{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexleasing moms?
  • #1   28. feb 2017 Godt spørgsmål.. Men da det er en vare der handles i Danmark er der nok moms på, ellers ville det være skævt.. Det er jo stadig en vare selvom der ikke er betalt afgift.

• #2   28. feb 2017 Det mener jeg ikke, er tilfældet. Hvorfor er det relevant for dig? smiley
    (jeg mener bare... Det påvirker ikke dit eventuelle tilbud)

• #3   28. feb 2017 Jo det er faktisk relevant smiley
    Vil bare vide om når man ska regne prisen ud
    Er det så bilens nettopris i Tyskland (uden moms)
    Så henter man den til dk og betaler den månedlige betaling plus moms
    Men når leasingperioden er slut så er bilens værdi også uden moms
    Så jeg tænker man betaler ik den moms

• #4   28. feb 2017 Du kan ikke købe den uden at betale moms, når leasingperioden er slut. Så nej, det eneste du skal forholde dig til, er, om udbetalingen og den månedlige ydelse er for dyr eller billig - ikke hvordan selskabets momsregnskab ser ud smiley

• #5   28. feb 2017 En bil uden afgift (fra f.eks. Tyskland) der skal flexleases i DK må godt være uden moms. Der er nemlig moms på leasingydelsen.

• #6   28. feb 2017 Ja, men det gælder vel, uanset om den er tysk eller dansk, Rune? smiley

Og moms ved salg må man fortsat ikke kunne snige sig uden om.

• #7   28. feb 2017 Hvorfor er det fedt at køre rundt og ligne noget man ikke er, i en bil man ikke har råd til og er nødt til at låne/lease? xD

• #8   28. feb 2017 Man har da netop råd til bilen, hvis man kan lease den. Med mindre man ikke kan betale ydelserne, naturligvis.

• #9   28. feb 2017 Hvis man vil køre i hurtige biler, så skulle man have hørt efter i skolen.
    Smag og behag, men jeg kan bedst lide at vide at jeg kører i MIN bil og ikke en eller andens. smiley

• #10   28. feb 2017 Haha! Voldsom generalisering alligevel... Tror da ikke, at mange leasingselskaber ville overleve, hvis ingen af deres kunder kunne betale smiley

Nå men så har man vel i din verden heller ikke råd til at flytte hjemmefra, hvis man kun kan bo til leje? smiley

• #11   28. feb 2017 Ikke helt det samme, du skal jo bo i et eller andet og ikke alle vil sælge.
    Tværtimod kan alle biler købes, hvis man har pengene. smiley
    Hvis folk kan lide at køre i andres folks biler, og alligevel blive grint af hele vejen ned til banken blander jeg mig ikke i.
    Det er bare penge lige ud af vinduet, lidt ligesom en lejelejlighed smiley

• #12   28. feb 2017 Alle har mulighed for at købe en lejlighed - hvis man ser bort fra spørgsmålet om pengene til købet. Så dine egne argumenter rammer dig lige i røven smiley

• #13   28. feb 2017 Hvordan vil du købe en hel boligblok midt i københavn? Prøv lige at overbevis kommunen/boligselskab alt efter ejer om at alle skal smides ud og du kører kortet igennem og beholder det hele, så det tror jeg vidst ikke lige smiley

• #14   28. feb 2017 Hvem siger, man skal købe en hel boligblok? Man kan da bare købe en enkelt lejlighed.

• #15   28. feb 2017 Igen det er ikke alle steder man kan det, kan jeg forsikre dig om.
    Smag og behag, jeg skal bare ikke leve mit liv på lånte ting smiley

• #16   28. feb 2017 Så du vil aldrig købe hus/lejlighed, før du kan købe kontant? Og har du aldrig boet til leje? Hmm... Ja ja, hvis du kan svare ærligt nej til begge dele, så tror jeg da på, du til fulde lever efter det. Hvis ikke, så er dine argumenter lidt skyllet ud i lokummet.

Du skal i øvrigt have lov til at mene, som du vil. Jeg har såmænd heller aldrig leaset en bil, men jeg kan godt forstå nogle af dem, der gør det.

