{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Kørsel i udenlandsk registeret bil. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg står og skal flytte til Norge til sommer i en årrække i forbindelse med arbejde.
Jeg har en norsk kæreste, som arbejder hernede frem til vi flytter tilbage igen, og som ligeledes har adresse i Danmark.
Grundet vi skal flytte til Norge har vi derfor erhvervet os en norsk indregistreret bil til formålet.

Det betyder derfor vi skal have solgt vores danske biler i den nærmeste fremtid.
Problematikken ligger imidlertid i, hvorvidt vi kan sælge vores danske biler hernede, for at få indfriet noget kapital, der skal bruges i forbindelse med flytningen, og derved tage den norske bil med herned.

Hvis min kæreste flytter sin adresse tilbage til Norge må hun benytte bilen hernede i 180 dage, og det passer frem til vi skal flytte.
Idet hun arbejder hernede ville skat kunne se, at hun benytter en udenlandsk bil, men arbejder hernede - dette betyder dog jeg ikke kan benytte bilen frem til, jeg har flyttet min adresse.

Men vil dette være en mulighed, eller skal vi holde vores biler hen længst muligt, også tæt på flytningen så muligt?

Håber nogen kan finde hoved og hale i det her scenarie, og kan give mit et brugbart svar.

Har snakket med skat, men de var ligeså informative som en postkasse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel i udenlandsk registeret bil.
  • #1   27. mar 2017 Så må du udbede dig bedre svar fra skat.
    Det er primært dem der kan svare på det.. og det er dem der kan sætte sig på tværs.. derudover er der masser der piver over skat, men jeg har nu aldrig mødt haft problemer og kun mødt imødekommenhed når jeg har snakket med skat. Bed medarbejderen om at skære det ud i pap så du også forstår det..
    men der er noget jeg ikke forstår...hvorfor dog ikke vente med at købe den norske bil indtil i reelt skal bruge den...
    Sælg dine danske biler på auktion lige op til du skal afsted...
    Problem solved....


  • #3   27. mar 2017 Det er 180 dage, hvis det er forbindelse med ferie eller arbejde, dette kan forlænges til 12 måneder ved ansøgning.

    Men tak for svarene, så har jeg lidt, at gå videre med.
    Vil se om jeg kan kontakte skat igen og så det udredet ydeligere.


  • #4   27. mar 2017 du kan jo også bare beholde jeres bil og når i skal flytte få afgiften tilbage og tag den med til Norge evt og bruge den der ved ikke om det er en fordel men det kan jo lade sig gøre

  • #5   27. mar 2017 Det ikke nogen fordel, af trække afgiften ud for at betale den i Norge.

    Da bilerne allerede deroppe er en del billigere herhjemme når man kommer op i de større klasser.


  • #6   27. mar 2017 Jep men det kan være det går op med det værdi tap man tit har på en bil når man sælger den men det kommer jo også helt an på hvad bil det er om det en til 50 eller 500.000kr

  • #7   27. mar 2017 Personer med bopæl i udlandet
    Personer med bopæl i udlandet kan uden afgiftsmæssige konsekvenser køre rundt her i landet i en udenlandsk indregistreret bil i forbindelse med afholdelse af ferie eller ved familiebesøg mv. Disse personer anses ikke for at tage bopæl her i landet.


    Kommer en udlænding imidlertid til Danmark i en tidsbegrænset periode i op til ét år, typisk for at arbejde eller studere, og i den forbindelse medbringer en i hjemlandet indregistreret bil, skal man være opmærksom på, at kørsel i bilen her i landet på de udenlandske nummerplader kræver en formel tilladelse. Ansøgning om kørsel i en udenlandsk indregistreret bil vil blive imødekommet, hvis der som nævnt er tale om en tidsbegrænset periode i op til ét år. Hvis opholdet i Danmark overstiger et halvt år eller 185 dage inden for en periode på 12 måneder, skal bilen indregistreres her i landet – og det er dyrt. Alternativt skal bilen føres ud af landet igen.


  • #8   27. mar 2017 Nu når vi har købt bil i Norge, ville der ikke være nogen ide at tage den med.
    Og det kan det generelt heller ikke, da bilen du vil stå med i Norge vil have en langt højere pris end en tilsvarende, når afgiften er betalt.


  • #9   27. mar 2017 onceuponatimetherewasalongnameitwassolongeveryoned Mange tak!

    Der fik jeg svar på mit spørgsmål, hvis nu jeg havde googlet lidt bedre, ville jeg måske være kommet frem til det samme.

    Tak for hjælpen smiley


  • #10   27. mar 2017 Så får du også lige linket til at søge om det smiley

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716067


Kommentér på:
Kørsel i udenlandsk registeret bil.

Annonce