{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.546 visninger | Oprettet:

Annullering af bilkøb {{forumTopicSubject}}

Hej BG, min kammerat og jeg var forbi en bil forhandler for at kigge på en bil og efter 7-10min prøvekørsel var vi tilbage med bilen. Da vi skulle bare snakke med ham om der var mulighed for finansiering af bilen? Han leger lidt med tasturen og finder så ud af at det kunne vi godt. Vi var ikke helt sikker på om den bilen var den til os men han lagde presse og presset os til at underskrive en slutsedlen med at hvis vi ikke underskriver og kommer tilbage dagen efter, bliver der lagt 5000kr mere på bilen. Min ven underskriver det så uden udbetaling. Bagefter siger han så at vi mangler en udbetaling på bilen før vi kan køre den med hjem og i starten sagde han at vi ikke skulle betale noget til at starte med. Er der mulighed for at vi kan komme ud af det her uden problemer?

Der skal lige siges at, han tilbyder heller ikke reklamation på bilen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Annullering af bilkøb
  • #1   8. maj 2017 Han behøver jo ikke oplyse om reklamationsret, det er noget man har pr. automatik..
    Man skriver jo ikke under på noget man ikke har gennemlæst og forstået, når det så er sagt så vil jeg tro at forhandleren har en eller anden form for pligt til at gennemgå låne delen i detaljer, lidt som en bankmand, han funger jo som mellemleddet i forbindelse med finansieringen.
    Men tror ikke der er så meget at gøre og må sige at det er yderst dumt at underskrive noget man ikke har gennemgået / forstået.

• #2   8. maj 2017 Han kan ikke undgå reklamations ret. At man har følt sig presset er ganske normalt. Hat oplevet mange sælgere forsøge at presse da de ved at de fleste mennesker er konfliktsky og nogle gange få de underskrifter. Men skal være selvsikker nok til at sige NEJ eller i det mindste "jeg føler du presser på for en handel. Så nej tak"
    Fortrydelses ret ved jeg ikke helt med. Men der er højst tænkeligt er gebyr for det..

• #4   8. maj 2017 som jeg læser det så er det vist både sælger og køber der er skod.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   8. maj 2017 Så han skrev under uden at læse hvad han skrev under på?
    Det er lidt dumt, lige meget hvor presset han var..

Og det er normalt at bilsælgere presser på, og at man kan føle sig lidt presset, det handler om at holde hovedet koldt, og ikke tabe fornuften

Men der står sikkert noget med fortrydelse i papirene også.

Reklamation kan han ikke undgå ved salg til privat! Så hvis køberen ikke har oplyst cvr nr, så hænger sælger på reklamation..

• #6   8. maj 2017 Kontakt FDM, de kan helt sikkert hjælpe smiley

• #7   8. maj 2017 ved ikke om det hjælper. men ved et alm forbrugslån fx. så har man da 14 dages fortrydelses ret. ved ikk om det gælder her smiley

• #8   8. maj 2017 Der er 14 dage retur ret

• #10   8. maj 2017 øv er det os lavet om troet kun det galt privat

• #11   8. maj 2017 14 dages returret gælder kun ved fjernkøb

• #12   8. maj 2017 Ja fik jeg os selv læst

• #14   8. maj 2017 Der er gerne 14 dages fortrydelsesret på finansieringen..

• #16   8. maj 2017 Spørg forhandleren om hvilken fortrydelsesret han giver og evt. hvor mange procent han tager for at annullere handlen? Det vil nok typisk være ti procent af salgsprisen, eller et fast beløb i den billige ende af skalaen.

• #18   9. maj 2017 Min kammerat har ikke lavet en udbetaling på bilen og derfor har forhandlen stadig bilen men han har omregisteret den i min kammarates navn.

• #19   9. maj 2017 Hvad siger forhandleren da ?
    nr.1 må da være at kontakte ham og høre om handlen kan annulleres og hvad det i så fald skal koste.

• #20   9. maj 2017 Han siger at det kommer til at koste 13000kr for at komme ud af handlen?? Det giver ikke mening da han ikke har dokumenteret for klargøring af bilen og bilen skulle bare omregisters fra et andet navn til min kammerats navn.

• #22   9. maj 2017 Jamen FDM yder først juridisk hjælp når man har været medlem i 6 måneder. Så tænker at der er ingen tid??

• #24   9. maj 2017 Hvis det ender med at sælger skal beholde bilen, så hæld lige en halv liter saltsyre i olien når du går forbi den som tak for lort smiley

• #25   9. maj 2017 Hahahah, det kan jeg lov dig for smiley smiley

• #27   9. maj 2017 Der er vel noget fortrydelsesret I kan gøre jer brug af.. Hvis ikke ville jeg prøve at få lidt retshjælp, så I er sikre på I kommer sikkert ud af det.

• #29   9. maj 2017 #28 T T
    Ah okay, det vidste jeg jo egentlig godt - glemte lidt bilen var "købt på stedet" og ikke bestilt fabriksny, for så var det jo lidt en anden sag...

• #30   9. maj 2017 Hvis den var fabriksny var der heller ikke nogen fortrydelses frist.

• #31   9. maj 2017 Ikke som sådan nej, men hvis man har bestilt en meget standard model bil kan man lave en aftale med forhandler mens den stadig er på fabrikken. Det fik jeg at vide. Især ved eftertragtede biler. Men tror også det meget individuelt fra forhandler til forhandler.

