34.785 visninger
|
Oprettet:
Regler omkring kørsel i udenlandsk bil? {{forumTopicSubject}}
Hvordan er det nu loven er skruet sammen omkring det? Blir pludselig helt i tvivl
Det fordi min kammerat som bor i Norge er i Danmark her i weekenden,og jeg vil gerne ud og køre lidt i hans fede bimmer;)
Men hvordan er det nu reglerne er hvis jeg blir stoppet. Syns jeg kan huske at ha set noget i tv om at man som dansker ikke må køre i udelandsk registrede biler i Danmark
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.965
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
mar 2006
Men vil sgi ikke risikere en bøde for det.
Derfor er det noget øv.
mar 2007
mar 2006
Men fair nok.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 64
mar 2007
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Vi har undersøgt det med norge min onkel arbejdede deroppe og vi skulle køre hjem på et tidspunkt så jeg måtte kun køre i norge og sverige. Da vi nåede danmark var det forbudt for mig at køre hans bil.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Bor selv i Norge og har rodet en del rundt i de regler og det er altid et helvedes bøvl når DK politi stopper en hvis man har DK kørekort
Har man DK kort så bør man altid have sin arbejdskontrakt e.l.med sig i bilen for at undgå bøvl.. alternativt få byttet DK kort til et norsk '
TT Du må kun køre bilen hvis kammeraten er med i bilen.. Han behøver dog ikke at være ædrug
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
mar 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 680
Det passer ikke at han må køre bilen. Du må IKKE føre en udenlandsk indreg. bil som dansker i DK, medmindre du er bosat i udlandet.
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.477
mar 2006
Er det i Tyskland så må du godt,er det i DK så må du ikke,
mar 2006
De ku da hurtig grifle et papir sammen som jeg kunne hente,og så kunne bruge hans bil i dag:)
mar 2009
mar 2009
feb 2007
First-name Last-name Hvis du bor i tyskland så må du gerne køre en norsk bil i DK .... Jeg bor selv i Norge og må f.x. gerne køre en tysk eller svensk bil i DK
Myggen ' Ikke politiet der skal give lov men skat
dec 2003
jan 2004
Følger: 1 Emner: 31 Svar: 57
Politiet kan ikke bare lige lave et papir/en tilladelse til dig, sådan fungerer det ikke rigtig
feb 2007
Nu er det sådan at hvis du bor i udlandet og er dansker så må du altså gerne køre en udenlandsk bil i DK
dec 2003
Hvis man skal gøre det jeg beskrev kræver det tilladelse. Hvorfor er det lige folk tror de ved bedre. Vi brugte 2½ måned på at finde de rigtige folk at snakke med og få de rigtige papirer på plads så det bare spiller nu.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Der skal bare være en grund. Din grund er at du har kørt din kammerat til det tamtam han skal til og senere henter du ham igen. Sørg for at han har en telefon på sig i tilfælde at du skulle blive stoppet. Så ringer i til ham og han forklarer at du har bilen da du ska hente ham senere. Så er det hele i orden.
Desuden skal du ikke være så bange for at blive taget. Jeg har kørt som sælger i DK med de store mercedeser og er ALDRIG bleven stoppet. Kørte ca 1000 km dagligt, og det gik bestemt ikke langsomt for sig. Dansk politi er skide ligeglad med svensker, tysker og nordmænd. Polske biler etc er værre
Så god køretur!
maj 2006
bor du i udlandet så kan du køre alle de biler du vil i DK
Du kan endda være bosat i DK og køre udenlandsk bil hvis du kun er her kortvarig, fx. pga af studieophold mm.
dec 2003
Du har ikke styr på dine fakta og tydeligvis heller ikke helt begreb om at der er langt flere regler på dette punkt end man lige tror. Tro mig nu når jeg siger vi har bokset med skidtet i 2½ måned. Der er forskel på at være dansk statsborger, udenlandsdansker og være pendler...
dec 2003
maj 2006
Udover de "danske" regler er der EU regler som overruler de danske regler. Så hvis jeg fx. har en dansk kæreste kan hun køre i min bil når jeg er på besøg, dette er ikke helt efter reglerne, men Politiet er godt klar over at de intet kan gøre (forskelsbehandling)
MEN du må godt som dansk statsborger og bosiddende i Danmark hjælpe din ven, som har en udenlandsk bil. Det er intet du vil blive straffet for, dvs som før nævnt køre ham til en fest og tilbage igen.
