{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Manglende kølervæske {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte i går en tur til Århus og hjem igen og har derefter kørt lidt rundt i byen, hvor jeg bor. I alt måske ca. 100 km.
Jeg opdager i går (efter turen til Århus), at min bil mangler kølervæske (om der var noget tilbage i slangerne vides ikke). Under kørslen begyndte min bil at larme underligt og gør det stadigvæk, trods påfyldning af kølervæske.

Mit spørgsmål er nu, om jeg kan have ødelagt den ved at køre videre i den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende kølervæske
  • #1   20. apr 2017 Gætter på din vandpumpe er utæt/slidt. Du kan se det ved den drypper kølevæske.

  • #2   20. apr 2017 Puha det bliver meget dyrt sådan noget. Lyder til der er noget der er blevet for varmt og gået i stykker smiley

  • #3   20. apr 2017 Tror nu ikke at motoren bliver mere varm end vanligt. Pennen i instrumentbrættet peger ikke unormalt langt op...

  • #4   20. apr 2017 Har du fået lavet service for nydeligt eller nogle form af rep. af kølesystemet ?

    Tror næppe din motor har taget skade af mangel på kølevæske i beholderen.

    Kan du evt. lave en video af lyden og lægge den op så vi kan høre det ?

    Hvilken bil er der tale om ?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.890
    #5   20. apr 2017 Du kan sagtens have ødelagt den ja, men du må få en mekaniker til at kigge på den og se hvor galt det står til

  • #6   20. apr 2017 lige som andre skriver det kan være lejeren i vandpumpen du kan høre rasle plus den evt er utæt men det ikke til at vide før du får en mekaniker eller anden der har tjek på det til at tjekke det ud men er det vandpumpen der er færdig er det nok ikke smart at køre i den da de flest biler trækker vandpumpen via tandremmen og sætter den sig ryger motoren men nu ved jeg jo ikke hvad bil mærke din bil er men det kan jo også være motoren der er færdig eller utæt toppakning

  • #7   21. apr 2017 Du skal som det første få fundet ud af hvad det er der larmer og om det i det hele taget er godt at starte den motor, før fejlen er udbedret. Få tjekket om tandrem og remstrammere er på toppen. Det er dumt at smadre motoren ved at "liiige" skulle et eller andet.
    I princippet kan larmen skyldes mange andre ting som fx et løst skjold på en katalysator eller udstødning, et defekt leje osv. osv.
    Så start med et tjek inden du futter den til reparation.


  • #8   21. apr 2017 Tak for jeres svar...

    Det er en gammel Skoda Felicia fra '99...
    Har kun haft den i et års tid og har ikke fået foretaget service i den tid...
    For et par måneder siden blev kileremmen strammet, ellers er der ikke foretaget noget på den...


Kommentér på:
Manglende kølervæske

Annonce