• #32   9. maj 2017 Man slipper ikke udenom at skulle betale et beløb svarende til en vis % af prisen hvis man ophæver købet.

• #33   9. maj 2017 Det skal nok passe Claus smiley

• #35   9. maj 2017 Hvorfor putte sådan noget i!!. Han kunne bare ha tænkt sig om inden underskrivelsen af salgs papirerne. Der er nogle der ikke tænker før de handler og det koster.

• #37   9. maj 2017 Sorry, nu viser jeg mig lige fra en mindre menneskelig side.. Men den der med, at sælger presser, hold nu op... Når man sidder over for en sælger må man jo formode at manden vil forhandle. At prisen justeres er jo standard for en bilhandel... Har en veninde som heller ikke kan sige nej til div. gadesælgere og hun giver også dem skylden for hendes evige dårlige rygrad...

Betalt de 13.000kr. eller søg juridisk hjælp i forhold til, at i ikke mener i er blevet ordentligt rådgivet... I har dog skrevet under på det hele går jeg ud fra, i låne papirerne står der jo også om der er udbetaling osv...

Delen fra jeres side er sgu lidt jammerlig desværre... Ved det ikke er pænt at sige, men med så mange fejl i har lavet kan jeg vitterligt ikke se at det er sælgers problem...

At beløbet kommer op i 13.000kr. kan være fordi, at sælger har sat lånet i gang.
    Har han ikke det, ville "God skik" være at i bare betalte for omreg. og så ville jeg som sælger ikke se jer i butikken igen smiley

• #38   9. maj 2017 Betal det det koster og kom vider i livet. Tænk jer om en anden gang.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #39   9. maj 2017 Hold da helt op,man er ikke gammel nok til at gaa ud og handle og naar man saa har koebt noget man ikke vil have skal det lige odelaegges inden det bliver leveret tilbage...

• #40   10. maj 2017 Bemærk ironien smiley

• #41   10. maj 2017 Man skriver vel for pokker ikke under uden nogle overvejelser om, at det nu også ER den rigtige bil?
    Presset? Nej, men sælgeren bruger tid på at demonstrere bilen for en potentiel køber, der virker interesseret. Sælger har da garanteret spurgt på et tidspunkt om der skulle skrives slutseddel?
    Det er så her man svarer ja eller nej tak, hvis man er voksen?
    Det er dyre lærepenge, men så må man lære at tænke en anden gang.
    Måske hårde ord, men ingen af os kan rende rundt og spilde andres tid gratis.

• #42   10. maj 2017 Mener sælger kan få dækket sine reelle omkostninger, ikke mere, og det skal dokumenteres, typisk er det et par 1.000.

NEJ, har ikke læst alle link i tråden.

Min svigerinde havde en beboer på plejehjemmet som af og til bestilte en brugt bil, via DBA som regel, så når der kom en sælger med en bil sagde de bare som det var at han ikke kunne køre bil og at han ikke havde lov til selv at skrive under, han havde en som ordnede alt for ham, så de måtte køre med uforrettet sag hver gang.

• #44   13. maj 2017 Hvordan er det gået med handlen???

• #47   22. maj 2017 Update....

Vi er kommet ud af handlen uden at betale en krone. (Jo, 60kr til skat istedet for over 100000kr) Vi blevet tvunget med retssager og Blah Blah Blah men, det gik ikke da forhandleren siger noget men mener noget andet.

Starten sagde han at min kammerat skal betale 13000 % som er 20% af prissum på bilen som ham og min kammerat skrevet under i Slutseddelen. Men på Slussteddelen de bagge to skrevet under stod der at man skal betale fra 5%-20% af bilens prissum men, den slutseddel min kammerat fik med, stod der ikke noget med 5%-20% men KUN 20%!!!. Når man skal annulleret et bilkøb, er man KUN berettiget til at betale de ugifter som, omreg, og klargøring af bilen OG IKKE PRISSUM som det står i Slutseddelen!

Det er jo ikke fair at min kammerat skal betale 20% på en bil som han ikke har kørt i fra DAY-1 men forhandleren påstår stadig at man HAN SKREV UNDER EN SLUTSEDDEL!! ja som han blevet presset til! Til sidste efter vi blevet uenig om flere ting sagde han bare at sagen skal afsluttes i retten og det har han prøvet mange gange før men, KOM BARE DU sagde vi så til ham selvom vi aldrig har været i retten før!! Dagen efter ringe jeg til ham om at han ikke kunne sende en kopi af Slutseddelen som min kammerat skrev under til mig på mail? Jo det kunne kan han godt og siden den dag, har vi ikke hørt noget fra ham.

PS.. Tjek hvordan de Lyver overfor deres kunder!! Hold dig langt væk fra dem..

https://dk.trustpilot.com/review/autotorvet.dk

profilbillede
  • #48   22. maj 2017 Tommel op til resultatet!

Der er ingen som har presset jer til at skrive under, forhandleren har måske sagt i var godt dumme hvis ikke i skrev under nu, eller noget i den dur, men det er jo ikke tvang, skriver man under så hænger man på limpinden, så sig ALTID: "Vi tænker lige over det til i morgen!
    Selv har jeg lige ladet en handel glide mig af hænde fordi jeg lige ville tænke over det, men hej, der kommer altid en anden handel, altid.

Kommentér på:
Annullering af bilkøb

Annonce