Min ven må endda køre min bil fra et sted i landet direkte til udlandet. Du ringer bare til Politiet og oplyser dem om dette (har man "glemt" dette har man lidt problemer).
Så der er mange regler, og mange undtagelser. De fleste kender dem ikke, men efter 6 år hvor jeg har beskæftigt mig med disse regler og blandt andet har fået advokater til at undersøge i hvilke tilfælde forskellige personer kan gøre en bil uden dansk reg.afgift, så ved jeg mere end de fleste told og skat mennesker og politi.
Grunden til at du er forvirret er at T&S og Politiet desværre ikke kender til reglerne på dette felt. Vi blev endda stoppet hvor min kammreat kører bilen og han får at vide han ikke må køre bilen, selvom jeg sidder ved siden af. Da min kammerats bil blev totalskadet lånte jeg ham min bil over påskedagene og han blev stoppet af T&S, de kunne dog ingenting gøre. Han har bil, han kunne bevise den lige er gået i stykker, og man må ikke forskelsbehandle folk i EU.
Så der er mange regler, og endnu flere undtagelser
feb 2007
Jubidition Tror nu nok jeg kender reglerne .. Har boet i udlandet de sidste 3 år og har været møllen igenem mere som en gang
Så længe at du bor i udlandet så må du gerne køre en udenlandsk bil i DK såfremt du opholder dig i DK mindre som 200 dage i året
Tager jeg 3 ugers ferie i DK så må jeg også køre i min norske bil i samtlige 3 uger.. ENdog flytter jeg tilbage til DK så har jeg 3 måneder hvor jeg gerne må bruge den udenlandske bil i DK ... mener enda at det er 6 mdr
dec 2003
Min grandfætter er bosat i Østrig og har været det de sidste 35 år og han må godt køre i sin bil i Danmark selv om han også er Dansk statsborger dog udenlands Dansker. Men jeg må ikke køre i hans bil i danmark overhovedet.
Min mormor er bosat i norge og har opsagt sit norske statsborgerskab. Hendes bil må jeg sjovt nok heller ikke køre
Min onkel er som Erik ansat af et firma i norgen har bopæl i norge og i Danmark og en norsk bil. Han skal have tilladelse til at køre i sin bil i Danmark fordi han endnu ikke har været over 200 dage i norgen på et år. Hvis man bliver udenlands dansker ændrer reglerne sig til man godt må opholde sig i Danmark i op til 3 måneder af gangen så længe man bare har over 200 dage i udlandet på et år.
Og nej politiet aner ikke en skid om disse regler. For de har sjovt nok intet med dem at gøre. Derfor kan de heller ikke give dig en konkret bøde for noget de ikke aner noget om. De kan stoppe dig og hvis deres formodning er at det du gør er ulovligt beslaglægge din bil. De fleste politimænd ved at der er noget i gære hvis føreren af en udenlandsk bil er bosat i Danmark.
Som jeg skrev tidligere har Skat en mand ansat til at varetage denne opgave og han sidder i sønderjylland. HAN ved hvordan det hænger sammen og det er ham vi flere gange har haft fat i med disse problemer. Men nej nogle punkter overruler EU altså ikke de danske regler. Det gælder færdselsregler, told regler og skatteregler.
mar 2006
Har er på vej hjem til Norge igen
feb 2007
Hvis du BOR i UDLANDET dvs IKKE har adresse i DK så kan du køre udenlandsk bil i DK
Hvis du ARBEJDER i udlandet men har adresse i DK så må du ikke med få untagelser bla må du gerne køre fra jobbet til bopælen i DK og retur i udenlandsk bil... Men du må ikke køre til bageren
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 7 Emner: 124 Svar: 379
Hvis du har bopæl i udlandet så må du gerne som dansker køre i en udenlandsk bil i Danmark. (taler af personlige erfaringer)
Jeg arbejder i DK, men bor fast i udlandet. Jeg er blevet stoppet og kontrolleret 100 gange ved grænsen, aldrig nogen problemer så snart de ser hvor min faste bopæl er.
Regler omkring kørsel i udenlandsk bil?