• #18   28. feb 2017 En bil kan være en lige så stor nødvendighed.

Har du slet ikke lånt noget til din ejerlejlighed på noget tidspunkt? End ikke et lille banklån, realkreditlån eller lignende? Og agter du også at købe dit kommende hus kontant?

• #19   28. feb 2017 Diskussionen er irrelevant.
    Hvis du vil leve dit liv i gæld til andre mennesker og lånte biler, så giv du den bare gas smiley
    Hvorfor er det vigtigere at du leaser dig til en bil du ikke kan købe selv, istedet for en polo til 5000kr som du har råd til f.eks.? de kører dig begge fra a til b?

• #20   28. feb 2017 Det tager jeg som et rungende og klart svar på, at du altså HAR lånt til lejligheden og ikke har tænkt dig at købe kontant smiley

Tak fordi du understregede min pointe så klart.

• #22   28. feb 2017 Hvis du kan bevise det, så tror jeg på dig. Hvis ikke er der god grund til at tro, det ikke heeeelt passer, hvad du skriver smiley

Du behøver ikke at gøre det. Jeg presser dig ikke til noget. Jeg tror bare ikke på, at du selv lever efter det i sidste ende.

• #23   28. feb 2017 Jeg er da ligeglad om du tror på mig eller aj, det er dig der har ondt i røven siden du sammenligner alt muligt der er irrelevant for leasede biler.
    Firkantet sagt det jeg vil frem til, så er at der er nogen mennesker der lever af at betaler for en bil der ikke er, og aldrig bliver din. f.eks. en bil til 5000kr kører dig stadig rundt, forskellen er at det er DIN. at du vil kører i en Stor Audi eller Mercedes som du er fuldstændig ligeglad med om en anden mand ejer er et personligt behov for et eller andet.
    Husk at jeg ikke har sagt hvad der er "det rigtige" at gøre, jeg ved bare hvordan jeg selv vil leve mit liv. smiley

• #24   28. feb 2017 Du har allerede understreget min pointe, så jeg har ikke behov for mere end det smiley

Men jeg skylder såmænd heller ikke selv en krone i banken på hverken mine to biler eller mit hus. Jeg har ikke ondt i røven over noget - jeg prøver bare på at overbevise folk som dig om, at din holdning er forkert. Ikke din holdning til, om det er smart at lease eller ej, men din holdning til, at man ikke har råd til bilen, hvis man gør det.

• #25   28. feb 2017 Hvilken pointe er understreget?
    Leaser du den er det jo ikke din, du skal aflevere den tilbage og du får ikke en krone.
    Er min holdning forkert fordi jeg vil have mine ting i mit navn? xD

• #26   28. feb 2017 Hvis du vil diskutere videre, kan du jo starte med at læse hele mit indlæg smiley

Du har hjulpet mig gennem dine tidligere indlæg til at bekræfte, det var noget vås du skrev om, at man ikke HAR RÅD til bilen, hvis man leaser den. Det var det, der var hele min pointe.

• #27   28. feb 2017 Koster en bil 500.000kr, så har du råd til den når du har 500.000kr
    Leaser du en bil, så har du råd til at lease den, ikke købe bilen da bilens pris er 500.000kr.
    Det er da logik? smiley

• #28   28. feb 2017 Det er det ikke, nej. Man har råd til en bil til 500.000 kr., hvis man kan købe den kontant ELLER betale de månedlige ydelser. Det samme gælder leasingydelserne. Sådan er verden nu en gang indrettet smiley

• #29   28. feb 2017 Så vidt jeg ved kan du f.eks ikke gå ud og sælge en bil du skal aflevere tilbage og så er det heller ikke dit navn der står på reg. attesten smiley

• #30   28. feb 2017 Hvad har det med at gøre, hvorvidt man har råd?

