{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.788 visninger | Oprettet:

Jesper P
Jesper P
Tilmeldt:
19. maj 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

syn af bil med turbo {{forumTopicSubject}}

Hey.
Jeg har en Golf 4 med sænket undervogn og eftermonteret turbo. er der nogen der ved hvordan jeg kan få den gennem syn uden at pille turbo af? er der nogen synshaller der er lidt nemmere at komme igennem end andre?


Kommentarer på:  syn af bil med turbo
  • #1   19. maj 2017 Nej er der ikke,medmindre du kan finde en der er til at bestikke.

  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #2   19. maj 2017 hehe. findes de?

  • #3   19. maj 2017 Nej. Med mindre du kender én som ejer et synssted og som er villig til at risikere sin licitation, så kommer du til at afmontere og lave den tilbage til standard

  • #4   19. maj 2017 Derudover må jeg anvende muligheden for at komme med 2 linjers moralprædiken. Du er klar over at din ansvarsforsikring ikke dækker dig, såfremt du laver en skade og din bil er modificeret, ikke?

    Ergo, kører du en person ned vil forsikringen ikke dække dig = du kommer til at dække erstatningen til offret af egen lomme....


  • #5   19. maj 2017 Anders - Giv lige belæg for den udtalelse? Der har vidst været en enkelt sag hvor det blev diskuteret hvorvidt KASKO delen frafaldt, men så vidt jeg husker bortfaldt kun en mindre del af kasko delen og han blev pålagt bagudbetalt en dyrere præmie.

  • #6   19. maj 2017 Jeg kender en som både kan og vil syne den, hvis resten af bilen lever op til de krav til bremser der er for de ekstra HK. Han gør det altid om lørdagen, for der kommer de aldrig på stikprøvekontrol.

    Desværre for dig, så vil jeg ikke fortælle hvem det er, for jeg mener at de biler som findes på vejene skal leve op til deres godkendelse!


  • #7   19. maj 2017 #5
    Jeg har selv brugt ufatteligt mange timer på at sætte mig ind i det, og så vidt jeg har forstået, gør det sig gældende såfremt fart kan påvises at være skyld i ulykken.

    Men nej, du får ALDRIG din turbo godkendt, uden at få lavet en teknisk prøvning af bilen, dette koster cirka 15.000 kroner.


  • #8   19. maj 2017 Hvis bilen er konstruktivt ændret, så kan forsikringsselskabet kræve pengene betalt af skadesvolder, efter at de har dækket (ejer af den "ulovlige" bil) og så kan man hænge på en pæn million-regning i tilfælde af personskade - som kan gå hen og blive pænt bekosteligt.

    Forsikringsselskabet SKAL dække i første omgang, men kan kræve pengene betalt hvis det kan bevises at skadesvolder har omgået sin forsikrings betingelser.


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 665
    #9   19. maj 2017 Hvad er den født med af motor, og er det en 1,8 turbo motor du har lagt i den eller bare en turbo, du har boltet på en non turbo.

  • #10   19. maj 2017 Hej
    OK hvis typegodkendt
    Ellers tilbage til scratch
    MVH KP


  • #11   19. maj 2017 Alle biler kan synes , så længe du kender de rigtige personer.

  • #12   19. maj 2017 Shit al den moral prædiken.

  • #13   19. maj 2017 ja det god underholdning, smiley men igen gal et emne du hiver op , tror du seriøst på at folk vil skrive sådan noget her inde, manden mister sin ret som synsman hvis han bliver reklameret nok på div medier , det er på det højeste tys tys plan , de findes

  • #14   19. maj 2017 Ja men det er der jo massere der gør ellers kunne vi jo ikke køre rundt men du har et problem hvis du ikke kender nogen.

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 665
    #15   19. maj 2017 Shit en spade du er, steffen.

  • #16   19. maj 2017 Flot mester

  • #17   19. maj 2017 Mht. moral er der ikke nogen forskel på at tune bilen med en turbo kontra at få en turbo bil chiptunet, og det er der jo ufatteligt mange der gør. Der er vel også stadig en regel om at 20% effekt forøgelse er lovligt - eller?

