ud af 100 forskellige bilmodeller.

• #9   19. feb 2017 Og med en alfa skal du nemlig forvente reparationer hver 3. måned, eller oftere?..

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #10   19. feb 2017 Nej hver 3. time eller oftere !!!
    Sjovt at man altid hoerer disse paastande,men aldrig fra folk der har en saa de ved hvad de snakker om.
    Satme en flot bil,koeb med hjertet,ikke fedt hvis vi allesammen koerer i det samme.
    Med andre ord,glem bilgalleri,99% forumhelte der tror de maaske,engang,vistnok,kunne have,hoert et eller andet.
    Find et Alfa forum og faa Alfa ejeres bud paa hvad du skal holde oeje med smiley

• #11   19. feb 2017 Det er en utrolig lækker bil! Motoren er fantastisk og trækker som et godstog, en skøn pendler bil!
    Men ja, sørg for at find en som er vedligeholdt og ikke blot den billigeste.
    Du kan både være heldig og uheldig.
    Min 156 2.4 JTD 20V kørte fantastisk og jeg nåede da at køre ca 125.000 i den på de fem år jeg havde den.
    Der er måske biler som er mere holdbare, men man får en køreglæde uden sammenligning og utrolig meget bil for prisen.
    Alfa køber man fordi man forelsker sig i køreglæden og designet og så kommer det økonomiske i 2. række. For der er ingen tvivl om, at man kan finde biler, som er billigere i drift.
    Men jeg kan kun sige go for it. Du vil ikke fortryde det!

• #12   21. feb 2017 tak for alle jeres svar! jeg er gået videre og skal over og kigge på den inden længe. Er meget spændt smiley smiley

• #13   3. aug 2018 Har lige købt en helt magen til. For søren jeg er glad for jeg gjorde det. helt vildt fed at køre i og er super lækker med TI fælgende. jeg køre en del så købte 2,4 tjdm motoren. Har du fået købt?

• #14   3. aug 2018 Er vægt afgiften ikke ret høj på deres diesel? Mener ikke de er opgivet til at køre fandens langt på literen.

• #15   3. aug 2018 Hej. Giver 4000kr halvårlig.

• #16   6. aug 2018 8000kr årligt er sku også en udgift der skal regnes med i det totale budget.... Man skal alligevel køre nogle kilometer for at godt gøre for den høje vægtafgift...

• #17   6. aug 2018 #16
    Det ikke slemt. Det koster at køre bil. Og vil man havde en flot. Sporty diesel bil så betaler man gerne for det. Jeg betaler 5000 for min diesel bil men har ingen problemer med at skulle betale 12000 hvis det var den rigtige bil. Køreglæde kan ikke gøres op i penge og hellere betale 1000kr om måneden og hoppe ind i en Mercedes eller BMW med 250hk og og 500nm end 50kr om måneden og hoppe ind i en up! eller 108 og ralle rundt. Men jeg køre også 40.000km eller mere om året og sætter pris på det en bil kan tilbyde.

• #18   6. aug 2018 Sø-propel...Forstår godt din anskuelse, men ligger man på grænsen mellem om det kan betale sig at have benzin el diesel, havde jeg heller taget en benzin udgave.

• #19   6. aug 2018 Hvad der kan betale sig tænkte jeg ikke på da jeg købte den. Men den går ikke længere end 14 km på literen. Har fået den ned på 13 uden problemer;-)

Kommentér på:
Alfa 159

Annonce