• #31   28. feb 2017 Hvorfor leaser du den istedet for at købe den? Fordi ikke alle mennesker står med pengene.
    Derved har du ikke råd til at købe den, men råd til at lease den og aflevere den tilbage når leasing aftalen ophører, og derfor bliver den ikke din på papiret.
    Jeg tror at vi mere eller mindre har snakket forbi hinanden smiley

• #32   28. feb 2017 Man har jo råd, hvis man ellers kan betale ydelserne. Det kan man ikke rigtigt modargumentere...

Det er ikke relevant at tale om, hvem der ejer den på papiret, når man snakker om at have råd.

• #33   28. feb 2017 Til at køre i for en periode men ikke eje, ja.

• #34   28. feb 2017 Man kan eje for mere eller mindre samme pris - så jo, man kan i princippet også eje, hvis man har lyst til det.

• #35   28. feb 2017 Så skal du afbetale bilen, hvor det så bliver et bilkøb istedet for leasing af den?

• #36   28. feb 2017 Årh, endnu en der "aldrig har lånt en krone og altid købt ALT kontant".. Må fandme være et kedeligt liv..

Så det du siger er at da jeg købte en bil til 250000 som 20 årig, hvor jeg havde 50000 i udbetaling - og der ikke var pant i bilen - så var det ikke min og jeg havde ikke råd til den? Kom nu lidt dummere..

• #37   28. feb 2017 Jeg snakker specifikt leasing biler, ikke afbetaling af den, så nej

• #38   28. feb 2017 Du snakkede om AT HAVE RÅD. Det var jo det, du startede med at sige. Har man råd til at lease, har man også råd til at købe den finansieret. Der er ingen forskel.

• rex c
    rex c Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 130
    #39   28. feb 2017 Larting ...
    der findes dem der vælger at lease en bil selvom de sagtens kunne købe den kontant ...
    enten fordi de ved at de efter 24/36 mdr er træt af den model og vil prøve noget andet ...
    fordi de ved leasing kender deres udgifter og ikke skal spekulere i et ubekendt værditab ved salg af en købt bil .... eller også vil de ikke binde for mange midler i en bil da de kan få dem til at yngle på anden vis ...

• #40   1. mar 2017 Hvad så
    Er der moms på eller ikke? smiley

• #41   1. mar 2017 Jeg tror der er noget du ikke helt fanger.. En bil købt brugt i Tyskland som føres til Danmark skal der ikke betales moms af.. Forstået på den måde at der jo er moms på bilen, og Tyskland og DK er EU-lande. Så ja der er moms i bilen.

Hvis du selv importerer en bil du vil betale afgift af så betaler du jo heller ikke moms når den kommer fra tyskland - da momsen er betalt en gang i det land.

Så ja der er moms på bilen. Og som allerede skrevet, så er det irrelevant i bund og grund - flexleasing selskabet sætter prisen for hvad du skal give - du kan tage i mod det tilbud de har eller lade være.

Er du erhversdrivende og erhvervs-flexer kan du jo så fratrække momsen de har på den månedlige ydelse, men som privat har det ingen betydning.

• #42   1. mar 2017 Når selskabet køber en bil i Tyskland, kan momsen trækkes ud igen. Så jeg vil fortsat mene, at bilerne i selskabet er uden moms. Det har dog som sagt ingen relevans, med mindre man er i gang med at starte sit eget leasingselskab smiley

• #43   2. mar 2017 Tak Bay!!

det var meget simpelt
    det er jo ikke alt jeg vil fortælle herinde, men ville blot have svar på det enkelte spørgsmål smiley

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #44   11. apr 2017 Når leasingselskabet køber bilen, betaler de dansk moms af bilen uden afgift, som de så igen får refunderet i momsangivelsen, men da det er leasingselskabet (en virksomhed) der ejer bilen, mens du blot leaser den, så vil den efter endt leasing kunne sælges videre uden moms.

Dog er bilen momsdød fra Tyskland, altså kan den ikke købes netto, så er bilen for altid inkl. tysk moms. Og der skal i dette tilfælde kun opkræves moms på leasingydelsen og udbetaling. Når bilen så skal videresælges er den så inkl. tysk moms (19%).

Kommentér på:
Flexleasing moms?

Annonce