{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supra motor i Silvia?
  • #1   21. apr 2017 Jeg vover at sige nej. For den er ikke født eller kan fås med sådan en. Så du kommer ikke udenom TÜV eller papirer fra Nissan som siger at det er lovligt (som nok ikke findes)

  • #2   21. apr 2017 Ja okay, men måtte man så godt i princippet smide en Skyline motor i?? RB26DETT fx? eller en RB25? smiley

  • #3   21. apr 2017 Det kræver at bilen kan godkendes med det.. Dette koster..
    men det kan nok lade sig gøre, om du har pengepungen i orden.,

    Men du får nok ikke Nissan Danmark til at godkende en toyota motor..

    Der er en bruger herinde som har en RB motor i sin 200sx.. jeg mindes at den er godkendt.. men er ikke 100..


  • #4   21. apr 2017 Du skal have motor, styreboks, ophæng, lednings net, tilpasset udstødning, nye bremser osv. derudover skal den typegodkendes.
    Det er nemmere og billigere at købe en Supra eller Skyline


  • #5   21. apr 2017 Det er nok nemmere. Men igen, den kan jo ikke fås med sådan en, men ved der kører nogle rundt. Om de er lovlige ved jeg ikke.
    Jeg tror du skal have fat i nogle folk der har konkret erfaring med det. Prøv JDM society på facebook, der er mange der ved noget!

    Måske findes der papirer fra Nissan, som lovliggører det?

    Jeg har f.eks en motor fra en Volvo 940 i min 240, det kan man fordi Volvo har offentliggjort nogle papirer, hvori der står at hvis man har ventilerede skiver for, og skiver bag samt noget mere opfyldt, så kan man lovligt montere sådan en 940 turbomotor, uden at skulle betale afgift. Bemærk at der er 0 effektforøgelse. Og det kan blive et problem, hvis du overskrider de 20%. Her skal man huske at det vidst nok gælder både moment og hk.


  • #6   21. apr 2017 Tak for svarene!!

    Det er mere fordi jeg synes Silvia chassiet er super fedt! Ellers skulle man kigge på noget R32 R33 GTR smiley


  • #7   21. apr 2017 #6 Er helt enig, jeg er sindssygt vild med Silvia S15. Sådan en med en RB26 står mega højt på ønskelisten.

  • #8   21. apr 2017 Præcist!! smiley Ville jo være drømme bilen!

  • #9   21. apr 2017 Vælg en Stagea med R34 front (eller R32/R33 front) og smid en RB26DETT i. det kan sagtens lade sig gøre at få den godkendt smiley TurboDK havde en til salg, Stagea med R34 front og RB26DETT som ikke var i nærheden af standard smiley

  • #10   21. apr 2017 Japanerimport.dk har solgt ca. 5 stk i landet, alle på danske plader og med standard motor, RB25DET og RB26DETT. plus, så er næsten allesammen langt fra standard. smiley og så er en Stagea også mere rumelig smiley

  • #11   21. apr 2017 Stagea er den der wagon ikke?? Er den firhjulstrukket

  • #12   21. apr 2017 Jo, det er deres stationcar model smiley og ja, de fleste Stagea'er med R34 var vidst også med 4x4 smiley

  • #13   21. apr 2017 den kan godt godkendes med toyota motor men det koster der kan laves køretest i hamburg eller prøv og se her http://www.autoconsult.dk/?Hjem:Kontakt
    der findes også andre her i danmark som ham jo tuning vist og andre


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #14   21. apr 2017 Kontakt JO Tuning og Shark Motors, sidstnævnte påstår at kunne få godkendt en v8 i en vectra b. Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke. Men giv dem et ring og få svar på sagerne.

  • #15   18. maj 2017 Hvad er forskellen i vægt på de to motorer og hvor mange HK er Silviaen født med?

    Hvis der er <50 kgs forskel og Silviaen har min 235 hk så kan man godt lægge en JDM 2JZ-GTE i. Ellers skal bremser opgraderes og man kan så vidt jeg husker kun øge HK med 40% fra udgangspunktet uden at det kræver køretest.

    Hvis du går ind på autoconsult.dk (Preben Egelunds hjemmeside) så er der en pdf om de nye regler. Der kan du læse alt om hvad der kræves.

    Du skal under alle omstændigheder have lavet en udstødningstest som koster ca 1000 euro og som en 2JZ-GTE ikke kan bestå medmindre du laver nogle mods til motorstyringen (et timet relæ på temperatursensoren) plus muligvis en støjtest (ikke obligatorisk, men kan kræves hvis man mistænker at din bil larmer for meget).


  • #17   18. maj 2017 Ville sku hellere smide pengene efter Orginal turbo motor med upgrade. Bilen fungere kanont med 235hk og motoren kan sagtens holde til 350 hvis man køber de rigtige stumper. Inden du har set dig om har du brugt mange tusinde kr kun i dele og der efter skal du bruge mange timer i montering... Så rent økonomisk kan det bedst svare sig at holde den til de oprindelige 4ben og Turbo...

Kommentér på:
Supra motor i Silvia?

Annonce