{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.053 visninger | Oprettet:

Dæmpning af vindstøj på VW Up muligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik min nye VW UP TSI for et par uger siden, som jeg er rigtig glad for. Kan nærmest ikke sætte en finger på noget pånær vindstøjen.

Jeg kan begynde at høre det ved 80 km/t og når jeg er oppe på 110-130 km/t på motorvejen begynder det at blive en smule belastende. Ikke noget jeg lagde mærke til, da jeg var ude og køreprøve en UP TSI fra VW inden jeg besluttede at bestille en helt ny bil.

Er det muligt at isolere vindstøjen på en VW UP? Jeg var ude og prøve min mors Ford Fiesta fra 2014 her nu og UP'en giver nok dobbelt så meget vindstøj.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæmpning af vindstøj på VW Up muligt?
  • #1   24. apr 2017 Der ER bare meget vindstøj i dem. Tror ikke der findes noget kit , som kan forbedre problemet med vindstøjen. ......... men man skal jo heller ikke tage den for mere end den er........ vi er jo helt nede og skrabe bunden, når man taler biler. ( Læs: generelt micro-biler )

• #2   24. apr 2017 Tjaeh... Når det handler om støjdæmpning af biler så gå til en bilstereo forhandler... et lag butyl for at fjerne uønskede resonanser... derefter et lag isolator... der fås flere slags... men husk at vælge en der er vandafvisende... Det tager rigtigt meget vindstøj og støj fra vejen... Som bonus vil dit anlæg begynde at lyde bedre også... smiley

• #3   24. apr 2017 ........... man kan begynde at overveje, om det var netop DEN bil man skulle ha købt smiley

• #4   24. apr 2017 Skal overveje en bilstereo forhandler og forhøre mig lidt omkring, hvis det virkelig hjælper på vindstøjen.

Henrik S: Det kan jeg også stille spørgsmålstegn ved nu. Det er først her på det seneste, jeg er begyndt at ligge mærke til det. Havde en gammel Audi TT fra 1999 før og ville have en økonomisk bil. Motoren larmede mere i TT'eren, men til gengæld havde den ikke vindstøj problemer, når man kørte 130 km/t.

• #5   24. apr 2017 Ja, har det selv ligesådan. Gav 135.000 for en MoveUp , med lidt Dk-pakke og fartpilot. ........ ville ønske jeg havde smidt 40K oveni, og fået en Polo med 95HK.

.......... tror bare du skal vænne dig til det. Jeg var også træt at den vindstøj i starten, men idag generer det ikke så meget. smiley

• #6   25. apr 2017 Hvad med sådan nogle vindafvisere ???

http://biltilbehoer.com/product.asp?product=8012

• #7   25. apr 2017 Der kan hentes en del støj ved lydisolering. Carsound.dk har nogle færdigpakker til hele bilen (skal skæres til)

http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=1017&pk=1017

• #8   25. apr 2017 men er det eks udformning af side spejle eller tagbøjler der laver vindstøj

så hjælper det ikke meget og lyddæmpe bund og døre

så er støjen der stadig bagefter

• #9   25. apr 2017 For mig lyder det som om vindstøjen kommer direkte fra forruden. Som om det er en tynd forrude, men det er sikkert andre årsager. Det virker ikke som om det kommer fra dørene af.

Kunne være fedt, hvis man kunne minimere vindstøjen, for jeg er ellers rigtig glad for bilen.

• #10   25. apr 2017 #8
    det er derfor nogle lydisolere loftet i bilen også

• #11   25. apr 2017 Vindstøjen kan ikke fjernes, men chassis-resonanser kan delvis.

........Det er to forskellige ting, men det hjælper på det samlede støjniveau, at lime plader på store karosseridele.

• #12   25. apr 2017 udformningen og lister ved forruden kan skabe vindstøj

prøv evt og trykke døren lidt ud oppe i toppen, når du køre

og høre om det bliver være,

kan jo være døren ikke lukker ordenligt tæt

det havde jeg på min 33 år gamle bil,
    fordi gummi listen var gammel og udtøret,

nok ikke lige problemet på en ny bil,
    men er døren ikke justeret korretk,
    kan der skabes vind støj der

• #13   25. apr 2017 Synes det er generelt med vindstøj på Ups'en.

Men derfor kan man da godt prøve at justere dørene. ( bare det ikke bliver værre smiley

• #14   25. apr 2017 "Vindstøjen kan ikke fjernes, men chassis-resonanser kan delvis. "

Hold dig til noget du ved lidt om... istedet for at bræge op om noget du intet ved om... Jo vindstøjen kan man virkelig nedbringe markant... kan få en UP til at blive helt rar at køre i... Resonanser i chassis kan dæmpes rigtig meget...

Det er netop den slags der udnyttes i konkurrence opsætninger inden for bilstereo...

• #15   25. apr 2017 #14 ....... Hey, hvad med du selv lod være med at "bræge op" , og måske lukkede r.... , omkring ting du ikke fatter.