  • #19   19. maj 2017 Mht de 20% så er det først lovligt når det er godkendt og skrevet ind på reg attesten som konstruktiv ændring

  • #20   19. maj 2017 Ge2adam - Nu har jeg set det link over alt på diverse fora. Undersøg så lige mht færdselsstyrelsen, da det der problemet ligger smiley

  • #21   19. maj 2017 Jeps
    Godkendelsen skal lige følge med tuningen, og nu er det ikke skat der godkender biler.


  • #23   19. maj 2017 #22
    Skat godkender ikke biler, det gør Trafikstyrelsen/Færdselsstyrelsen.

    http://www.fstyr.dk/DA/Krav-til-koretojer/Spoergsmaal-og-svar/Koretojsteknik/Tekniske-krav-til-koeretoejer/Tuning-og-chiptuning.aspx

    VIGTIGT AT VIDE, HVIS DU TUNER ELLER CHIPTUNER DIN BIL!
    Du kan risikere at miste bilens fabriksgaranti, hvis din chiptuning ikke er lovlig. Spørg derfor altid bilimportøren, om fabriksgarantien kan opretholdes ved tuning.

    Som bilens ejer er det dit ansvar at sikre dig, at bilen er i lovlig stand (Færdselsloven § 67). Flere regler kan finde i bekendtgørelsen om chiptuning.

    BILEN SKAL SYNES OG GODKENDES
    Når du foretaget konstruktive ændringer (motorskift, tunet eller chiptunet), skal bilen altid synes bagefter. I den forbindelse skal du oplyse synsvirksomheden om ændringerne. Det vil så fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer.

    Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn § 22.

    VIGTIGT AT VIDE OM SYN!
    Hvis du ikke oplyser om ændringerne ved syn, er ændringerne ikke godkendt, og dermed er bilen ikke lovligt synet.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.744
    #24   19. maj 2017 Det link fra magacin er ikke breaking news. Det med montering af turbolader/trykladning er ikke lige til, og bliver i mange tilfælde sidestillet med en forøgelse på mere end 20% hvis der ikke er dokumentation på det hele.

    Jeg ville købe en motor fra en golf 1,8t og smide i, i stedet for. Det er lovligt og passer lige med 20%.


  • #25   23. maj 2017 #24
    Trykladning (uanset effektforøgelse) er ALTID betragtet som en overskridelse af de 20% hvis du læser på færdelsstyrelsens hjemmeside hvilket er gældende lovgivning.

    #5
    Ifølge fstyr er bilen ulovligt. Såfremt du er involveret i en skade og forsikringsselskaber finder ud af at bilen er ulovligt vil du i dine forsikringsbetingelser se at de ikke er forpligtiget til at hjælpe dig.
    Både politi og forsikring oplyser ofte om at såfremt bilen er ulovligt (ikke synet med ændringerne noteret som konstruktive ændringer) frafalder din ansvarsdækning. Hvad tænker du at forsikringen gør hvis du kører nogen ihjel med en ulovlig bil?


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 665
    #26   23. maj 2017 #25 Anders T
    Tager man en turbo motor, anses det ikke for overskridelse af 20%. Da det vil betegnes som en del af motoren.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.744
    #27   23. maj 2017 Montering af en turbo eller kompressor på en motor i en bil der er født uden trykladning, anses for at være over 20%

  • #28   23. maj 2017 Anders T

    Det er kun Eftermonteret trykladning på motoren der tales om. Som automatisk er over 20%


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.744
    #29   23. maj 2017 Jeg er også ret sikker på at det er det Anders mener.

  • #30   23. maj 2017 #28

    Tak forpræciseringen smiley men korrekt....hvis bilen er født med turbo eller kompressor står det jo på typegodkendelsen at den er lavet til dette og derfor er tuning af standard modellen inkl. turbo målt på effekten.
    Men trådstarter har jo eftermonteret og derved er det ALTID tale om en overskridelse over de 20% uden at måle på effekten....



Kommentér på:
syn af bil med turbo

Annonce