{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Ronnie K
Ronnie K
Tilmeldt:
14. mar 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Ny minibil {{forumTopicSubject}}

Hey.

Nå, først og fremmest på trods af jeg anatomisk betegnes som mand så er min viden på biler virkelig på grænsen til ikke eksisterende smiley

Står og skal ud og købe ny bil her om 1-3 mnd tid (med mindre der en god specifik grund til at vente på en given model), vælger ny da jeg ikke har erfaringen med at købe brugt så må tage det tab der følger med.

Jeg stirrer mig virkelig blind, og er nok en af dem som forhandlerne nemt kan lokke så håber på lidt gode råd og/eller erfaringer herinde.

Mit forbrug er ret beskedent, skal egentligt blot ha et transport middel til at komme fra A til B, omend jeg købte en ny alto i 2012, og jeg er egentligt tilfreds, så der skal ikke så meget til at tilfredsstille mig, men jeg savner dog alligevel en anelse mere komfort, uden at det skal koste mig 100.000 ekstra.

Kan forstå at alt det med "hold dig fra franske" " hold dig fra italienske" etc etc ikke er så gyldigt argument mere heller så er åbent for det meste.

Jeg har kig på følgende umiddelbart

Suzuki Baleno (tiltaler mig umiddelbart mest pt - active modellen til de ca 140.000 hvis jeg kan lande en god handel vel at mærke)

Kia Rio
Peugeot 208
Seat Ibiza
Citroen C3
Opel Corsa (tiltaler mig også ganske meget)
Toyota yaris

Hvad bør jeg kigge på / kigge nærmere på af disse (eller andre modeller)

På forhånd tak.


Kommentarer på:  Ny minibil
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #1   19. maj 2017 Jeg ville tage ud og kigge på en Kia Rio, jeg har en picanto og er yderst tilfreds.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   19. maj 2017 Mazda 2 er helt klart også værd at overveje smiley

  • #4   19. maj 2017 Skoda Fabia

  • #5   19. maj 2017 Ford Fiesta kunne også være en mulighed.

  • #6   19. maj 2017 Synes den nye picanto er vildt flot og især i en GT model smiley Kabinen skulle være løftet kvalitetsmæssigt i forhold til den tidligere model
    Jeg skal ud og kigge på den i morgen (kun af nysgerrighed)

    Jeg synes Baleno er super lækker dog er finishen ikke som i eksempelvis Honda jazz som vi valgte pga af plads og komfort i 150.000 kr klassen smiley Vores har desuden kørt 20.000 uden noget andet end service og ca 22-23 i snit (rolig landevejskørsel)


  • #8   19. maj 2017 Der kommer en ny Fiesta i løbet af et par måneder. Jeg har lige købt den nuværende model (brugt), som jeg er meget tilfreds med. Det var den minibil, der sagde mig mest.

  • #9   19. maj 2017 Går ud fra vi er ude i Benzin..

    Jeg ville kigge på følgene - Den helt nye Suzuki Swift
    Skoda Fabia 1,0 TSi eller den kommende Yaris.


  • Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #10   20. maj 2017 #9 kommende yaris.. hvornår lander den ?

    Swift over baleno - nogen specifik grund eller ? smiley

    #6 Den var egentligt ude af billedet da den lige er bilen mindre, og i samme størrelse som min nuværende alto - men... vil tage et kig på den alligevel, den ser ret fed ud på deres side faktisk smiley

    #2 Havde faktisk ikke skænket den en tanke overhovedet.

    #1 Rio fylder også mere og mere, den ligger højt på listen af overvejelser pt. Har bar altid (så nok 8-10 år siden) fået af vide man skal gå en lang bue uden om dem, men fornemmer det ikke er helt billedet mere.

    Kom ENDELIGT med flere bud/anbefalinger, og gerne en grund hvis der er til en given model, er i sidste ende stadig helt på bar bund...


  • #11   20. maj 2017 Var ude og prøvekøre det meste men vi mente at bagsædet var ubrugeligt pga lidt benplads i Rio/i20/ix20 samt det var utroligt svært at komme ind pga sæderne foran

    Den gamle Yaris var bagagerummet upraktisk og ikke stort nok men kvaliteten var god

    Poloen kunne vi ikke blive komfortabel i og synes sæderne faktisk var direkte ringe smiley

    Clioen kunne vi super godt lide og den kørte super godt! Capture var meget lig Clio men smart med bagsæde der kan slide

    Opel Corsa havde den bedste 3 cyl motor! Den var lige så rolig som en 4 cyl og kørte overraskende godt men standard udstyret var skrabet og det vi ville have var dyrt, men ellers en super bil dog var bagagerummet og pladsen generelt træng

    208/C3 er pladsen bag ringe men man sidder godt dog nogle elendige benzin motorer der er super svære at finde koblingspunkt i

    Baleno kørte overraskende godt og super godt udstyret m, især den dynamiske fartpilot var lækker men ville nok vælge modellen med Xenon smiley Samle kvaliteten var lidt ringe med lidt gabende samlinger men kunne sagtens være fikset og hvis ikke Honda havde et givet et fornuftigt tilbud havde vi valgt Balenoen

    Ford Fiesta var ikke aktuelt efter vi selv har haft Ford med mange problemer

    Mazda 2 var absolut bedst i klassen men der er virkelig ingen plads i den men den kører fantastisk

    Nissan micra ser super godt ud men prøvede kun Note der kan åbne bagdørene 90 grader hvilket er super godt hvis man har børn/børnesæder samt bagagerumspladsen kan justeres

    Vi valgte Honda jazz med en sløv 1,3 vtec men den er super økonomisk og trækker virkelig godt når den kommer op i området 3-7000 omdrejninger! Pladsen er fantastisk og du kan justere ryglænet bag samt klappe sæderne op så der kan stå en cykel i kabinen smiley

    Seat/Skoda kiggede vi ikke på selvom de har nogle virkelig gode bud også

    Men det vigtigste er du kommer ud og prøver dem for ingen føler det samme som dig og vi ligger alle vægt på forskellige ting smiley
    Hvis du har iPhone kan jeg klart anbefale dig at få CarPlay smiley

    Men denne weekend er der en ny picanto og der kom en ny Rio for et par uger siden samt en ny micra og ny Yaris
    Der er også lanceret en ny polo


Kommentér på:
Ny minibil

Annonce