......Hvis du ellers LÆSER i #11 ,hvad jeg har skrevet, så fatter du måske meningen. ? smiley

Vindstøj og resonans er TO forskellige ting. Faktisk kan jeg fornemme , at du er rimelig blank på dette område, sådan ud fra din tekst. smiley

• #16   25. apr 2017 Jeg har prøvet at slå resonanser op og det er ikke det, der er problemet. Det er udelukkende vindstøj. Føler der er stormvejr udenfor, når jeg kommer op på de 110 km/t.

Jeg må prøve og snakke med nogle bilstereo eksperter, evt. de kan få en lille køretur, så de kan høre om det er noget de kan reducere.

Hvis det ikke kan løses, så overvejer jeg at sælge bilen og købe en brugt polo eller lignende. Jeg er lidt følsom overfor støj, ligesom med computer, der blæser op. Dog var den gamle TT'er aldrig et problem og jeg havde da troet en næsten 20 år nyere bil var mindst ligeså god overfor vindstøj.

• #17   25. apr 2017 Ja, det er lidt træls med vindstøj. Kender det alt for godt. smiley

Både vores egen, og dem jeg har kørt tidligere, samt samkørsel med kollegaer i firmaet. De larmer alle .

Men du kan nok gøre noget ved resonanslyden, som jo også er særdeles markant på sådan en bil. Faktisk kan der hentes en del, da da stort set ikke er lyddæmpning i en sådan dyt. ........ dog vil jeg fraråde dig at begynde på det, hvis ikke du er indstillet på, at skille bilen temmelig meget ad. ....... og gætter på det bliver dyrt på værksted. Talte med for nyligt, som havde monteret lyddæmpning i sin Up. Det var i døre , tag motorklap , m.m. ...... materialeprisen var for hans vedkommende kr.2200,-

........... men tror ikke du bliver tilfreds, hvis det er vindstøjen, som generer mest ?

Selv vil vi ikke have mere microbil......... går med planer om at bytte den væk, hvis det kan hænge sammen.

• #18   25. apr 2017 Altså materialeprisen på en 2200 kr. afskrækker mig ikke. Hvad det kommer til at koste at få monteret på et værksted kan måske blive dyrt?

Det er kun vindstøjen, der generer mig. Motorstøj osv. er jeg fint tilfreds med. Jeg har jo kun haft gamle biler som Audi TT 1999 og Audi A3 2001 1.9 TDI.

• #19   25. apr 2017 henrik, har du hør om disse produkter: https://www.au2tek.dk/pl/LYD-D%C3%86MPNING-LYD-ISOLERENDE_125496.aspx

De er netop til at fjerne vindstøj, vejstøj o.lign...

Hvisdu ikke ved det skal du stoppe med at snakke med om dette emne...

Det er et produkt der ikke dæmper resonanser, men gennemstrålet støj... som netop er vindstøj... Dette ved enhver med bare en smule forstand på emnet... hvis man tror man kun kan dæmpe med resonansdæmpende butylplader er man jo ignorant på området,,, Tal med om noget du ved noget om... Hækling f.eks.

• #20   25. apr 2017 Cody , du er da alligevel den mest inkompetetente debattør her på BG. !!!!!

Hvorfor linker du til en masse produkter, som dæmper vejstøj og vibrationer. Det har INTET med vindstøj at gøre. !!!!!! ....... og selv om de fleste firmaer har "fantastiske" produkter, som klarer alt, så står der ikke et ord om vindstøj her. Og da jeg åbenbart har en del mere mellem ørene end dig, så kan jeg også se fornuften i, hvorfor man ikke skriver noget om det.

Synes du fører folk bag lyset, ved at misvejlede i udstrakt grad.

Tror det er bedst du holder dig til ting, som du kan finde ud af, istedet for at spille smart herinde.

Sørgeligt, at du overhovedet kan finde på at lukke sådan en gang mundlort ud smiley

• #21   25. apr 2017 Du er sjov... Det dæmper også vindstøj...

At du ikke har IQ nok til at forstå det... det er dit problem...

har haft med bilstereo at gøre i 18 år... har dæmpet flere biler end selv en på din høje alder har ejet... Og Noise isolator produkterne tager også en ret god protion af vindstøjen... Det kan ikke tage alt... Det er trods alt ikke smart at klistre vinduerne ind i det... Så der kan ikke gøres noget med den støj der kommer derfra... men man kan fjerne det der indstråles gennem paneler, døre, og især tag... sikke en forskel det kan gøre i taget... utætheder der giver støj i bilen kan man heller ikke rette op på...

jeg er klar over at i din alder så vil man helst ikke lytte til andre mennesker og de ideer man nu har i sit hovede er man overbevist om er de rigtige... ærgeligt da det betyder du spreder usandheder desværre...

Alt afhængig af bil kan man ved hjælp af butyl og isolator produkter, reducere støjen i bilen med op til 16dB... dette inkluderer vindstøj... for det menneskelige øre er dette faktisk rigtig meget støj... Jo værre støjen er i bilen fra starten jo mere markant vil reduceringen virke... Dette er fact baseret på målinger foretaget af Crutchfield, målinger foretaget af Dynamat. Samt års erfaring.

Du kalder det mundlort... jeg kalder det facts baseret på real world Tests... faktisk peger alle tests på at du tager fejl... Go figure...

Kommentér på:
Dæmpning af vindstøj på VW Up muligt?

Annonce