{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.4 TSI erfaringer
  • #1   16. mar 2017 Jeg har haft en i et år cirka og har kørt 15-17000km i den. Den har kørt 151000km og synes det er en god motor den er ok frisk, men klare kun en 13-14 km pr liter. Det er langt fra alle der har problem med kæden. Jeg har snakket med en masse vw forhandler inden jeg købte bilen. Jeg fik en god snak med en af dem der sagde at selve kæden har man købt hos en 15-18 leverandører. Det har været hos en af leverandørene der har været et problem. Men der er flere tegn på at der er noget galt med kæden. Det kommer ikke bare fra den ene dag til den anden. Når motoren er kold og du starter den, så larmer den helt vildt de første 30-60 sek. Den trækker ikke jævnt og motor lampen vil højst sandsynligt lyse op inden den er helt gal. Jeg fik tilbudt at jeg kunne kigge fordi og få målt min kæde. De eneste der var er at de skal beholde den en dag, da motoren og kæden skal være kold når man måler. Hvis bilen føles frisk og ikke slidt så vil jeg ikke vælge den fra pga kæden.. Og det ikke bare noget jeg siger, jeg har selv gjort det hehe

  • #4   16. mar 2017 En bekendt har en 2009 Skoda Octavia 1.4 TSI. Den har nu kørt 78.000 km og har aldrig fejlet noget. Er rimelig frisk og kører godt, dog kører den ikke mere end de 12-13 km/l.

  • #5   17. mar 2017 Brændstofforbruget afhænger vel også af hvordan ens kørestil er.. Ibo interessant lige at høre det med kæden for det er det eneste jeg umiddelbart har hørt skulle være et problem.

  • #6   17. mar 2017 Ved bykørsel kan den gå under 10 km/l, ved længere ture på landevej kan den klare 15-16 km/l. Dog er dette 1.4 TSI 122 hk, de nye/nyere med 140 og 150 hk går noget længere på literen.

  • #7   17. mar 2017 Har nummer 2 1,4 TSI, første med 122 HK og nu en med 150 HK.
    Det er en dejlig motor der kører skønt og lydløst.

    Man pga. trækkraften fra turboen fornemmelsen i man kører i en bil med en del mere heste .... indtil man så sparker til den, så render den hurtigt ud.


  • #8   17. mar 2017 Jeg havde en Octavia 1.4tsi dsg fra 2016 kørte 27000 km på 9 mdr. Bilen i sig selv var ikke skuffende, men det var Smc biler derimod, det var afvisende for alle problemer der var med bilen. Xenonlygter som duggede mere end 2/3dele af glasset ville de ikke gøre noget ved, motoren drak ikke, som en grøndlænder drikker øl. 5 gange påfyld af olje, på 15000 km ca 1 ltr hvergang, en radio hvor USB stikket gik i stykker, (det blev udbedret) dårlig samling mellem venstre forskærm og
    kølerhjelm, ca 0,5 cm forskel i højre og venstre side. Kølevandets frysepunkt, på -19 mente de var godt nok. Sidst men ikke mindst en dsg gearkasse som begyndte at give bog kraftige ryk ved kickdown, det anså man ikke som et problem heller. Problemet var jeg havde betalt for en 4 års service og reparations aftale, den kunne man ikke komme ud af, ellers var det jo bare at skifte værksted. Alt i alt en meget uheldig bil og det værste værksted jeg har oplevet. Kommer nok aldrig til at køre i wv's produkter igen. De kunne absolut lære noget fra MB værkstederne hvor servicen er helt i top.


Kommentér på:
1.4 TSI erfaringer

Annonce