{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.476 visninger | Oprettet:

Service hos originalt værksted eller andet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en Skoda Octavia fra 2014 som skal til service snart. den beder om et alm. service samt et interval service. bilen har kørt 55000km

Spørgsmålet går på hvad forskellen er på at vælge et aut. skoda værksted mod et andet værksted.
Kan det andet værksted gøre præcis det samme?

Hvad plejer i at gøre

Har indhentet lidt priser.

Skoda = 5107.-
Bosch Værksted 2500,-

Mvh Hans

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service hos originalt værksted eller andet?
  • #1   3. maj 2017 Du vælger da selv hvad du ønsker at få serviceret.
    Jeg vil da bare sige olie, alle filtre og evt bremsevæske (skift hvert 2/3 år). Det bør ikke koste mere end 3000. Du har nok valgt inspektion med, hvor de tjekker bilen 27 punkter igennem mm. Ligesom VW.

• #2   3. maj 2017 Jeg vil helst købe en brugt bil hvor alle service er overholdt hos Skoda men det betyder ingenting og de kan lave det samme smiley
    Går ikke ud fra der er garanti på bilen

• #4   3. maj 2017 tænker bare at Skoda ved lidt bedre hvad de skal kigge efter, når de nu roder med mærket dagligt. men ja det er vist en lang liste de skal gå efter ved 60.000km

og hos Skoda får jeg også vejhjælp med i prisen

• #5   3. maj 2017 Hej
    Tag der hen hvor din mavefornemelse har det bedst.
    Principielt er der ingen forskel- bortset fra prisen
    MVH KP

• #6   3. maj 2017 Bare det er på et autoriseret værksted, så gør det ingen forskel..

• #7   3. maj 2017 Jeg vil køre ned over grænsen smiley

• #8   3. maj 2017 De behøves da ikke være autoriseret?
    De har jo alle samme uddannelse.

Den diskussion bliver man vidst aldrig enig om. Hvis man gerne vil betale for et kæmpe værksted med 20 ansatte som skal have del i timeprisen, så go for it.
    Jeg ville dog aldrig give sådanne overpriser fordi der står Skoda på værkstedet.
    Og da slet slet ikke når der ikke er mere garanti på bilen, selvom små værksteder også sagtens kan og MÅ lave garantiservice.

• #9   3. maj 2017 #8

Næh, ved ikke lige hvorfor jeg skrev det.. Tænkte på noget andet, men det kræver bare de følger bilproducentens serviceskema og bruger reservedele godkendt af bilproducenten smiley

• #10   3. maj 2017 men er det præcis samme ting som bliver kontrolleret/udskiftet? følger de en tjekpunktsliste fra skoda?

• #11   3. maj 2017 #10

De følger instruktion-/servicebogen, men husk at be' om det.. De services koster gerne mere smiley

• #12   3. maj 2017 De følger service skema på det km tal bilen har. Og hvis du er i tvivl, så be dem om at lave service efter serviceskema, så kan du jo selv spørge om at se det skema de bruger.
    Højst sandsynligt et skema fra autodata/autofrontal.

• #13   3. maj 2017 Jeg tror ikke de to tilbud indeholder det samme..... med den prisforskel laver de nogle ting ved Skoda som ikke er med i det tilbud Bosch-værkstedet har givet smiley

• #14   4. maj 2017 Passer da meget godt med måske cirka den dobbelte timepris hos skoda

• #15   4. maj 2017 Ja man skulle tro at de autoriserede ved mest om deres egne biler, men det er ikke altid tilfældet, til gengæld får du lov til at betale ekstra for det...

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #16   4. maj 2017 Hvad er der så med i tilbudene? er det en benzin / diesel for ved det km tal skal alle filtre skiftes

• #17   4. maj 2017 Det er en 1.4 tsi.

-Der står i tilbuddet at der er en 35 punkts tjekliste

-Udskiftning af bremsevæske

-longlife olie udskiftning

-olie og pollenfilter udskiftning

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #18   4. maj 2017 Er det fra skoda eller bosch?

• #19   4. maj 2017 Ved min ven der køre Ford altid køre til samme Ford værksted da loyalitet godt kan betale sig. Han har fået opdateret sin bil et bar gange nå der har været en opdatering på motor styring eller bilens GPS anlæg osv. Uden beregning han har fået lavet ting der var konstateret som værende mulige fejl uden beregning og generelt fået en go behandling. Hvis det en bil der skal skiftes ud om nå den bliver 4 ville jeg køre til skoda... Især hvis den skal skiftes til en ny skoda...

Dog er der også mange mærkeværksteder der er elendige Eks Peugeot i Hillerød. De kan ikke stikke en pind i en lort uden af ødelægge begge dele. Men de gode til at få kunden til at betale for det.

• #20   4. maj 2017 Jeg skulle have omlakeret bagklappen på min 208 (garanti) og der fik de ødelagt et rør/ventil til A/C der blev utæt så den er pt på værksted nu for at få skiftet delen der to halvanden uge at få hjem fra Frankrig smiley

Dog har de været super flinke og yder yderst god service uden det er specielt dyrt smiley

Toyota tager en ret høj timepris dog er alt på bilen blevet lavet der, hvilket resulterede i at de gratis tog imod vores defekte navi og forsøgte at repetere den gratis så det kan betale sig at være en loyal kunde smiley

• #21   4. maj 2017 Min bror har en fabia 14 og en octavia 13.. begge er serviceret hos skoda altid.. nu har de begge haft lidt problemmer..

Fabia: ac virkede ikke.. de fyldte sporemiddrl på og efterfølgende dkiftede en slange.. 3500 kostede det vidst totalt.. kort efter virkede det ikke igen.. så skiftede de mere eller mindre alt der har med ac at gøre.. inkl kompressor.. og det betalte skoda selv.. herfra ingen problemmer

Octavia.. sagde en mislyd ved kørsel over 80.. et leje i gearkassen blev skiftet og lidt nye gearhjul.. 15000 kostede det men blevet på kolance grundet aut service altid.. det havde faktisk kun gjort problemmet værre og lagmede nu endnu mere.. en syncromesh ring var knækket og lidt flere gearhjul blev skiftet.. sidste omgang betalte skoda..

Det ka godt svare sig på nyere biler smiley

• #22   4. maj 2017 Det er helt sikkert ikke samme ting du har fået pris på. Uautoriseret kan laver tit ikke det rigtige service, som bilen skal have lavet ud fra fabrikkens forskrifter. Du er nød til og få på skrift, hvad bliver lavet. Du mister også dine kulance muligheder efter garantien er udløbet, hvis du ikke bruger et skoda værksted.

• #23   7. maj 2017 Jeg bestiller en tid hos Skoda, tak for alle kommentarerne smiley

/Hans

• #24   30. nov 2017 jeg har selv været en del i tvivl om jeg skulle vælge et ikke autoriseeret værksted før. har dog oplevet at de ikke er lige så gode som de autoriserede. læste den her guide forleden. den er meget god til at give indsigt i hvorfor man skal vælge et autoriseret http://www.ford.dk/ford-ejere/reparationer-vaerksted/fordele-autoriseret-vaerksted

• #25   30. nov 2017 Hej
    Aldrig kommet på tale -laver alt selv undtagen at bøvle med forbro og kobling/svinghjulsskift. Det får det lokale værksted lov at pusle med.
    MVH KP

Kommentér på:
Service hos originalt værksted eller andet?

Annonce