{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Ny firmabil {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står og skal vælge ny firmabil.
Valget er mellem vw passat 2,0 TDI 140 Hk (comfortline) og Avensis 2,2 177 (executive)

Bilen skal være driftssikker, retningsstabil, KOMFORT AF BEDSTE SKUFFE, sikker og økonomisk.

Hvad passer bedst til mit behov.

P.s. støjniveauet skal være meget lavt ved højhastighedskørsel, samt god kabineplads.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny firmabil
  • #1   31. aug 2006 VW.... Klart... smiley

  • #2   31. aug 2006 BEGRUND VENLIGST JERES SVAR


  • #3   31. aug 2006 årh... jeg for en sød 380 hk volvo i morgen smiley

    P.s. Avensis'en går ihvertfald godt... hehe


  • #4   31. aug 2006 kvalitet comfort og sikkerhed er det samme i de 2 biler... så få dig en prøvetur og vælg den der passer dig bedst...

  • #5   31. aug 2006 Personligt ville jeg sige Avensis..
    Mine de gamle har en bare i en 2,0 og vi har aldrig haft nogen som helst problemer med den..
    Det er klart en af de bedste biler jeg har kørt i til dato, alt udstyr og komfort er bare helt i top..


  • - HH -
    - HH - Tilmeldt:
    jul 2004

    Følgere: 21 Emner: 238 Svar: 1.165
    #6   31. aug 2006 vw´en fordi en passat bare kører pisse godt.... så simpelt er det

  • #8   31. aug 2006 Toyota..
    Synes man får mest for pengene og så går de virkelig aldrig i stykker


  • #9   31. aug 2006 En Passat er jo ikke kendt for sin langvarige kvalitet..nu hvor VW er gået væk fra deres gamle pumpedyse teknik og har valgt og bruge commonrail teknikken fra Fiat er de efterhånden ved og komme op blandt konkurrenterne, så den ikke mere lyder som en gammel slidt taxa.
    Avensis med 177HK, kan nok ikke diskuteres at den motor er sublim og kvaliteten, ja 112% Toyota som kan få ethvert værksted til og gå konkurs - men anonymt design og meget avanceret motor med lav kompressions motor...Men mon ikke de 177HK og 400NM kan få smilet frem, den vil den nok være sjovest og køre i..hvem kunne for 5år siden forestille sig en stor familie stationcar med diesel motor går 0-100 på 8.5 sekund og har mellemaccelerationer som efterlader de fleste GTI´er i støvet...
    http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=741


  • #10   31. aug 2006 Claus A rammer plet der = ) Helt klart Avensis og så i stationcar. Den er simpelthen for fed. Læste også testen af den motor i bilmagasinet, og den får jo kun ros.

    Helt klart mit valg


  • #11   31. aug 2006 nicolaj P-- har kun hørt det modsatte.. vil helt klart fælge passat..

  • #12   31. aug 2006 Ahh nu holder i med det fordomspjat....

    Egentlig ville jeg sige at du "bør" købe dig den Avensis, men synes den er så tudegrim og kedelig at det gør ondt. Men sagen er jo at det holder, det skidt smiley

    Passaten derimod har man ikke fornemmelsen af om den holder mange km eller om det er en mandagsbil fra dag 1.
    Men PD motoren får da så meget ros i alle tests og det med at de går over til "common-fail" er vist en and!!

    Ellers vil jeg gerne lige se det på skrift.


  • #13   31. aug 2006 Lasse du må da følge lidt med, nu hvor du er VW freak.

    Du har sikkert bemærket hvfor en VW Diesel bil altid lyder som en diesel bil, selv når den er varm, hvor imod andre bilfabrikanters diesel biler lyder meget mere som en benzin motor, kold som varm...
    Det er jo fordi VW benytter deres egen pumpe dyse teknologi i deres diesel biler.
    Så nu tyder det på at VW endelig har indset, at deres egen udviklede pumpe dyse diesel motorer er commonrail teknikken underlegen. De vil nu fremover fokucere på commonrail, som bekendt er opfundet af Fiat og efterfølgende solgt til Bosch.
    Good bye VW TDI pumpe dyse diesel, welcome Commonrail.


  • #14   31. aug 2006 Toyota´en uden tvivl.. Den er mere driftsikker..
    VW passat er en fin og flot bil der kører rigtig godt.. Men VW er i dag ikke skruet helt så godt sammen som mange af konkurrenterne.. Jeg har kørt 2 forskellige nye Passat 2,0 TDI.. Var ikke imponeret af samlekvaliteten på instrumentbordet bla. + at jeg synes de støjer når de skal ARBEJDE..
    Avensis´en er både kvikkere, virker godt skruet sammen, også i kabinen.. Samtidig er den lidt mere rap indvendig end passaten der er lidt kedelig indvendig..
    Pladsmæssigt tror jeg klart at passaten har større bagagerum + plads ved bagsæde..

    Men du skal jo vælge den bil du føler dig bedst tilpas i, samt den som du overordnet synes bedst om efter en prøvekørsel af begge biler..
    Det er svært at råde folk til et bestemt bilmærke, for smag og behag er jo forskellig.. (gudskelov)
    Personligt vil jeg ikke eje en VW.. (se evt. den VW T5 i min profil, om hvorfor)


  • #15   31. aug 2006 Michael...WAW, ellers fed beskrivelse på din erfaring med din VW.
    En eller anden dag lærer tyskerne det vel og lave biler der er uden fejl til en japsers pris...
    Okay, Honda og Toyota er produceret i england, men alligevel...
    Golf klarer sig nu ikke specielt fedt i testen - Honda Civic og Toyota, ja kik og bedøm selv...

    http://www.dba.dk//asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=39835&NyhedskategoriID=4&SekItem=4&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord



  • #16   31. aug 2006 VW vil have en løbende overgang, men fra 2007 er det KUN commonrail diesel de vil sælge/producere

    http://bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=4308


  • #17   31. aug 2006 Michael M

    Den T5 har vist givet dig gråt hår :.).

    Min far havde det på samme måde med sin gamle passat 1,9 130 HK som taxi.



Kommentér på:
Ny firmabil

Annonce