{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Sune J
Sune J
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Charger eller Mustang - mest pålidelig {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en nyere amerikaner (under 10 år). Planen er at den skal bruges som hverdagsbil - og jeg har kig på hhv Mustang 3,7 V6 og Charger 3,5 V6.

Hvilken af disse biler er det bedste valg i forhold til byggekvalitet og pålidelighed. Som sagt skal den bruges som hverdagsbil, så det skal være en der kan bruges hver dag året rundt uden at den skal holde på værksted hver måned. Den skal med andre ord bare starte og køre når jeg skal bruge den - også selvom det er 10 graders frost.

Hvordan har disse amerikanere det i forhold til rust?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Charger eller Mustang - mest pålidelig
  • #1   25. apr 2017 Jeg havde taget en challenger istedet for de to andre smiley

• #2   25. apr 2017 Det nemmeste er vist at sige, at den ene ikke er bedre end den anden. Det er begge kvalitetsbiler, bare fra to forskellige firmaer. Tror ikke at du skal regne med værkstedsbesøg. Jeg har haft 3 nyere biler "from over there" nu, og har ikke oplevet problemer med nogle af dem smiley

• #3   25. apr 2017 Personligt ville jeg aldrig gå med andet end en V8'er når vi snakker amerikaner.
    Ellers ryger idéen lidt ud af at købe en.
    Ud af de to ville jeg gå med Mustange'n da den efter min mening ser bedre ud.
    MEN hvis det var v8'er gik jeg med charger eller challenger for den sags skyld.
    Amerikanere er efterhånden ligeså holdbare som alt andet , men tror man kan få flere dele i DK til Mustang, men jeg er ikke sikker!!

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #4   25. apr 2017 Svigermor havde en 2010 Mustang fra ny og koerte i den i 4 aar.Saa vidt jeg husker havde hun ingen mekaniske problemer med den saa paalideligheden tror jeg ikke du skal vaere nervoes for,mekanikken i saadan en mustang er jo naesten det samme som i 60'erne og 70'erne,saa godt gennemproevet.
    Men hvis god byggekvalitet er et krav bliver du skuffet,god finish er desvaerre stadig et fy-ord i amerikansk bil industri...
    Charger kender jeg ikke saa meget til,men saa et bilblad for et par aar siden hvor Dodge var i top 5 over de daarligste biler man kunne koebe i USA.

• #5   25. apr 2017 Jeg har haft 2 Dodge RAM fra henholdsvis '05 og '06, samt en Corvette fra '00... Jeg kan SLET ikke kende ordet dårlig byggekvalitet? Tvært imod vil jeg endda sige:) Altid proppet med udstyr som aldrig går i stykker, lækre læder kabiner som ikke er slidt op efter 50.000 km (som i biler fra EU), knapper der stadig føles som var de nye, selv efter lang tids brug (oplever man heller ikke på EU biler);) Jeg tror man skal passe på med at læse sig til for mange gamle fordomme, og så istedet prøve på egen krop... Jeg har ALDRIG været skuffet over min US biler ihvertfald:)

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #6   25. apr 2017 Hehe,læder sæder der er slidt op efter 50.000 km i europæiske biler...
    Den lader vi liiige stå lidt...

• #10   25. apr 2017 Gør du bare det smiley Har haft rigeligt af dem - Især det fra VAG koncernen er noget tyndt noget, der lynhurtigt mister sin faste form og bliver slidt, især på sæde-siderne. Jeg havde en Audi A6 fra '06 mellem mine to Dodge biler, og det stod på ingen måde til sammenligning smiley På Dodge bilerne kunne man ligefrem mærke at det var tykt kvalitets læder, med kraftige flotte sting. Hvorpå Audien, det føltes tyndt, rynkede enkelte steder hvor man sad, og sting og læderet blev slidt - Selv i passagersiden. Jeg er ikke ekspert i kabiner, snakker blot af egne personlige erfaringer - Andet kan jeg ikke gøre smiley

• #11   25. apr 2017 ... Og skal lige understrege at "slidt op efter 50.000 km" naturligvis var en "overdrivelse fremmer forståelsen" smiley

• #13   25. apr 2017 Christian - helt enig.

Var det mig der skulle vælge ville jeg tage en Mustang, og det er alene på udseende, men ville også vælge GT´eren med V8. Alt andet giver ikke mening. Skal det være "kaner" så skal det sgu også være en der kan ses og høres, ellers kan man lige så godt vælge en Chevrolet Aveo...

• #15   25. apr 2017 Har aldrig været imponeret af VAG, især fordi de på ingen måder er tro mod sig selv. De var engang ligesom Opel, en god jævn bil til middelklassen, men så fik de pludselig nykker og skulle have det dobbelte for det halve.

Priserne har været holdt kunstigt i vejret på brugtmarkedes i mange mange år, og af samme årsag vil jeg bare ikke eje en, hverken VW, SKoda eller Audi.

• Sune J
    Sune J Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #16   25. apr 2017 Tak for svar. Der er lidt input at tage med videre.

• #17   25. apr 2017 Nu har jeg kun kørt i Mustang, Challenger og Charger i V6 og af årgange 2015-2016 da vi har været på ferie derovre. Men, både Challenger og Charger er virkelig lækre og komfortable. Mustang er lidt mere sportsvogn.
    Dog gælder det i hvertfald for Challenger og Charger at man skal op i en 2014/15, før at de bliver rigtig luksuriøse inden i. Da de i årgangene inden (efter min mening) var lidt kedelige.
    Men fede biler synes jeg. Havde jeg råd, så kunne jeg nemt nappe en Charger herhjemme, men af minimum en årgang 2015.

• #18   26. apr 2017 Af de to ville jeg vælge en Mustang, især hvis vi snakker knap 10 år gamle biler. Det betyder nemlig at du kan få en 5. generation Mustang, og den synes jeg opleves bedre på alle måder ift. Charger. Jeg synes de nye Charger er ganske fine biler, og de kører ganske godt, men så er man også oppe i en høj pris i DK.

Det er dog to ret forskellige biler, hvor Mustang er en upraktisk sports-coupe, er Charger mere en praktisk familiebil. Det er jo også noget du skal afgøre med dig selv, altså om du kan gå på kompromis med pladsen.

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #19   26. apr 2017 Husk og tegn en rigtig god forsikring.

http://euroncap.blob.core.windows.net/media/26350/euroncap-2017-ford-mustang-datasheet.pdf

• #20   26. apr 2017 Sikkerhed er generelt ringere på sportsvogne og superbiler... Sådan en bil er ikke bygget til at skal score 5 stjerner i en euro NCAP test, for at passe godt på hele familien. Den er bygget til performance, og til at se godt ud smiley Prøver du at løbe euro NCAP kartoteket igennem, vil du opleve at biler som Ferrari, Lamborghini osv. ikke engang er testet :-)Når man køber sådan en type bil, er jeg også ret sikker på at der andre ting man lægger vægt på, end lige hvor "blødt" den rammer en fodgænger, eller om den selv bremser i panik situation når du har fokus på kaffen og telefonen, istedet for vejen smiley

Kommentér på:
Charger eller Mustang - mest pålidelig

Annonce