{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

dækker forhandler dårlig trækaksel {{forumTopicSubject}}

har for 3 uger siden købt bil af en forhandler og nu tror jeg at højre trækaksel er kaput. ville hører om forhandleren skal dække det eller hænger den på mig.

den er også solgt med 100% autotjek, ved ikke om de dækker, da der kun står at de dækker motor, gearkasse og turbo.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dækker forhandler dårlig trækaksel
  • #1   25. mar 2017 De skal dække ifølge købeloven også. Så det vil sige de dækker trækakslen, da de ellers skal bevise, at fejlen IKKE var der, da du købte bilen, og det kan de ikke.

Så uanset om de kalder deres garanti det ene eller andet, så skal de også dække trækakslen, selv om de prøver at smyge udenom.

• #3   25. mar 2017 Nu kan du komme ud for at sælger siger at bilen kørte fint da du fik bilen - og det kan han vel nogenlunde dokumentere, for ellers havde du vel påpeget det ved prøvekørlsen. Og når du har forladt stedet, så ved sælger jo ikke hvordan du behandler bilen. Så selvom der er 6 mdr. hvor sælger reelt set skal lave fejl på bilen, så er det lidt i en gråzone - nu ved vi jo heller ikke hvilken bil i hvilket prisleje der er tale om - det har også lidt at sige ved en brugtvogns-handel ved jeg.

• #5   25. mar 2017 Jeg læste en artikel for ikke så længe siden der omhandlede brugt bil med brugtbilsattest.

Jeg kan ikke finde artikel via min telefon men, en forbruger tabte en reklamation mod forhandleren netop grundet at bilen blev leveret med en attest der sagde at præcis xx ting var galt med bilen. Tingene blev lavet og efter er par måneder gik noget andet i stykker så køber klagede til sælger som afviste reklamationen med henvisning til attesten som sagde delen ikke fejlede noget da bilen blev solgt. Køber klagede over sælger men tabte PGA der på en attest på delen ikke fejlede noget.... Sælger kunne med attesten påvise at fejlen var opstået EFTER køber havde fået bilen med hjem og derfor kunne formodningsreglen (de første 6måneder) IKKE bruges mod sælgeren.

Så.man er altså ikke altid dækket af reklamationsretten som man ellers tror.

• #6   25. mar 2017 Er den solgt med forsikring, for så er alt dækket... Du kan finde en oversigt på denne side
    http://100autotjek.dk/fordele-ved-100-autotjek/tryghedsforsikring

• #8   26. mar 2017 Akslen skal dækkes...... Dette er et klassisk eksempel på netop en reparation, som man ikke kan krybe udenom, eller hvor der kan være tvivl om reklamations-sag de første 6 måneder.

Forhandleren kan ikke bevise , at skaden ikke var på trækakslen for 3 uger siden, så det skal fixes for sælgers regning. Uanset hvad han siger. Og du skal nok være hård, for de prøver ofte at slippe, ved at fortælle en historie.

Kommentér på:
dækker forhandler dårlig trækaksel

Annonce