{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.013 visninger | Oprettet:

Anbefaling af en god rustomdanner {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har en bil der er ca. 10 år gammel, og som egentlig generelt set er rustfri i bunden.

Der er imidlertid en smule rust i begge forskærmene, og mere specifikt de nederste 6-8 centimeter i skærmen lige bagved hjulet. Dette skyldes nok, at jeg kører med brede dæk på bilen og bor for enden af en LANG grusvej. Så der bliver jo smidt noget løst grus op dagligt på dette nederste stykke af skærmen. Og når først der er slået bare et lille hul, så går det hurtigt med rusten.

Henset til, at bilen har kørt 300.000 km og er 10 år gammel, er jeg for nærig til at køre bilen til maleren og få malet begge forskærme smiley

Sidste sommer gik jeg så selv i gang med at udbedre rusten. Jeg startede med at slibe rusten væk. Helt ind til "pladen". Herefter brugte jeg så denne rustomdanner fra Biltema:

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Rustbeskyttelse/Rustader-2000017147/

som angiveligt også kan bruges som grunder. Og afslutningsvis malede jeg med original farve.

Desværre må jeg konstatere, nu kun ca. 9 måneder senere, at området ligner lort igen med synlig rust smiley

Jeg ved udmærket godt, at det ikke på nogen måde bliver så perfekt når jeg selv laver det, som når jeg kører til en maler, men jeg troede dog realistisk set det ville holde længere end det gjorde.

Når det bliver lidt varmere i vejret vil jeg selv i gang igen, men det bliver dog ikke med Biltemas rustomdanner denne gang.

Jeg har hørt, at et produkt der hedder "Fertan" skulle være godt.

http://www.billigbilpleje.dk/pi/Fertan-Rustomdanner-250-ml_2632536_162054.aspx

Er der nogen der kender det og kan sige om det virker godt eller ikke?

Eller har i andre bud på gode rustomdannere?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af en god rustomdanner
Kommentér på:
Anbefaling af en god rustomdanner

Annonce