1.424 visninger
|
Oprettet:
dækker forhandler dårlig trækaksel {{forumTopicSubject}}
har for 3 uger siden købt bil af en forhandler og nu tror jeg at højre trækaksel er kaput. ville hører om forhandleren skal dække det eller hænger den på mig.
den er også solgt med 100% autotjek, ved ikke om de dækker, da der kun står at de dækker motor, gearkasse og turbo.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
Så uanset om de kalder deres garanti det ene eller andet, så skal de også dække trækakslen, selv om de prøver at smyge udenom.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Jeg kan ikke finde artikel via min telefon men, en forbruger tabte en reklamation mod forhandleren netop grundet at bilen blev leveret med en attest der sagde at præcis xx ting var galt med bilen. Tingene blev lavet og efter er par måneder gik noget andet i stykker så køber klagede til sælger som afviste reklamationen med henvisning til attesten som sagde delen ikke fejlede noget da bilen blev solgt. Køber klagede over sælger men tabte PGA der på en attest på delen ikke fejlede noget.... Sælger kunne med attesten påvise at fejlen var opstået EFTER køber havde fået bilen med hjem og derfor kunne formodningsreglen (de første 6måneder) IKKE bruges mod sælgeren.
Så.man er altså ikke altid dækket af reklamationsretten som man ellers tror.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
http://100autotjek.dk/fordele-ved-100-autotjek/tryghedsforsikring
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
Forhandleren kan ikke bevise , at skaden ikke var på trækakslen for 3 uger siden, så det skal fixes for sælgers regning. Uanset hvad han siger. Og du skal nok være hård, for de prøver ofte at slippe, ved at fortælle en historie.
dækker forhandler dårlig trækaksel