{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Bilkøb med fejl {{forumTopicSubject}}

Jeg har for to måneder siden købt en super fin Opel, hos en bilforhandler.
Der gik ikke mere end en uge før den smed en masse olie og systemet med rensning af diesel bilen fuckede op.

Den har siden jeg fik den været inde og få lavet noget ca hver 2 uge på garantien, men jeg købte bilen i tro om den ikke havde nogen fejl, da det var det jeg fik af vide.

Kan i hjælpe mig med hvad rettigheder jeg har for annullering af handlen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilkøb med fejl
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   23. sep 2018 Snak med FDM, er du ik medlem skal du bare melde dig ind, de hjælper dig fra dag 1

• #2   23. sep 2018 Hej, forhandleren har som udgangspunkt ret til at udbedre fejlen også hvis der skulle være flere fejl. Kan forhandleren ikke udbedre fejlen kan der blive tale on erstatning eller at lade handlen gå tilbage.

• #4   23. sep 2018 Karsten : også hvis det er den samme fejl der bliver ved med at bryde op?
    Pt har den været afsted to gange med samme fejl og skal afsted i kommende uge igen smiley

• #5   23. sep 2018 Trolle - det er mit første bilkøb nogen sinde.
    Den er super lækker og kører godt, men der kommer de her fejl og som førstegangs bil skal jeg bare have en stabil bil smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #6   23. sep 2018 Du kan evt tjekke www.autotilbud.dk eller lignende og se om de kan stille med en permanent løsning? Du kommer nok til at skulle betale noget for det, men ud fra de andre svar i tråden er det mit indtryk at du hellere vil reparere bilen end at udskifte den.

Og hvis du er rigtig snedig kan du forsøge at få sælger til at betale noget af regningen. Har de handlet svigagtigt tror jeg det bliver billigere for dem end at lade handlen gå tilbage/ende i en retssag.

• #7   23. sep 2018 3 gang en fejl kommer igen, har man vel ret til at lade handlen gå tilbage,,, ? så har de da haft rigelig med gange til den samme reparation.

• #8   23. sep 2018 ja mener også det er 3 gang med samme fejl. så skal de tage bilen tilbage. og du vil få dine penge tilbage. men tit får man lidt mindre tilbage da du skal betale de km du har kørt i bilen. det plejer nu ikke at være så meget de tager per km du har kørt i den. og nogen steder tager de ikke de km penge. men det lidt op og ned hvor søde de er.men vis du er glad for den. så det da bare og få lavet den fejl engang for alle. og så du er tilfreds plus ved alle de gange de har har forsøgt at lave bilen. har de vel sat en del nye stumper på din bil. så det er da kun de god ting. at du har evt nyt partikelfilter og hvad ellers de montere ind til de finder fejlen.

• #10   23. sep 2018 Hej, der er som udgangspunkt ikke en direkte regel / lov om hvor mange gange de har til at udbedre fejlen, de afhænger bla af fejl mv. Inden du siger at du vil du gerne hæve købet, så skal du overveje om du vil have en af de andre biler de har, have penge tilbage ( her kan sælger trække fra for de km du har kørt i bilen. Mv). Men vigtigst af alt prøv med en god dialog, start med at snakke med sælgeren der solgte dig bilen og spørg hvad de kan / vil gøre.

• #11   24. sep 2018 Prisen og kilometer og alder på bilen har vel også indflydelse på hvad en senere retssag vil munde ud i.

• #12   24. sep 2018 Inden der går helt gætteri i tingene, hvad er det du har købt? en fin Opel er model, årgang og km.?

• #13   24. sep 2018 Tak alle sammen smiley

Carlo, en Opel meriva diesel fra 2010, kørt 240xxx smiley

• #14   28. sep 2018 Hvis du har brug får juridisk bistand så tjek www.juridiskraadgiver.dk - mulighed for gratis sagsgennemgang. De er for det meste til at snakke med, hvis man har en i ryggen der kan de juridiske.

• #15   28. sep 2018 Tak! smiley

Kommentér på:
Bilkøb med fejl

Annonce