{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexleasing
  • #1   9. aug 2018 Efter end leasing sælger selskabet bilen, enten til en forhandler eller på auktion

    Nogle kræver du anviser en køber, og andre gør det for dig. Det afhænger af selskabet du leaser igennem

    Det er kun ganske få der tillader du køber bilen

    De forventer og få 65.000 kr for den, får de eksempelvis kun 50.000 kr skal du så betale differencen på de 15.000 kr

    Så sørg for restværdien er realistisk, og hellere for lav faktisk


  • #2   9. aug 2018 Der skal som oftest anvises en køber med CVR-nr., der vil give pågældende pris for bilen. Men måske du kan få lov til at købe den selv, hvis du spørger pænt. Det betyder i så fald, at du nok kan købe den for 65.000 kr. + moms. Den vil så stadigt være uden afgift.

  • #3   9. aug 2018 "Jeg tænker på af lease en Mercedes som har en udbetaling på 20.000 kr og har en restværdi på 65.000 ex moms "

    Kan det overhovedet betale sig at flexe en bil med så lav slutværdi?


  • #4   9. aug 2018 #3
    Det kan man på ingen måde svare på, før man kender den månedlige betaling. Men det mest sandsynlige gæt er nej...


  • #5   9. aug 2018 der er jo delte meninger omkring flexleasing eller leasing generelt. Nogle vil kun lease, andre kan slet ikke se ideen i det

    ud fra restværdien, så virker det til og være en bil til små 150.000 kr hvis den var med fuld dansk afgift.

    du skal betale 20.000 kr i første gangs ydelse, og så en månedlig ydelse.

    dertil indestår du for den omtalte restværdi

    så du kan altså hurtigt ved et lidt skidt salg stå med en udgift på 50.000 kr for 12 mdrs leasing. Eller omkring 1/3 af bilens pris hvis du skulle købe en tilsvarende

    som leasing tager står du stadig med udgifter til forsikring, ejerafgift, dæk og den slags. Og i nogle tilfælde står du også for reparationer og vedligehold

    så sæt dig nu virkelig godt ind i tingene, der er mange faldgrupper som folk desværre overser og tror de har lavet en rigtig god aftale.


  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    sep 2007

    Emner: 5 Svar: 14
    #6   1. sep 2018 Tror med leasing gælder det om at finde det rigtige tilbud, ligesom man skal når man køber bilen.

    Vælger man flexleasing og skal sammenligne de forskellige tilbud skal man

    1) udbetaling + (mdr ydelse x 12 mdr) + restværdi. Så har du den reelle omkostningen.

    2) når du har ovenstående tal skal du ligesom ved køb sammenligne de forskellige bilers udstyr og stand, holde det op imod priserne. Vil man betale lidt extra for læder og navi f.eks.

    3) Når man har lavet de to ovenstående ting og stadig er klar på leasing, så skal man bede om alle de små ting. Gratis hjælp til videresalget efter endt 12 mdr. (Auktion eller gør de et stykke arbejde)
    Kontraktforlængelse, hvad koster det? Debitorskifte, hvis du overdrager kontrakten til en kammerat, hvad koster det?

    Der er ligesom med køb af biler, 1.000vis af kloge mennesker når det gælder leasing. Gør det som du følger dig tryg med. Husk leasing er IKKE en genvej til gratis bil og ligesom når du køber en bil... så taber man næsten altid penge på biler.



  • #7   25. okt 2018 Hvis du har modtaget et flexleasing tilbud, så vil der ikke være afgift eller moms i din restværdi, grundet at forhandleren køber bilen hjem fra udlandet, hvor der ikke er blevet betalt dansk registreringsafgift.

    Når din leasing periode er slut, så er det dig som privatperson, som hæfter for restværdien og her har du muligheden for enten at købe bilen fri det vil sige restværdi + afgift + moms = købesummen, eller forlænge din aftale yderligere, eller du kan finde en tredje part, som vil overtage din flexleasing bil på en ny aftale.

    Du kan læse mere inde på www.team-leasing.dk


  • #8   25. okt 2018 "restværdi + afgift + moms = købesummen"

    Hvis jeg vil købe en flexleaset bil fri for restværdien efter endt flexleasingperiode, så er jeg jo ikke tvunget betale afgiften.

    Derudover hvis man som privat har flexet bilen så er momsen jo med i alle de priser man har fået fra dag 1 hvis ellers selskaberne vil overholde reglerne selvom det ud fra annoncer ser ud til at de ofte har svært ved det.

    Og hvorfor vil der ikke være moms i friværdien? Hvis bilen er hentet i Tyskland så er momsen jo betalt i et EU-land i forvejen.

    Nogle gange bliver udtrykket "Uden moms" brugt lidt for kreativt.


  • #9   25. okt 2018 Hvis bilen bliver hentet i Tyskland, bliver momsen som oftest trukket ud af importfirmaet. Der er dermed ikke betalt moms.

  • #10   25. okt 2018 Bay: Enig - men derfor skal du jo stadig oplyse den private forbruger om prisen Inkl. moms.

  • #11   25. okt 2018 Mit indlæg var også kun et svar på dit ene indspark om, at der var betalt moms i et andet EU-land.

  • #12   25. okt 2018 Det er fordi mit hoved var i de tilfælde hvor en privat selv køber bilen i Tyskland, sælger den til Flex Selskab og køber tilbage igen. Der tvivler jeg på at momsen bliver revet ud for 6 måneder sommerkørsel - men jeg kan da tage fejl.

  • #13   25. okt 2018 I sådanne tilfælde vil momsen ikke blive hevet ud, nej. Men så vil man så også have en bil MED moms efter leasingperioden, så man ikke har "tabt" momsen.

Kommentér på:
Flexleasing

Annonce