{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.710 visninger | Oprettet:

Michael F
Michael F
Tilmeldt:
3. maj 2015
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42

Rustbeskyttelse, hvor ofte? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hvor ofte får I jeres bil rustbeskyttet?
Gør I det "så ofte" som virksomhederne foreskriver?
De plejer jo at skrive en dato i det klistermærke i forruden.

Jeg købte en ny bil i foråret 2015, og i følge PAVA skal den have en omgang i år igen. Men når man læser på nettet så kan man sagtens gå længere mellem beskyttelsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustbeskyttelse, hvor ofte?
  • #1   20. feb 2017 Jeg vil gi den en tur som forskrevet så er du helt sikker på at det holder.

  • #2   20. feb 2017 Min skal rustbeskyttes til foråret af min mekaniker, for jeg ved at han gør det korrekt og ordentligt til en god pris istedet for mange af de andre store centre der "skærer hjørner" for at spare penge.

  • #3   20. feb 2017 Det kommer jo an på om du skal overholde en garanti eller ej...

    Og så skal man altså spørge sig selv hvad formålet er med bilen og hvor længe man skal beholde den...


  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42
    #4   20. feb 2017 4000 kr hvert 2. år, er sgu ret meget synes jeg.
    Jeg går ikke ud fra at jeg skal have den samme bil i 10 år.


  • #5   20. feb 2017 vis du vil beholde bilen i 4 til 6 år og bytte den til de ny bil igen ved en forhandler så det spild af penge og få givet den igen men vil du beholde den 10+ så det kun godt at få den undervogn behandlet da bilen jo vil leve længer

  • #6   20. feb 2017 nu arbejder jeg som undervognsbehandler hos pava til dagligt og kan sige at de 2 første behandlinger er MEGET vigtige, da første lag ligger på et rent karosseri og derfor ikke holder helt lige så godt som nr 2 gør. dog vurdere vi hos pava undervognen uanset bil, hvor vi ser på hvordan har det bundet, sidder alt stadig osv. og hvis nu alt binder rigtig godt og det ikke er til at vaske af, så får den 3 års mærke og hvis det er til og vaske af så får den 2 år.

    kort og kontant : ønsker Du at din bil holder gensalgsværdi og forbliver rustfri, så undervognsbehandler du efter foreskrifterne.
    jeg har set utallige biler hvor folk har tænkt 2 eller 3 år er vel ligemeget... men der kan sagtens nå at opstå minimalt overfladerust og så er vi igang smiley


  • #7   20. feb 2017 Koster en efterbehandling virkelig ligeså meget som den første omgang??

  • #8   20. feb 2017 ja, eneste forskel på første og efterfølgende er, at i først behandling bore vi huller, ellers er det, det samme

  • #9   20. feb 2017 Og hvorfor er det at bilen skal massakreres med fucking huller. Kan i ikke bare gøre det uden?

  • #10   20. feb 2017 hvordan vil du hulrumme beskytte noget hvor du ikke kan komme til ??

  • #11   20. feb 2017 Min mekaniker kan åbenbart fint gøre det uden at bore huller.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #12   20. feb 2017 Der er lidt sorte propper hist og her, herregud?

  • #13   20. feb 2017 der er nogle centre som går op i ikke at bore huller, men kvaliteten af behandlingen er så også derefter. men okay små 10 mm huller som får en lille prop, dem er der ingen som ligger mærke til... og så er man 100% sikker på at bilen er sprøjtet ordentligt.

  • #14   20. feb 2017 Det er rent spild af penge at få ens bil undervognsbehandlet ! ! Fordi ! !
    smiley
    Jeg købte for første gang i mit liv en spritny bil, en Peugeot 306 2.0 HDI i 1999, og den skulle selvfølgelig undervognsbehandles lige med det samme og den blev efterfølgende undervognsbehandlet ca. hvert tredie år indtil gearkassen brød sammen ved 497.000 km.
    Jeg var så glad for den bil, og det var min mening egentlig, at den skulle have lov til at blive veteran sammen med mig.
    Men sådan skulle det ikke gå !
    Det ville koste 23.000 kr at få monteret en ny gearkasse. samtidig med at jeg kunne købe en tilsvarende bil for omkring 12.000 kr.
    Og jeg havde ikke selv overskud til at skifte gearkassen lige på det tidspunkt at den brød sammen.
    Derfor valgte vi at købe en nyere brugt bil.
    Jeg fik skide 3.000 kr for min gamle supervelholdte bil, og der blev overhovedet ikke skelet til undervognsbehandling eller udfyldt servicebog.
    Jeg vil aldrig nogensinde mere ofre de penge det koster at undervognsbehandle ens bil.
    Bilen kører da ligegodt hvad enten den er undervognsbehandlet eller ej.


  • #15   20. feb 2017 Jeg har godt nok fået behandlet min golf 2 og det er fordi at den skal holde mange år og den er rust fri så jeg har en billig bil. Kan godt se hvis det er en man ikke vil beholde mere end 3 til 6 år at det ikke kan svare sig.

  • #16   20. feb 2017 Ja, utroligt man ikke kan få mere for en 18 år gammel Peugeot, med defekt gearkasse og 500.000 på tælleren...

  • #17   20. feb 2017 Tja, forstår ikke man tænker alt for meget økonomi ind i det med biler, for det er da den ringeste investering alligevel smiley Så skal det da lige være fordi det er en gammel veteran eller bil som kun bliver mere værd med tiden smiley



  • #18   20. feb 2017 Ja men må sige det omvendt ang veteranbiler jeg har haft der har jeg altid bandet over at pille og slibe skrabe alt undervogn behandling af igen da det skal være helt rene og se ud som ny men på den anden siden hade de ikke fået undervogns behandling så skulle jeg sikker have lavet mere rust ind det jeg har gjort ved dem så både godt og ondt smiley

Kommentér på:
Rustbeskyttelse, hvor ofte?

Annonce