{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre HK (fælge)
  • #1   19. apr 2017 Den får ikke flere eller færre hk uanset hvilke fælge du monterer, men du ændrer på totalgearingen hvis du ændrer på rulleomkredsen.

• #2   19. apr 2017 Man kan mærke forskel men det vil ikke give flere hk på motoren.
    Min vogn er kvikmere med 195/65-15 end 225/45-17 lettere fælge er lettere at få til at rotere så moten skal bruge mindre kræfter på den del. Men de tabte 60mm trædeflade gør selvfølgelig at grebet bliver dårligere og det gælder om at få den rigtige brede med det rigtige. Dæk og med den laveste vægt.
    Vægttuning er et sted vinde en del uden effekten forøges

• #3   19. apr 2017 Ja, kører man rundt med en bodega vom kan der snart hentes noget der føles som flere hk smiley

• #4   19. apr 2017 jeg kan i hvert fald godt mærke forskel når jeg har vinterdækken på det 195/65/15 der er den noget mere kvik og køre lidt længer på literen end når jeg hade mine gamle sommerhjul på det var 225/40/18 med bredde på 9 tom har udskiftet dem med 195/65/15 i år da jeg blev træt af at bilen var så stiv med de lavprofil dæk på så nu skal jeg have have solgt de 18tom jeg hade på min Peugeot

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   20. apr 2017 Den får ihvertfald ikke mindre, alle mine biler har altid været kvikkest med små fælge. Og har en bil få kræfter, så kan større fælge virkelig gøre den sløv

• #6   20. apr 2017 Nu er det jo ikke størrelsen på fælgen, men vægten, der er afgørende.. rullediameter har også noget at sige, men i langt mindre grad!

• #7   20. apr 2017 Et hver seriøs rullefelt måler 2 effekt målinger.. En på hjulene og en for transmissionstabet. De to til sammen giver effekten påkoblingen..

Skal det så være rigtig seriøs, så skal det lavet i et statisk test (Step Test)
    Så er enhver effekt fra inertial mass også fjernet. Men den slags rullefelt er der langt mellem i dk.

profilbillede
  • #8   20. apr 2017 ...men du ændre på vejmodstanden hvis du sætter smaller dæk på hvilket giver højre tophastighed.

• #9   20. apr 2017 Efter hvad jeg har forstået så når dækket er mere bred så har den osse mere rullemodstand da der er mere dæk der røre vejen hvis det er 225/40/17 end 195/40/17 er det ikke rigtig?? Så den er ikke så hurtig som med smaller dæk på

• #10   20. apr 2017 Den gamle V8 på profilbilledet kunne med de originale 225 dæk smide speedometeret op på ca. 285km/t
    Med 285 dæk kunne den smide den op på ca 265km/t, måske 5km/t kan tilskrives forskel i rulle omkredsen så 10-15km/t pga. bredden er mit bud på den gamle V8

• #11   20. apr 2017 Effekten du får er PÅ motoren. Dvs tab via transmission, rullemodstand, vægt osv vil ikke have indflydelse på rulleattest

• #12   20. apr 2017 #11
    Du skal nok sætte dig, noget bedre ind i tingene. Før du udtaler dig....
    inertial mass i fælge, dæk, træk aksler mm er der ikke mange rullefelte der kan udelukke. Og er den ikke udelukket, så vil den påvirker effekt målingen.

Kommentér på:
Mindre HK (fælge)

Annonce